Pure chocola, 78%+, suiker en vet percentage

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pure chocola, 78%+, suiker en vet percentage

Hoewel pure chocola goed is, schrik ik toch van het suiker gehalte en de vetten.
    22.9g suiker per 100 en 28.9 verzadigd.

Dat kan toch niet goed voor je zijn, vooral niet in de cut?
    ~love what you do, do what you love~

Volgens mij is het ook wat simpel gezegd dat pure chocola goed is, er zitten goede bestandsdelen in, die zitten ook in wijn maar daar moet je ook geen 10 liter van opdrinken.

Comment

Het is de vraag hoe strikt je wil zijn. Er is wel een alternatief, bij de natuurvoedingswinkel of biowinkel: rauwe chocoladenibs. Je kunt ook zelf iets maken van cacaopoeder, nootjes en cocosvet.

Comment

Ik gebruik gewoon cacaopoeder in me ontbijt 5g. Dat is gewoon cacao in poeder vorm, zonder andere bestanddelen, enkel het natuurproduct zelf.
        "Straight outta gym"

Comment

als je het met mate eet is er niks mis mee. Eet je constant of in grote hoeveelheden dan is het niet goed nee. Idem voor rode wijn en onbewerkt donker bier. Het voegt wat toe in kleine doseringen.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
            Ik gebruik gewoon cacaopoeder in me ontbijt 5g. Dat is gewoon cacao in poeder vorm, zonder andere bestanddelen, enkel het natuurproduct zelf.
            ik gok dat je wel de gebrande soort hebt.
            ik heb thuis de ongebrande rauwe cacao poeder smaakt echt anders (lekkerder) en bevat nog alles wat cacoa te bieden heeft.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              ik heb thuis de ongebrande rauwe cacao poeder smaakt echt anders (lekkerder) en bevat nog alles wat cacoa te bieden heeft.
              Geen idee, hij is van het merk Blooker. Staat niet bij of het ongebrand of gebrand is..
              "Straight outta gym"

Comment

waar heb je deze gekocht?

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                  Ik zag dat je bijv op internet voor 40g 15 eu betaald. Dat soort prijs verschillen zijn mij toch echt te groot, zeker als student..

Dit geldt bijv. ook voor ongebrande noten vs. gebrande noten.
                  "Straight outta gym"

Comment

Geen idee, hij is van het merk Blooker. Staat niet bij of het ongebrand of gebrand is..
                    die is van AH toch?
                    die is gebrand

Originally posted by optiflex View Post
                    100% biologische rauwe cacaopoeder 300 gram - kopen bij Lekker & Puur

deze hebben we thuis staan.
                    me moeder heeft hem gekocht, geloof bij de Ekoplaza.

is best duur maar gebruik maar 5gr per dag, als je meer gebruikt wordt het echt bitter en niet te vreten
                    je doet dus wel erg lang met zo'n pot
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik zag dat je bijv op internet voor 40g 15 eu betaald. Dat soort prijs verschillen zijn mij toch echt te groot, zeker als student..

Dit geldt bijv. ook voor ongebrande noten vs. gebrande noten.
                      Die 40 moet een 400g zijn. Anders is het helemaal debiel duur!
                      "Straight outta gym"

Comment

Jullie gasten zijn echt off-topic experts. ;-)
                        ~love what you do, do what you love~

Comment

Als de meeste mensen chocolade niet lekker zouden vinden, werden die positieve eigenschappen ook niet zo opgehemeld lijkt me.

Originally posted by Falstyr View Post
                          als je het met mate eet is er niks mis mee. Eet je constant of in grote hoeveelheden dan is het niet goed nee. Idem voor rode wijn en onbewerkt donker bier. Het voegt wat toe in kleine doseringen.
                          Ik dacht altijd dat de positieve eigenschappen van chocolade pas opgaan als je er kilo's van wegwerkt.

Waarom rauw?

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                          Dan blijft je topic lekker lang in de actieve lijst
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

In de supermarkt ligt trouwens ook altijd 86%, en bij de reformzaak ligt ook altijd zoiets maar dan zonder smaakverbeteraars enzo
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                              Naja, suiker in de cut is sowieso nooit goed. Dus daar lijkt me je vraag al mee beantwoord.

Verder heeft Falstyr ook al aangegeven dat het heus geen kwaad zou kunnen als jij het in kleine hoeveelheden zou willen consumeren.
                              "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X