Advies nodig bij aanvullende eiwitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies nodig bij aanvullende eiwitten

Ik heb wat advies nodig over eten, en ik heb het gevoel dat er hier mensen zitten die er heel veel vanaf weten . Ik train (roeien) 5x in de week, dit doe ik al 5 jaar. Ik hield me eerst totaal niet met voeding bezig, maar op een gegeven moment ben ik na mijn trainingen een bak magere kwark met fruit gaan eten, en ik had het gevoel dat ik hierdoor sneller herstelde en misschien zelfs ook wel sterker werd.

Nu vroeg ik me af, is ná de training inderdaad een goed moment om eiwitten en koolhydraten te nemen? Is het zinvoller of beter om dit te vervangen door eiwitshakes? Zo ja, wat voor?
    Of hebben jullie verder nog tips qua voeding? Ik ben er niet om uit om een heel voedingsschema te volgen, maar als ik hier en daar wat extra's kan doen om goed voor mn lichaam te zorgen en sterker te worden, dan is dat altijd mooi meegenomen natuurlijk

Ik ben een vrouw trouwens, wellicht relevant?

Gewoon een fatsoenlijke maaltijd met wat groentjes, rijst en vis should do the trick. Als je toch voor supplementen wilt gaan neem dan idd een whey-shake. Maar dit hangt ook een beetje van de rest van je dieet af.

Snelle koolhydraten als dextrose mits je het fijn vind, een bewezen effect heeft het niet. Maar voor sommigen helpt het om weer wat sneller bij de pinken te komen.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Thanks voor je relacite. Nog wel handig om te vermelden: ik eet geen vlees en vis, dus dat maakt het allemaal wat ingewikkelder

Comment

Hoeft geen probleem te zijn hoor hoor, zeker als je geen hardcore krachtsport doet is het makkelijk op te vangen. Ik neem aan dat je zelf wel op de hoogte bent hoe dat op te lossen?
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Er zijn nog genoeg andere dingen te eten, peulvruchten zoals pinda's walnoten e.d. (weet niet of ik het zo goed benoem peulvruchten) brinta, groentes aardappelen noem maar op
          If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X