Voedingsschema sn1kki

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema sn1kki

Ik heb tot nu toe altijd zonder voedingsschema getraint. Ik ben nu twee weken erg ziek geweest en kon niet trainen en normaal eten. Vanaf komende week maandag wil ik gaan trainen en eten met een voedingsschema. Ik zou het fijn vinden als jullie mijn schema controleren en feedback/kritiek geven.

Mijn stats:

20jaar
    1,69
    64k

Voor bulk heb ik 2810 nodig maar ik ga het verhogen naar 2900 als dit uitkomt...

06:00

50g Havermout met vetarme melk.
    1 Banaan

09:00

70g Volkorenbrood met pindakaas.

12:00

150g wilde rijst.
    80g Kipfilet

14:30

In het schema wat ik hier kan downloade moet ik op dit moment 5 eieren eten dit is volgens mijn moeder erg slecht om te doen dus wat kan ik ipv 5 eieren eten?

16:30

1 Banaan
    50g ongezouten pinda's

18:30-19:00

Wilde rijst 100g
    Vlees (wat de pot schaft)
    Groente (wat de pot schaft)
    1 schep whey perfection

19:30 zou ik dan ong. gaan trainen.

21:30

Havermout, melk, 1 schep whey perfection.

22:30

1 Banaan
    250g magere kwark.
    SLAPEN!

Nu vraag ik me af of dit genoeg is om massa te kweken en wat ik kan eten ipv die 5 eieren om 14:30?

huh, volgens je schema moet je 5 eieren eten, of wil je nog 35 gram ew en 30 gram vet ofzo toevoegen? Las laatst ergens dat je beter niet meer dan 10 eieren per dag kan eten maar wat er van waar is, dek dat variatie sowieso goed is. als je dus ew en v tekort komt zou ik vlees of vis eten (als je niet genoeg vet hebt dan aanvullen met bakken in olijfolie, olijven, beetje majo erbij ofzo.

Comment

Heb gewoon het voedingsschema van bodynet gedownload en dit een beetje aangepast. Ik kom door de 5 eieren 35e en 30v tekort. Voor de rest heb ik er nog een paar dingen bijgevoegd. Zoals om 21:30 het havermout en melk. En ipv zilvervliesrijst wilde rijst.

EDIT: ik heb het uitgetypt en niet in excel laten staan omdat er geen wilde rijst in staat en ik niet weet wat ik ipv die 5 eieren moet eten.
      Last edited by sn1kki; 28-02-2013, 20:01.

Comment

Hier eens het schema in excel.

Snap het eerlijk gezegt niet allemaal. Maar in excel kom ik op 3429 uit en wat ik daarvoor moet eten lijkt me opzich goed te doen.

Ik ben wel klein en ligt maar ik ben wel een goede eter. Heb tot nu toe altijd veel gegeten alleen niet de juiste dingen. Veel fastfood etc.
        Attached Files

Comment

Ik zie geen probleem om 5 eieren te eten.
          maar er zijn genoeg alternatieven
          vis: tonijn, zalm, koolvis, tilapia, ect.
          Rund: rundertartaar, biefstuk, Duitse biefstuk, magere rundergehakt, ect
          Gevogelte: kipfilet, kalkoen, ect
          Zuivel: melk, magere kwark, magere yoghurt, magere kaas, ect.

Genoeg dus.
          je kan eventueel naast je voeding
          Die uit koolhydraten en vetten bestaan een wheyshake nemen om toch aan je eiwitten
          te komen. ( betekend niet dat dit elke maaltijd moet, beste is veel eiwitten uit voeding te halen)
          Chaka Chaka Boy

Comment

Dus ik zou ipv van die 5 eieren ook gewoon een blikje tonijn kunnen eten? en ik neem per dag 2 scheppen whey perfection..

Comment

Is de rijst in het schema gekookt of ongekookt gewogen? Je moet hier namelijk wel de hoeveelheid ongekookte rijst invullen. (scheelt nogal, 100 gram ongekookt = rond de 350 kcal, gekookt = rond de 125 kcal)

Comment

Originally posted by sn1kki View Post
                Dus ik zou ipv van die 5 eieren ook gewoon een blikje tonijn kunnen eten? en ik neem per dag 2 scheppen whey perfection..
                ja kan goed, maar volgens mij zit je qua eiwitten al 80 gram boven je behoefte dus is niet nodig, als je de vetten van de eieren er af haalt zit je daar weer redelijk laag in. ja zou wat onderdelen van een andere maaltijd naar half 4 kunnen verplaatsen en iets vetters eten (bv volle ipv magere melk, kippepoot ipv kipfielet) of wat vetstoffen gebruiken, bakken in olijf olie, roomboter of majo gebruiken, die boterham met pindakaas plamuren, ofzo

waarom wijk je trouwens af van de +/- 2800 die voor bulk staan met jou stats en voeg je nog ruim 600kcal toe?

Comment

Waarom vul je in je spreadsheet bij "vetpercentage bekend" NEE is om vervolgens 12% vetpercentage op te geven? Vertrouw je dat percentage niet? Als je wel vertrouwt is het beter om die NEE in een JA te veranderen.
                  Je komt nu veel te hoog uit, zowel in eiwitten, vetten en koolhydraten. Het risico bestaat dat je erg snel erg vet zult worden.

En misschien heb je hier wat aan: Voedingsschema excelsheet ingevuld. En nu?
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X