Ik eet ongeveer 3-4x in de week rijstgerechten s'avonds. Hier zit eigenlijk altijd zilvervliesrijst in. Ik heb me toen ik begon met fitness laten vertellen dat zilvervliesrijst beter zou zijn dan witte rijst. Nou zit ik een beetje te kijken naar voedingswaardes van rijst en zie ik dat er in witte rijst veel meer zit dan in zilvervlies rijst. Welke rijst eten jullie normaal?
En daarnaast nog iets interessants. Kennen jullie de 'graansoort' Quinoa? Een graansoort die veel in het andesgebergte wordt verbouwd. Hier had een maat van mij het laatst over en ik ben eens gaan zoeken en er zit behoorlijk wat eiwit in! Het zou een vervanger voor rijst zijn. Overigens zou het gewoon in de supermarkten in Nederland te verkrijgen zijn.
Ik heb een klein overzichtje van de voedingswaardes gemaakt:
Per 100 gram:
kcal eiwit vet koolhydraten
Quinoa: 392 16,2g 6,9g 63,9g
Witte rijst: 355 7,0 g 0,7g 78,5g
Zilvervliesrijst: 137 3,2g 1,5g 26,0g
En daarnaast nog iets interessants. Kennen jullie de 'graansoort' Quinoa? Een graansoort die veel in het andesgebergte wordt verbouwd. Hier had een maat van mij het laatst over en ik ben eens gaan zoeken en er zit behoorlijk wat eiwit in! Het zou een vervanger voor rijst zijn. Overigens zou het gewoon in de supermarkten in Nederland te verkrijgen zijn.
Ik heb een klein overzichtje van de voedingswaardes gemaakt:
Per 100 gram:
kcal eiwit vet koolhydraten
Quinoa: 392 16,2g 6,9g 63,9g
Witte rijst: 355 7,0 g 0,7g 78,5g
Zilvervliesrijst: 137 3,2g 1,5g 26,0g
Comment