Eerste x voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste x voedingsschema

Hallo allemaal!

Ik zal me even voorstellen, aangezien ik hier voor het eerst post.
    Ik ben vrouw, 19 jaar, 1.65m en weeg 48 kg.

Ik heb het excelsheet van het forum afgehaald en zelf ingevuld. (zie bijlage)

Nog steeds zit ik aan weinig kcal (1550 ong.) maar dit is al veel meer dan dat ik nu eet. Ik eet nu normaal gesproken: 2 crackers met kaas, stuk fruit/ ontbijtkoek, 3/4 boterhammen en avondeten.
    Daarom vind ik het erg lastig 1800 kcal te gaan eten. Ik blijf namelijk wel op gewicht met deze hoeveelheid en heb dus het idee dat ik zometeen ga aankomen?
    Ik wil juist op gewicht blijven, alleen alles wat strakker hebben. (modellen buik )

Verder zijn de koolhydraten aan de lage kant, hoe kan ik er 30 gram bij op krijgen zonder veel meer te eten?

En als laatste: als ik sport, dat is meestal 2 a 3 x per week, moet ik dan wat extra eten aangezien ik meer kcal verbrand?
    Attached Files

Smorgens Muesli eruit, brinta of havermout erin
    Knackebrod er uit.. Brood erin.
    Pinda's wisselen voor noten.
    Voor slapen 100gram kwark? 500gram!
    Aardappelen eruit, rijst erin..

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
      Waarom aardappelen eruit ?? ik eet ook gewoon aardappelen met groentes als avond eten, gewoon wat de pot schaft

OT: niks meer aan toe te voegen eigenlijk wat knulletje zegt
      If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Mag ik vragen wat er mis is met cräckers?
        En wel de kaas houden, maar dan op het brood?

En ik krijg amper 100 gram kwark op, ben een vrouw en klein.

Avond eten verschilt heel vaak, wisselt meestal tussen aardappelen/rijst dus dat zit wel goed!

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
          Waarom aardappelen eruit ?? ik eet ook gewoon aardappelen met groentes als avond eten, gewoon wat de pot schaft

OT: niks meer aan toe te voegen eigenlijk wat knulletje zegt
          Als je al moeite hebt met eten?
          200gram rijst staat ongeveer gelijk aan 800gram aardappel..

Ik eet al zeker 20jaar geen aardappel meer. En mis die meelballen niet ook.

Comment

Meelballen, lol.

Maar je moet echt proberen meer te eten.
            Heb ik ook moeite mee.
            Je lichaam moet eraan wennen. Ik deed eerst de wekker zetten en elke twee uur (overdag dan..) dingen eten die ik lekker vond.
            Naarmate veranderde ik dat in 'goed' voedsel. En nu eet ik wel een keer zoveel met de 'goede' producten.
            Enige nadeel was dat mijn lichaam in die eerste periode een beetje afweek van wat ik in mijn gedachten had. Maargoed. Na een tijdje weer kunnen bijspijkeren.
            Ik durf trouwens niet te zeggen hoe dit met vrouwen zit? Zal wel niet heel veel anders zijn. Iemand?

En anders moet je inderdaad 'trucjes' gaan gebruiken door aardappelen te wisselen voor voedsel met een hogere KH waarde etc.
            Hoop dat je er wat aan hebt!
            ~ Rookworst zonder R is ook worst ~

Comment

Ja ik!
              Een vrouw eet/traint/rust hetzelfde als n man.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post

Wat is er mis met pinda's?

Comment

Is het mogelijk om van magere kwark naar normale kwark (of yoghurt?) te gaan en daar dan minder van te eten? Krijg namelijk niet meer dan max 150 gram op, en dan ben ik al misselijk
                  Of zit ik dan niet ongeveer gelijk qua voedingswaarden?

Comment

en als je nou in het begin wat minder kwark eet en dat zo elke dag 5 gram omhoogt gooit kan je maag er aan wennen.

Comment

Originally posted by Wilco79 View Post
                      en als je nou in het begin wat minder kwark eet en dat zo elke dag 5 gram omhoogt gooit kan je maag er aan wennen.
                      Zeker een mogelijkheid!
                      Maar dacht misschien zijn er andere opties, aangezien het absoluut niet lekker is.
                      Maar magere kwark is dus wel het beste?

Comment

Originally posted by leo01 View Post
                        Wat is er mis met pinda's?
                        Pinda's zijn geen noten maar peulvruchten.

Comment

Magere kwark is het beste ja, daar zitten de meeste eiwitten in (rond de 10 gram per 100 gram, maar wisselt per merk dus kijk op de verpakking) terwijl yoghurt rond de 4 gram zit. Als je het niet weg krijgt kijk dan eens in het "kwark lekker maken" topic, daar staan genoeg tips.

En blijf je eten opbouwen met kleine stapjes, je maag went er vanzelf aan en je metabolisme moet weer een beetje op gang komen. Vroeger at ik ook als een zieke kip maar gewoon volhouden en nu kan ik ook veel beter eten.

Comment

En wat betreft smaak ik vond het ook niet zo lekker in het begin maar je smaak pappillen
                            wennen er vanzelf aan

Comment

Ik volg nu een tijdje het schema wat ik hier gepost heb

Alleen kom ik op veel te veel eiwitten uit. Ik heb zo'n excel bestand waar ik alles in kan voeren maar dit gaf aan dat ik ong. 120 gram eiwitten nodig heb.
                              Nu las ik dat normaal 1 x je gewicht is, of soms iets meer. bij mij is dat dus 48, dus als ik 60 aanneem zit dat wel goed.

Kan ik nu de kwark vervangen door yoghurt? Ik zit namelijk door de kwark al in de 50 voor het avondeten.

Verder merk ik dat mijn buik dikker is geworden qua omvang wat dus juist niet de bedoeling is! Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik ben niet echt aangekomen, misschien 1 kilo. Bouw de hoeveelheid kcal rustig op

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X