Ik wil strak worden! but i need some help :O

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik wil strak worden! but i need some help :O

Hoi!

Ik ben bezig met het maken van een nieuw voedingsschema
    Eerst wouw ik bulken maar nu wil ik eerst cutten zodat ik mijn bf verlaag (ong 20-22%) naar 14%-16% zodat ik wat definitie krijg voordat ik nog meer bf krijg door te bulken

Ik weeg 70kg en ben 179cm en 21jr volgens deze berekening (70kgx30kcal) ligt mijn basisbehoefte op 2100 kcal
    Nu heb ik verschillende dingen gelezen over cutten bijv 400 kcal eraf of gewoon op je basisbehoefte blijven zitten en 1 dag KT en de andere dag 45 min cardio doen.

Nou heb ik voor het 2de manier gekozen (gewoon op basisbehoefte blijven zitten en KT+cardio doen)

Maar mijn vraag is welke richtlijnen moet ik aanhouden?
    40%kh 40%ew 20%vet of 2gr eiwit x 1kg lichaamsgewicht 1gr vet x 1kg lichaamsgewicht en de rest aan overgebleven kcal aanvullen met kh?

Als ik voor de 2de manier ga dan zijn mijn macro's 43%kh 26%ew en 30%vet

Heel wat anders dan de 40/40/20 manier en nu weet ik dus niet meer waarop ik mijn voedingsschema moet baseren

Please help T_T

met jou lengte en gewicht is cutten een slechte keuze. er zal namelijk weinig van je over blijven.

je begint ws pas?? dus is er veeeel ruimte om vvm te bouwen en je metabolisme een schop onder zn hol te geven. van cutten of bulken is nog helemaal geen sprake.

je kan tig verhoudingen proberen, maar start eens met een KEV verhouding van 50-30-20 en kijk dit enkele maanden aan.
    daarsnaast 3x p/w kracht training bv starting strenght aangevuld met wat assitance oefeningen en je zul lichamelijk veranderen. vet zal je op onderhoud niet pakken, maar je zal wel vvm bouwen en dus gaat je vp omlaag. daar heb je dus ook geen cardio voor nodig.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
      met jou lengte en gewicht is cutten een slechte keuze. er zal namelijk weinig van je over blijven.

je begint ws pas?? dus is er veeeel ruimte om vvm te bouwen en je metabolisme een schop onder zn hol te geven. van cutten of bulken is nog helemaal geen sprake.

je kan tig verhoudingen proberen, maar start eens met een KEV verhouding van 50-30-20 en kijk dit enkele maanden aan.
      daarsnaast 3x p/w kracht training bv starting strenght aangevuld met wat assitance oefeningen en je zul lichamelijk veranderen. vet zal je op onderhoud niet pakken, maar je zal wel vvm bouwen en dus gaat je vp omlaag. daar heb je dus ook geen cardio voor nodig.
      Ok ik blijf dus nu op 2100 kcal
      Alleen wat je zegt is dan dat ik 46gr vet per dag moet eten en 157gr eiwit
      Is dat niet te weinig vet en 17gr teveel eiwit?

Want op andere sites en fora lees ik dat ik 1gr vet moet eten per kg lichaams gewicht

Basically is nu mijnj vraag wat is beter? macros of zoveel gr brandstof per kg lichaams gewicht? en de rest kh doen.

Comment

Kan mij moeilijk voorstellen dat je onderhoud op 2100kcal zit...
        People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Originally posted by Siegfried Muller View Post
          Kan best kloppen. Volgens het voedingsschema van hier heeft iemand van 1,79m en 70kg met een vetpercentage van 22% en een gemiddelde activiteitsfactor een onderhoudsniveau van 2130 kcal.

Comment

Originally posted by Siegfried Muller View Post
            Ik heb het gewoon gedaan volgens deze berekening 70kgx30kcal.

Maargoed! ik ga gewoon doen wat Teddek heeft gezegt

50-30-20 2100 kcal en 4x pw KT!
            En over 4-5 maanden dan ga ik is weer in de spiegel kijken
            Thanks voor starting strength btw heb ff op internet gezocht en nu kan ik zeker mn oefeningen correct uitvoeren
            Ben benieuwd

Comment

wat je leest op andere sites of fora is wat Jantje zegt omdat Pietje dat ook doet. (broscience)
              om een basis te leggen wordt idd wel 1gr vet per vvm en 2,5gr eiwit per vvm aangehouden. de rest vul je aan met carbs.

dit kan je natuurlijk ook aanhouden en eerlijk is eerlijk dit heb ik ook tijden gevolgd.
              maar ondertussen, na wat bulk en cut periodes, heb ik geleerd dat ik te weinig carbs at. dus heb ik mn carbs opgeschroefd naar 55% en de rest verlaagd. sindsdien heb ik meer energie, boek ik meer progressie, ben ik droger geworden en wordt dat nog steeds zonder cardio en cut periodes.

wat betreft cutten en bulken. het is een bb traditie, maar imo tijdverspilling voor de natty bb'er die geen wedstrijd ambities heeft. je kan je lichaam niet dwingen meer spier op te bouwen door mee te eten en als je gaat cutten zal je altijd vvm verliezen.

Comment

Top Teddek dat je hem Starting Strenght voorstelt een echte aanrader!!

Comment

strong lifts kan bv ook.
                  olgens mij zijn de meesten (diehards) met een soort gelijk programma begonnen en hebben goede progressie geboekt. sommigen volgen na jaren nog steeds zo een variant.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X