kwark + noten + whey.. ik ben het even kwijt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kwark + noten + whey.. ik ben het even kwijt

Ik heb het even niet meer helder na het doorlezen van vele artikelen forums en discussies.

Kunnen jullie mij helpen met het volgende:
    Ik ben een groot fan van noten met magere kwark. Na mijn training keek ik erg uit naar mijn bak magere kwark (350 gr) gemengd met 25gr whey en 50 gr opgebrande en ongezouten noten. Nu begrijp ik alleen dat het combineren van de kh van de whey met de vetten van de noten en eiwitten uit de kwark een slechte combi is in 1 maaltijd. .. klopt dit? En kunnen jullie uitleggen waarom?
    En het tijdstip (ongeveer 1 uur na mijn ochtend training) zou ook niet goed zijn.. klopt dit en waarom?

Hoop dat de vraag een beetje duidelijk is..

Ik neem aan dat je ongebrande noten bedoelt.

Zitten er zoveel koolhydraten in jouw whey dan? Lijkt mij onwaarschijnlijk. Whey zou nagenoeg puur eiwit moeten zijn (+- 90%) en weinig tot geen koolhydraten (<3%).

Ik kan op het moment niet bedenken waarom die combi niet goed zou zijn. Wel is het belangrijk om whey (isolaat) en snelle suikers (banaan, dextrose etc) direct na je training te nemen, dus niet een uur later.

Het is zo dat suiker en vet in één maaltijd niet goed is, omdat je lichaam dat minder efficient kan verwerken en het daarom gemakkelijk opslaat als lichaamsvet. Jij eet echter goede vetten en zeer weinig snelle suikers in één maaltijd, dus dit zou geen kwaad moeten kunnen; zeker niet als je het direct na het trainen neemt, want je lichaam neemt (snelle) eiwitten en snelle suikers gelijk op.

Comment

opname is vetten<koolhydraten<eiwitten. Je eiwit opname wordt dus vetraagd.

Na je training wil je snelle carbs en snelle eiwitten.
      kwark bevat caseïne en is traag.
      vetten rond om je voegen ook niks toe je ben reeds vetten aan het verbranden.
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Thanks voor de reacties

Mijn whey bevat idd niet al teveel koolhydraten zeker minder dan 3%
        Voor wat betreft het moment neem ik direct na mijn training snelle koolhydraten dus dat is gedekt.

De noten zijn ongebrand... Althans ik brand ze zelf in een droge pan goudbruin omdat ik dat vele malen lekkerder vind... Doe ik daar niet goed aan?

Comment

Originally posted by Nhuis View Post
          De noten zijn ongebrand... Althans ik brand ze zelf in een droge pan goudbruin omdat ik dat vele malen lekkerder vind... Doe ik daar niet goed aan?
          Maakt niks uit als je ze zonder olie of andere toevoegingen bakt.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
            opname is vetten<koolhydraten<eiwitten. Je eiwit opname wordt dus vetraagd.

Na je training wil je snelle carbs en snelle eiwitten.
            kwark bevat caseïne en is traag.
            vetten rond om je voegen ook niks toe je ben reeds vetten aan het verbranden.
            Volgens sommige studies is het aan te raden om ook wat vet op te nemen na je training. --> halfvolle/volle melk for the win
            I'm not special, but not the same as you.
            Because I do things you will never do.
            SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by nbtp View Post
              Volgens sommige studies is het aan te raden om ook wat vet op te nemen na je training. --> halfvolle/volle melk for the win
              doe ik ook, maar 200ml melk is niet te vergelijken met een 50gr noten.
              focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X