Voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding

Hallo!

Ik ben net klaar met cutten en wil weer beginnen met bulken.
    Eerst wil ik graag mijn voeding weer rustig aan opbouwen naar onderhoud op een goed voedingsschema en mijn voedingsschema van af daar rustig aan opbouwen naar een bulk schema.

Mijn doel qua trainen is eerst mijn verloren kracht weer terug te winnen en daarna massa gericht te gaan trainen.

Ik ben 20 jaar, 1,92m en weeg 90 kg met een vetpercentage van ongeveer 15%
    Mijn onderhoudsniveau zit op 3301 kcal
    Eiwit : 232gr, 30% ( vvm x 3 )
    Vet : 88gr, 25% ( heb ik altijd 25% )
    Kh : 356gr, 45% ( rest )

Voor en na het trainen heb gerekent op 1 whey shake + vvm x 0,4gr snelle Kh.
    ( Dit omdat ik dit had gelezen in de sticky voeding voor en na het trainen. )

Graag wou ik commentaar op mijn voedingsschema, ik heb zelf namelijk gauw het idee dat ik fouten maak.
    Ook had ik de vraag waar jullie al jullie informatie vandaan halen, graag zou ik nog veel meer willen leren over voeding.

Voeding Paint1.jpg
    Train Insane Or Remain The Same.

En nu maar uitproberen of dit schema exact op je onderhoudsniveau zit. Dus dat je geen gewicht verliest, en geen gewicht aankomt met dit schema.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Inderdaad, daarom ga ik alles nu rustig aan op bouwen. Wil geen over haaste dingen gaan doen en alles goed in orde hebben.

Wat vind je verder van het schema?
      Dingen die je opvallen of die ik kan verbeteren?

Ben zelf nog niet heel creatief nog in voeding dus heb redelijk veel dezelfde producten gebruikt.

Avond maaltijd verschilt altijd, woon nog thuis

Comment

Qua verhoudingen is het aardig in orde.Maar zoals "niet_hier" al zegt;in de praktijk zie je pas of je iets moet toevoegen of weglaten.Neem je bewust geen fruit??
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by JwvdM View Post
          Wat vind je verder van het schema?
          Dingen die je opvallen of die ik kan verbeteren?
          Ik heb niet specifiek naar de producten gekeken. De meesten zijn allang blij als ze een schema hebben kunnen samenstellen dat zowel in de buurt van hun target komt alsook van een zodanige samenstelling is dat ze denken dat ze het kunnen volhouden. Als je je schema volstopt met allerlei dingen die je tegen je zin gaat eten dan hou je het niet lang vol.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
            Ik heb niet specifiek naar de producten gekeken. De meesten zijn allang blij als ze een schema hebben kunnen samenstellen dat zowel in de buurt van hun target komt alsook van een zodanige samenstelling is dat ze denken dat ze het kunnen volhouden. Als je je schema volstopt met allerlei dingen die je tegen je zin gaat eten dan hou je het niet lang vol.
            dat is bij mij geen probleem ik eet niks met tegen zin.
            ben een echte BIJNA alles eter!

Comment

Je gebruikt geen boter/olie voor bakken/smeren e.d.?

Comment

Voedingschema ziet er goed uit. Lekker hoog ik kh. Mocht je toch wat te hoog zitten in kh dan kun je altijd zakken hierin en deze kcal bijvoegen aan je vet. Vet zou nog wat hoger kunnen. Maar wil prima zo! Succes!

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                  Je gebruikt geen boter/olie voor bakken/smeren e.d.?
                  nee, ik gebruik geen olie of boter op brood.wel een klein beetje sju bij de aardappelen. (Vergeten mee te rekenen.)
                  wel heb ik sochtends 1 desert lepel levertraan maar kan hier geen info over vinden van wat er precies in zit.

Comment

Originally posted by buffel13 View Post
                    Voedingschema ziet er goed uit. Lekker hoog ik kh. Mocht je toch wat te hoog zitten in kh dan kun je altijd zakken hierin en deze kcal bijvoegen aan je vet. Vet zou nog wat hoger kunnen. Maar wil prima zo! Succes!
                    Thx, vet ben ik uit gegaan van 25% dat is goed toch? maximaal 30% of heb ik dat verkeerd?
                    ( sws niet minder als 25% )

Comment

Dit was mijn eerste keer cutten, ik ben in 11a12 week tijd 13 kg afvallen.
                      Dit heb ik gedaan door 300kcal onder mijn onderhoud te eten en half uur tot uur cardio per dag(trainings dag). ( zwaar en lang. )

nu las ik net ergens dat je het beste kan beginnen zonder cardio en afbouwen tot 300 kcal onder je onderhoud.
                      en als het er dan niks meer af gaat evt cardio toevoegen.

Heb ik het dan heel erg fout gedaan of valt dat mee ?
                      ( ik vind me zelf wel een stuk droger, vooral in mijn gezicht, lijk wel een junkie haha )

en wat zouden hier de gevolgen van kunnen zijn ?
                      mijn eiwit inname was vvm x 3gr en vetten 25% rest is kh.

Comment

Je hebt toch een mooi resultaat behaald (-13 kg in 11 weken)? Dan heb je het toch zeker niet "heel erg fout" gedaan. Tenzij je 13 kg spiermassa verloren hebt en al je oorspronkelijke vetmassa behouden hebt.

Comment

klopt dat is waar, maar het zit me heel erg tussen de oren dat ik het dan helemaal fout heb gedaan als ik zo iets lees en ik wil alles graag zo goed mogelijk doen.

wat ik precies aan vetmassa ben kwijt geraakt weet ik niet, maar ik lijk wel een stuk droger na mijn idee en ik krijg dat ook vaak te horen.
                          dus het zal dan allemaal wel goed zitten, maar zelf ben ik nooit tevreden ik push me zelf soms een beetje te veel denk ik.

Comment

Ps.

het was mijn eerste x cutten heb een boel geleerd van deze ervaring en kan dit allemaal mee nemen voor de volgende x dat ik ga cutten.
                            gezien dat het de eerste x is en ik totaal geen fan was van cardio en weinig eten vind ik het resultaat niet heel slecht.

Comment

wat zal ik trouwens met de voeding moeten doen op de rust dagen.

en dan bedoel ik met name de dextrose die ik savonds neem voor en na het trainen.
                              vervangen met langzame koolhydraten wat eerder op de dag of gewoon schrappen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X