UD2 recepten en tips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• UD2 recepten en tips

Omdat het in het begin een beetje aanpoten is en er toch wel wat UD2'ers zijn en vast nog wel zullen komen in de toekomst kun je hier wat tips voor wat handig is wat betreft recepten, bereiding van voedsel en dergelijke.

Ik zal vandaag of morgen wat dingen neerzetten waarvan ik ervaren heb dat ze handig, lekker of bruikbaar zijn! Deel je shit
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Allereerst voorbereiding:

Maak alles van tevoren klaar. Dingen die handig kunnen zijn:

-Een digitaal keukenweegschaaltje, voor 10 euro kijg je er een bij de Blokker. Als je er een schaal opzet oid en je zet hem aan start ie op 0, handig aangezien je vrij exact wilt zijn met je schema's

-Vershoudbakjes, wederom bij de Blokker krijg je tupperware. Ik heb gekozen voor klassieke witte met een blauwe deksel die je ook veel in horecakeukens ziet. Drie verschillende maten en kost geen reet. Passen ook netjes in elkaar en neemt zodoende nauwelijks plaats in

-Ik heb in mijn lowcarb veel kip zitten, ik ben naar een poelier gegaan en heb gevraagd of de beste man me om te beginnen 20 zakjes wilde vacuümeren met 150 gr kipfiletblokjes. Vries het in en gooi voor je gaat slapen uit de vriezer wat je de volgende dag nodig hebt

-Bereid alles van tevoren en weeg alles netjes af, je hebt al genoeg aan je hoofd op low-carb dagen zorg ervoor dat je alles maar hoeft te pakken

Comment

Wokgroenten:

Ik eet 2 x per dag wokgroenten, een keer met vis, een keer met kip. Deze hjouden zich prima 3 dagen in de koeling.

-Kijk hoeveel je nodig hebt aan wokgroenten in grammen voor de week, koop genoeg groenten en begin te choppen. Stop ze (in mijn voorbeeld per 200 gr) in bakjes en je kunt het zo in de pan mikken.

Ik had deze week een mix van:

-3 rooie uien
      -2 cougettes
      -5 paprika's (gele en rooie, kleurtjes zijn belangrijk ziet er fleurig en smakleijk uit)
      -2 kleine broccoli (maak hele kleine roosjes anders blijft ie net wat te rauw)

Je kunt natuurlijk ook meerdere mixen maken als je liever niet 7 keer dezelfde groenten eet

Producten die zich goed lenen voor in de wokpan:

-bosui
      -peultjes
      -sugarsnaps
      -groene asperges
      -witte ui
      -bloemkool
      -spruitjes
      -spinazie (als laatste toevoegen hoeft alleen te slinken)
      -paksoy

... en nog vele andere dingen. Dus kopen > hakken > afwegen > verpakken > koelkast > wokken

Wat betreft kruiden ben in vrij mediteraans aangelegd maar je kan natuurlijk alles wat je lekker vindt erin mikken, doe dit wel want een aantal weken matig voer gaat je opbreken in dit dieet. Enfin ik hou van:

-Italiaanse kruiden (gedroogde, pas op met hoeveelheden)
      -basilicum (liefst vers, anders gedroogd)
      -rozemarijn (liefst gedroogd is praktischer, vers is lekkerder maar handiger om als hele tak mee ta laten koken of bakken)
      -knoflook, ook deze heb je voorgesneden in potjes. Scheelt een hoop kutwerk.
      -tijm (pas héél goed op overheerst snel)

Bovenstaande kun je naar hartelust door elkaar gooien maar zijn apart ook prima

Comment

Kipblokjes voor in de wok:

Je kan kip op 100 000 verschillende manieren kruiden maar ik zal wat simpele hier neergooien die ook prima bij UD2 passen:

-chilipoeder. Heb ik deze week ontdekt is echt een prima smaakmaker voor je kip
        -rozemarijn, klassieker met kip (vul maar een een hele kip met takken rozemarijn en hele gekneusde bollen knoflook en trap m in de oven, you'll see what I mean)
        -knoflook

--------

Vis in de pan of in de oven:

-peper
        -zout
        -gedroogde dille (lekker veel)

Comment

Carbload:

-Bagels!! Ik heb ze bij de Plus gehaald, zit een shitload carbs in en relatief weinig vet
          -Pannekoeken. Kijk op de verpakking naar de voedingswaarde + de voedingswaarde van de toevoegingen als melk en/of eieren en mik ze in je schema.
          -Pasta: bereid de saus als je begint met het hakken van de groentn voor je low-carb dagen en vries hem daarna in. Zul je later geen spijt van krijgen. Voor dag 4 begint gooi je hem voor het slapen uit de vriezer

Comment

Zitten wat leke dingen tussen, is ook te gebruiken voor reguliere carb cycle.
            Bedankt voor de tips
            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Ik at tijdens UD2 veel kip met zelfgemaakte tzatziki saus, deze maakte ik van kwark, yoghurt, knoflook of knoflookpoeder, komkommer en wat mayo. De komkommer geraspt met 300 gram magere kwark en 200g magere yoghurt mengen, knoflook persen of poeder erin en mengen naar smaak. Een 10-15 gram mayonaise erbij en wat peper en zout om het af te maken.

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                Zitten wat leke dingen tussen, is ook te gebruiken voor reguliere carb cycle.
                Bedankt voor de tips
                Tuurlijk, als het maar past. Je bent daarin wel wat beperkt doordat je bij UD2 ook laag relatief weinig vetten te besteden hebt

Originally posted by Swekie View Post
                Ik at tijdens UD2 veel kip met zelfgemaakte tzatziki saus, deze maakte ik van kwark, yoghurt, knoflook of knoflookpoeder, komkommer en wat mayo. De komkommer geraspt met 300 gram magere kwark en 200g magere yoghurt mengen, knoflook persen of poeder erin en mengen naar smaak. Een 10-15 gram mayonaise erbij en wat peper en zout om het af te maken.
                Nice! Had deze week een kwark/muntsaus. Met cremefraiche is lekkerder maar was geen optie

Comment

Salade:

Meeste mensen verslikken zich erin hoeveel sla ze moeten gebruiken. 50 gram per maaltijd is meer dan genoeg, meer groente kun je beter met andere groenten opvullen.

Zelf vind ik de rucola-mix van de AH lekker samen met 100 gram paprika en 100 gram komkommer of radijs of spinazie.

Je kan eventueel een dressing maken met wees niet te scheutig en zorg dat het in je schema past. Voorbeeldje: 3 eetlepels olijfolie, 1 eetlepel aceto balsamico, theelepel mosterd en een beetje suiker en evt peper en zout.

Comment

Goed topic pescatore

De hoofdmoot van mijn maaltijden met low carb is

-sla
                    -komkommer
                    -tomaat
                    -25 gram tonijn
                    -50 gram kip
                    -1 ei

Daarnaast nog een los plakje kipfilet en wat whey. Bij 3 van de 5 maaltijden ook een boterham bij de kipfilet. Dat is naast de bak kwark ook de enige bron van carbs voor de hele dag
                    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Is dat wel lekker, kip in combinatie met tonijn ?
                      If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

In die salade proef je de tonijn bijna niet. Ik vind het prima te eten, vooral op low carb want dan lust je alles wel
                        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

bedankt voor de recepten

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                            Is dat wel lekker, kip in combinatie met tonijn ?
                            Tonijn is zout, als het maar een klein beetje is, dan is het eerder een smaakversterker dan iets visachtigs.

Gevulde salade + kerrie + zelfgemaakte majo (stelt niets voor, en dan weet je wat erin zit) is ook al snel lekker. Zijn wel meer kruide die niet uit een potje met veel zout komen, en toch erg lekker zijn erdoor, maar dan wel met iets vettigs (zoals een halve eetlepel majo ofzo)
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Tonijn is zout, als het maar een klein beetje is, dan is het eerder een smaakversterker dan iets visachtigs.

Gevulde salade + kerrie + zelfgemaakte majo (stelt niets voor, en dan weet je wat erin zit) is ook al snel lekker. Zijn wel meer kruide die niet uit een potje met veel zout komen, en toch erg lekker zijn erdoor, maar dan wel met iets vettigs (zoals een halve eetlepel majo ofzo)
                              Wanneer kom je eens bij me eten Patrieske? Zal bb-verantwoord koken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X