Moeder verbied me vlees te eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Pff lastig.. heb zelf ook een redelijk strenge opvoeding gehad maar gelukkig niet zo'n situatie.

Het is uiteindelijk gewoon zo dat jij je moeder niet kunt dwingen vlees voor jou te kopen als zij het daar niet mee eens is (hoe lullig dat ook is). Zolang je ouders je niet mishandelen bepalen ze gewoon een hele hoop voor je en daar heb je het maar mee te doen (helaas). Zodra je 18 bent kun je studiefinanciering aanvragen en op jezelf wonen, dan kun je doen wat je wilt. Tot die tijd kun je (denk ik) voldoende eiwitten halen uit andere etenswaren die al genoemd zijn door andere leden. Noten, pindakaas, shakes, evt. bakjes vis als dat mag, zelfs brood zit ook gewoon eiwit in. M.a.w. vlees is heus niet heilig (wel handig en lekker).

En je moeder zou zelfs wel eens gelijk kunnen hebben betreft vegetarier zijn, als je kijkt wat er allemaal in dat vlees zit tegenwoordig daar wordt je niet vrolijk van. Redelijk hypocriete opmerking van mijn kant, aangezien ik het wel eet. Lekker paardenvlees vermomd als rundvleesafval met E-nummers en met water opgepopte kippevleugels vol met antibiotica. JAMMIE!
    "Waar een wil is, is een weg"

Comment

Lekker ontbijt met wat eitjes, overdag lekker 'n bakje kwark bij je meals, na de training flinke shake en voor 't slapen weer 'n bakkie kwark.

Zonder vlees kun je ook gemakkelijk aan je eiwitten komen hoor

Alsnog zou ik persoonlijk ook eens met haar praten. Hoeft natuurlijk geen halve kilo kip per dag te eten maar een stukje vlees per dag, waarom niet?
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ook vegetariers die geen vlees en vis eten, kan men een gevarieerd voedingsschema opstellen dat voldoende eiwitten bevat. Het is uiteraard wel iets lastiger. Je zult veel moeten varieren, meten en passen.

Denk daarbij bijvoorbeeld aan, bonen, linzen, kikkererwten (aardig wat eiwitten en uitstekende kh bronnen).
        maar ook aan melk, yoghurt, kwark, eieren. Ook wat vettere producten als noten, kaas en dergelijke kunnen bijdragen aan de hoeveelheid eiwitten. Ook proteine shakes kunnen desnoods helpen
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Jammer dat t topic al weer zon wending heeft gekregen. Vegetarisch BB vind k interessant. Is best veel mogelijk maar ik weet er geen hout vanaf
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Is het niet mogelijk voor deze jongen om dingen als:
            Pindakaas, eieren, meergranenbrood, whey isolate, havermout/brinta/bamix, kwark, huttenkase, groenten, rijst, aardappelen, appelstroop (pre workout), slankie, etc.
            te nuttigen?

Comment

Vind je moeder eieren eten dan niet zielig? is toch ook een dier in wording. Maar begin daar maar niet over anders zie je straks ook geen ei meer, Ha ha ha. Hey overbrug die tijd dat je nog thuis moet wonen dan maar met vlees vervangers want stress in huis groei je ook niet van. Straks als je op jezelf woont ga jij genieten van je stukje vlees. Je beste jaren komen nog!

Comment

No offence, maar waarom zou zij voor jou bepalen wat je eet of niet? Ik weet niet hoe oud je bent?
                Laatst toevallig nog een leuke tekst over tijdens het Nederlands examen. Dat het geen vlees eten , omdat het zielig is voor de dieren, alleen maar averechts werkt:

't Is rot, maar vlees is zo lekker - Wetenschap & Gezondheid - VK
                Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Leuk artikel. Maar het zal weinig uitmaken met betrekking tot vegatariërs denk ik. Het type mensen wat alleen horen wat ze willen horen.
                  Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

zon domme opmerking die kip is toch al dood, je doet dat ook voor je eigen he, laten we wel wezen als niemand kip at werden ze er ook niet voor gedood.
                    en ik at thuis gewoon wat de pot schaft, en dat gaan mijn kinderen ook doen als ze 16 zijn, ik weet niet hoe jullie je gedragen op je 16de thuis maar mijn ouders besloten wat er gegeten werd niet ik, en zo gek is dat niet imo.
                    nou hebben mijn ouders me weinig verboden maar als ze iets niet kocht moest ik het of zelf kopen/maken of pech gehad.

Comment

Vervelend dat je moeder je verbied vlees te eten, maar dat zou geen reden moeten zijn om niet mega te kunnen groeien. Allicht zal je iets meer naar binnen moeten werken om aan je voedingsbehoeftes te kunnen voldoen, maar niets is onmogelijk als je echt wil. Zo kan je het excel document uit de sticky's er eens bijpakken en kijken welke producten je wél mag eten die voldoende voedingswaarde bevatten waar je je doel mee kan behalen.
                      Mijn advies; staar je niet volledig blind op het probleem, wees creatief met je voeding en google er op los naar informatie voor de vegetarische bodybuilder. Genoeg te vinden volgens mij.
                      Betekend ook dat wanneer je op jezelf gaat wonen je heel wat kennis rijker bent over voeding zonder afhankelijk te zijn van vlees.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                        zon domme opmerking die kip is toch al dood, je doet dat ook voor je eigen he, laten we wel wezen als niemand kip at werden ze er ook niet voor gedood.
                        en ik at thuis gewoon wat de pot schaft, en dat gaan mijn kinderen ook doen als ze 16 zijn, ik weet niet hoe jullie je gedragen op je 16de thuis maar mijn ouders besloten wat er gegeten werd niet ik, en zo gek is dat niet imo.
                        nou hebben mijn ouders me weinig verboden maar als ze iets niet kocht moest ik het of zelf kopen/maken of pech gehad.
                        Ik vind persoonlijke eten wat de pot schaft anders dan verplicht vegetariër zijn. Natuurlijk eet ik thuis ook gewoon wat er op tafel staat, maar vegetarisch eten is in mijn opzicht meer een keuze per persoon. Ik zou mijn kinderen nooit iets niet laten eten, omdat ik het toevallig niet lekker vind / niet wil hebben. Zo lastig lijkt het me ook niet om ipv een vegetarische versnapering een stukje vlees in de pan te doen. Misschien ben ik wel te 'verwend' dat mijn ma ook rekening houdt met wat ik lekker vind. Mijn ma maakt alles klaar , ze is allang blij dat ik gezond eet en veel sport. Het moet natuurlijk niet te gek worden, maar als je kind op deze manier een gezonde levensstijl wilt volgen, zou ik er met geen haar op mijn hoofd aan denken om dat tegen te gaan.
                        Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

TS moet gewoon zijn grote mond houden en naar zijn moeder luisteren, of hij nu 16 of 46 jaar oud is. Brutale vlegels moeten een draai om hun oren krijgen.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Precies wat Prime zegt. Thuis ook altijd gegeten wat de pot schaft alleen is er altijd ruimte geweest voor alternatieven of ruimte voor andere voeding, ondanks dat soms niet in het referentiekader van mijn ouders paste. De moeder van TS kapt elke discussie af met het is zielig of ik vind het smerig om te zien. En dat is bekrompen. Verder zijn er genoeg alternatieven natuurlijk als je kijkt naar vegatarische bodybuilding.
                            Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Naja iedereen ze mening natuurlijk, zijn moeder is geen vegatarier omdat ze geen vlees lust maar uit een bewuste(wellicht totaal misplaatste) reden.
                              Ik snap ook wel dat zijn moeder dat niet goed vind voor hem, ben het er echter niet mee eens, als mijn zoontje wil roken zou ik ook geen sigaretten voor hem halen.
                              zij ziet vlees als een soort kwaad, en eerlijk gezegd is de vleesconsumptie ook een beetje abnormaal geworden, ik heb geen medelijden met die dieren dus eet lekker vlees.
                              anyway ts, succes

Comment

Hulde aan alle vegetariërs!

Als iedereen kilotje kip gaat drukken per dag is het zo op!

Ergens moet gecompenseerd worden voor ons bbers
                                Ssssmoking

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X