Beste iedereen,
Na dit forum al een tijdje te volgen voor tips heb ik uiteindelijk zelf maar een account aangemaakt omdat ik teveel loop aan te kloten met mijn voeding en dit eindelijk eens serieus aan wil pakken.
Ik heb de volgende statistieken:
Lengte = 192cm
gewicht= 93kg
vetpercentage= 18% (dit kan een procentje hoger of lager zijn)
mijn doelstelling is om over 3 maanden ongeveer 5% te verliezen.
Ik sport ongeveer 3 a 4 keer per week.
Mijn dagelijkse behoefte maakt dat 2750 Kcal.
Om te cutten haal ik hier 20% vanaf dus dat maakt 2200 Kcal per dag wat ik binnen moet krijgen.
Het berekenen welke voedingstoffen ik dagelijks nodig heb heb ik het volgende artikel gebruik: GuyDroog.com - Voeding, Fitness & Lifestyle | Cutten: Wat Is Het en Hoe Moet Het?
Dit komt neer op de volgende cijfers:
Benodigde eiwitten: 810 Kcal
Benodigde vetten : 508 Kcal
Benodigde koolhydraten : 993 Kcal
Op basis van deze gegevens heb ik een voedingschema voor een dag in elkaar geknutseld.
Klopt dit een beetje? Me twijfel zit vooral bij het totaal aantal kcal wat ik binnen moet krijgen.
Alle tips zijn welkom,
Met vriendelijke groet,
Joost
Na dit forum al een tijdje te volgen voor tips heb ik uiteindelijk zelf maar een account aangemaakt omdat ik teveel loop aan te kloten met mijn voeding en dit eindelijk eens serieus aan wil pakken.
Ik heb de volgende statistieken:
Lengte = 192cm
gewicht= 93kg
vetpercentage= 18% (dit kan een procentje hoger of lager zijn)
mijn doelstelling is om over 3 maanden ongeveer 5% te verliezen.
Ik sport ongeveer 3 a 4 keer per week.
Mijn dagelijkse behoefte maakt dat 2750 Kcal.
Om te cutten haal ik hier 20% vanaf dus dat maakt 2200 Kcal per dag wat ik binnen moet krijgen.
Het berekenen welke voedingstoffen ik dagelijks nodig heb heb ik het volgende artikel gebruik: GuyDroog.com - Voeding, Fitness & Lifestyle | Cutten: Wat Is Het en Hoe Moet Het?
Dit komt neer op de volgende cijfers:
Benodigde eiwitten: 810 Kcal
Benodigde vetten : 508 Kcal
Benodigde koolhydraten : 993 Kcal
Op basis van deze gegevens heb ik een voedingschema voor een dag in elkaar geknutseld.
Klopt dit een beetje? Me twijfel zit vooral bij het totaal aantal kcal wat ik binnen moet krijgen.
Alle tips zijn welkom,
Met vriendelijke groet,
Joost
Comment