Voedingschema cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema cutten

Beste iedereen,

Na dit forum al een tijdje te volgen voor tips heb ik uiteindelijk zelf maar een account aangemaakt omdat ik teveel loop aan te kloten met mijn voeding en dit eindelijk eens serieus aan wil pakken.

Ik heb de volgende statistieken:

Lengte = 192cm
    gewicht= 93kg
    vetpercentage= 18% (dit kan een procentje hoger of lager zijn)

mijn doelstelling is om over 3 maanden ongeveer 5% te verliezen.

Ik sport ongeveer 3 a 4 keer per week.

Mijn dagelijkse behoefte maakt dat 2750 Kcal.

Om te cutten haal ik hier 20% vanaf dus dat maakt 2200 Kcal per dag wat ik binnen moet krijgen.

Het berekenen welke voedingstoffen ik dagelijks nodig heb heb ik het volgende artikel gebruik: GuyDroog.com - Voeding, Fitness & Lifestyle | Cutten: Wat Is Het en Hoe Moet Het?

Dit komt neer op de volgende cijfers:

Benodigde eiwitten: 810 Kcal
    Benodigde vetten : 508 Kcal
    Benodigde koolhydraten : 993 Kcal

Op basis van deze gegevens heb ik een voedingschema voor een dag in elkaar geknutseld.

Klopt dit een beetje? Me twijfel zit vooral bij het totaal aantal kcal wat ik binnen moet krijgen.

Alle tips zijn welkom,

Met vriendelijke groet,

Joost
    Attached Files

Je gewicht bepaald wat je nodig hebt qua calorien.Het is ook wat experimenteren want de ene reageert beter op meer eiwitten en minder koolhydraten en de nadere niet.

Comment

Ik krijg een foutmelding bij je voedingsschema. De tekstindeling wordt niet herkend door Microsoft Office Excel.
      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Ja is iets fout gegaan zie ik, nu moet hij het als goed is wel doen.

Ik zie trouwens helemaal nergens een edit knop staan zodat ik dit in mijn 1e bericht kan aanpassen
        Attached Files

Comment

En als aanvullende vraag heb ik nog;

Momenteel ben ik gewend om vooral meergranen brood te eten omdat ik dit simpelweg gewoon het lekkerste brood vind. Al lees je wel overal dat volkoren brood over het algemeen als beste word beschouwd. Raden jullie mij aan om echt aan de volkorenbrood te gaan of valt dit verschil te verwaarlozen?

Comment

Originally posted by g0ssa View Post

Momenteel ben ik gewend om vooral meergranen brood te eten omdat ik dit simpelweg gewoon het lekkerste brood vind. Al lees je wel overal dat volkoren brood over het algemeen als beste word beschouwd. Raden jullie mij aan om echt aan de volkorenbrood te gaan of valt dit verschil te verwaarlozen?
            in meergranen brood zit veel verschil...
            Het meergranen brood van de lidl is bijna witbrood.
            Is je meergranen brood gemaakt op basis van volkorenmeel kan je naar mijn mening dat verschil verwaarlozen.

Denk als je het op google had ingetypt je de vraag zelf kon beantwoorden
            installing muscles....please wait

Comment

Originally posted by g0ssa View Post

Zou je brood in het algemeen niet mijden? De glycemische index van brood is erg hoog en zal je niet goed doen wanneer je wilt cutten. Mensen die willen afvallen (=cutten met behoud van spiermassa) zullen producten moeten eten met een zo laag mogelijke glycemische index, om de overzetting van koolhydraten naar glucose naar glycogeen naar vet te vermijden.

Bron: Cutten | Bodybuilding

En is je training zo aangepast dat je in een hogere intensiteit traint, waardoor je op een negatieve energiebalans uitkomt?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X