10 kg kip shoarma?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 10 kg kip shoarma?

ik wou weten of kipshoarma goede dagelijkse voeding zou kunnen zijn als je het zelf thuis bakt.

ik kan namelijk 10kg kopen ziet er zo uit ong: http://www.vitesseonline.be/images//...r3-225x300.jpg

dan vries ik het namelijk in en kan ik een jaar met kip vooruit. vraag is alleen of die kipshoarma ook lekker veel eiwitten bevatten

mmmm wat kost dat want dan wil ik er ook wel eentje, doe er alleen geen jaar mee eerder een maand
    Maar specifieke voedingswaarde weet ik niet, als het gewoon kip en kruiden is niks mis mee lijkt me.

Comment

Voor kip shoarma worden zeker niet (enkel) filets gebruikt. Je kan er vele delen van de kip in terugvinden. Het zal dus iets vetter zijn als kipfilet. Daarnaast is het wellicht gemarineerd met een kruiden marinade. Dan wordt er toch nog flink wat olie aan toegevoegd. Het vlees bevat hoogstwaarschijnlijk vergelijkbaar veel eiwitten als ander kippenvlees, maar wel wat meer vet (10-12g per 100g vlees gok ik).
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

kost 50 euri's ongeveer. vriend van me heeft een eigen pizzaria.

Zijn er mensen die dit eerder hebben gedaan?

Comment

Je kan het waarschijnlijk vergelijken met de voedingswaarde van kippengehakt
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Gus View Post
            Je kan het waarschijnlijk vergelijken met de voedingswaarde van kippengehakt
            Dat kan goed kloppen aangezien de voedingswaarde van kippengehakt sterk kan varieren. Het minste vet in kippengehakt wat ik gevonden heb was 6g per 100g. het meeste rond de 20g vet per 100g.

Ligt er maar net aan welke stukken vlees gemalen worden en hoeveel vet er eventueel nog achteraf bij wordt gemengd.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by masri View Post
              kost 50 euri's ongeveer. vriend van me heeft een eigen pizzaria.

Zijn er mensen die dit eerder hebben gedaan?
              Zo opvallend goedkoop vind ik dat niet, iig niet als ik daarvoor kipfilet kan halen die beter in mijn voeding past waardoor ik zelf kan bepalen uit welke bronnen mijn vetten voor het grootste deel komen.

Want zoals Dyno al eerder opmerkt, als je gaat marineren is dit in het geval van dit soort gerechten met olie. Als je het in de pan gooit zie je het vanzelf. Ik denk overigens dat het iets vettiger is dan 6-10 gr vet / 100.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

ik wil niet teveel in mijn bf gaan stijgen met de zomer voor de deur, dus het is waarschijnlijk gewoon beter om wekelijks gewoon kipfilet bij de slager te kopen?

Comment

Waarom niet zelf maken? Voor de prijs hoef je het niet te laten.

En zelfs als je niet handig bent met marineren, ga dan eens naar de markt. Iedere markt heeft zon kruidenkraam waar de man/vrouw je heel goed kan helpen. Nachtje laten intrekken en je hebt gruwelijk lekker vlees. Sterker, er zijn heel veel kruiden die je in je dieet kunnen helpen
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X