Wat doe ik fout?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat doe ik fout?

Hallo,

Ik ben nu bijna 2 maanden bezig met een voedingsschema om te cutten. Echter na 2 maanden kan ik amper verschil zien. Dit is natuurlijk extra zuur als je elke dag zo druk bezig bent met eten.
    Daarnaast snoep ik niet meer, geen chips en koekjes etc.. en geen alcohol en dan geen resultaat is best zuur..

Ik sport daarin tegen wel te veel dat weet ik. Een snelle opsomming van sportschema is:

Ma: fitness
    Di: Crossgym
    Wo: Rust
    Do: fitness
    Vr: Crossgym
    Za: fitness
    Zo: fitness

Tijdens fitness rust ik max 1.5 minuut tussen de setjes en ik doe 3 setjes waarvan laatste setje altijd piramide afbouwend (vind ik heerlijk ) Ook gaat elke setje tot faillure (wel tussen 6 en 12 reps blijvend)

Onderstaand is mijn voedingsschema waar ik me voor 90% aan houdt. Soms wissel ik sommige kip maaltijden af met tonijn of zalm. Ook kan het avondeten af en toe wisselen aangezien ik thuis woon. Dus kan zijn dat dit dan spaghetti wordt bijvoorbeeld.

Mijn trainingsschema aanpassen zit er niet in, vind het gewoon te leuk om elke dag tot het uiterste te trainen. En op rustdagen verveel ik me de ziekte..

Maar ik moet iets fout doen aangezien ik niet afval, dus wat doe dan verkeerd??
    Mijn gegevens staan in de bijlage:

Mijn voedingsschema Mei 2013.xls

Val je niet af kwa gewicht? Of zie je geen resultaat in de spiegel?
    Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Nou als jij op zaterdag en zondag dezelfde spiergroepen traint weet ik zeker dat jij het gaat veranderen, dan ga je maar wat anders doen.Ik zou ook wat minder pinda's pakken man
      17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Tuurlijk train ik op zaterdag en zondag nooit dezelfde spiergroepen? Weet ook niet hoe je daarbij komt??
        Met gewicht vind ik te wisselvallend, maar denk nu ongeveer 1 kg afgevallen ofzo. En in de spiegel sowieso niet.
        Pinda's zijn voor de goede vetten..
        Maar dat komt ook omdat je jezelf denk ik nooit goed genoeg vind..

Comment

Originally posted by Vinka View Post
          Tuurlijk train ik op zaterdag en zondag nooit dezelfde spiergroepen? Weet ook niet hoe je daarbij komt??
          Met gewicht vind ik te wisselvallend, maar denk nu ongeveer 1 kg afgevallen ofzo. En in de spiegel sowieso niet.
          Pinda's zijn voor de goede vetten..
          Maar dat komt ook omdat je jezelf denk ik nooit goed genoeg vind..
          Je weet het maar nooit hoor

Mischien toch maar wat minder kcal, en daarom wat minder pinda's, dan kan je trouwens nog beter walnoten pakken.
          17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Mijn trainingsschema aanpassen zit er niet in, vind het gewoon te leuk om elke dag tot het uiterste te trainen. En op rustdagen verveel ik me de ziekte..
            Tja. Dan moet je ook niet zeuren. Als je nooit rust, kun je ook niet groeien. Je hebt wel degelijk je herstel nodig, hoor.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Spieren wegen zwaarder als vet
              Kan dus zijn dat je vetvrije spiermassa bent bijgekomen.
              Misschien moet je een huidplooimeter aanschaffen, zo kun je zien of je vetpercentage daalt.
              Zo niet, moet je toch nog een paar dingen aan gaan passen.

Op de vrije dagen zit je sowieso nog laag in de vetten. Vind ook tot je erg veel pinda's eet! Probeer wat variatie erin te houden!
              installing muscles....please wait

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                Tja. Dan moet je ook niet zeuren. Als je nooit rust, kun je ook niet groeien. Je hebt wel degelijk je herstel nodig, hoor.
                Ook deze tip meenemen

Probeer ook eens de rust tussen de setjes te minderen.

Comment

Ja want groeien was mijn doel.. Er staat toch duidelijk afvallen!
                  Ik geef ook duidelijk aan dat ik teveel train ik vraag gewoon of ik iets over het hoofd zie met bijvoorbeeld voeding..
                  Als je niet leest zeg dan niks.

Comment

Je kan op vrije dagen KH omlaag gooien vetten wat omhoog en daarmee je deficit iets groter maken

Comment

T
                      Ja want groeien was mijn doel.. Er staat toch duidelijk afvallen!

O, mijn excuses. Je wilt gewoon een broodmager manneke worden zonder spiervorming en daarom ben je lid geworden op een bb forum. En dus niet omdat je van je vetrollen afwilt en daar mooie spieren voor in de plaats wilt. Ik begrijp het.
                      Succes.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Heb je nooit geleerd tot je moet luisteren naar vrouwen
                        Net zoals een man het laatste woord heeft: "ja vrouw"

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                          O, mijn excuses. Je wilt gewoon een broodmager manneke worden zonder spiervorming en daarom ben je lid geworden op een bb forum. En dus niet omdat je van je vetrollen afwilt en daar mooie spieren voor in de plaats wilt. Ik begrijp het.
                          Succes.
                          Pats 1 - 0
                          17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Berekeningen in het voedingsschema zien er vrij solid uit. Echter dit zijn maar berekeningen, formules gemaakt door een onderzoekteam gebaseerd op een gemiddelde. Iedereen heeft zijn tijd van trial & error. Geef elk schema een maand, zie je geen verandering, adapteren en verder gaan. Simpele regel is wanneer je bfp echt niet naar beneden gaat, je langzaam je macro's naar beneden zal moeten schroeven.

Ik zelf zat jaren geleden met het tegenovergestelde probleem. Clean bulk, dat was mijn doel. Alle berekeningen en formules klopten maar geen verandering in spiermassa. Enige oplossing voor mij was elke 2 weken 100 kcal. naar boven gaan en kijken wanneer het verschil wel naar voren komt. In plaats van 3300 kcal. heb ik door trial&error uitgevonden dat 3800 (toendertijd) voor mij het beste resultaat gaf. (nog eens 500 boven de Katch-MCardle formule dus) Gedurende de volgende 2 maanden was ik 4 kilo spier aangekomen, bfp zelfs 0,4 % gedaalt.
                            Formules en berekeningen zijn berust op gemiddelden, niet individuen.

Wanneer voor jou een defecit van 300 niet werkt, werk dan langzaam naar een defecit van 500. Overdrijf alleen niet, ergens zit er natuurlijk een grens waar je niet lager kan gaan zonder spiermassa aan te spreken.

Verder ben ik het wel eens met de rest, neem 2 dagen per week rust. Zonder herstel is er niet veel te halen. Wat voor mij verder een aanrader is geweest wat betreft cardio is HIIT training, alhoewel ik denk dat jouw crossfit-training hier al veel mee werkt.
                            Dus: trial & error, aanpassen en opnieuw proberen.

Good luck!

Comment

Ik snap de frustratie van mevrouw echt niet.. Ik heb een serieuze vraag en je geeft gewoon onzin antwoorden. Accepteren en met rust laten. Er staat niet dat ik wil aankomen en voor de tweede keer er staat ook niet dat ik mager wilt worden. Maar goed misschien heb je vandaag een kut dag en moet het er even uit.
                              voor de duidelijkheid. Ik wil me bf iets laten zakken en ben daardoor gaan cutten, ik heb alleen geen resultaat en vraag daarom hoe dit kan..

@painequalssucces: Bedankt voor de tip. Ik zal mijn voedingsschema eens iets aanpassen en misschien af en toe een extra rustdag pakken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X