Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Hallo!

Ik ben nu al een tijdje aan het sporten, begonnen met afvallen aangezien ik vond dat ik te vettig was. Heel veel kloten met verschillende dingen, vooral een beetje wat doen.

Na een tijdje begon het 'gespierd zijn' toch wel erg te lokken en wou ik weer aankomen, nu ben ik een paar maanden bezig met een stuk serieuzer trainen en meer eten.
    Maar ben nu toch wel erg benieuwd naar mijn voedingsschema(eet hier nu ongeveer 3 weken op). Ben wel aangekomen maar de eerste 2,5 weken gebeurde er vrij weinig en was de toename van gewicht meer het eten dat er weer uit moest.

Laatste paar dagen zijn er wel een paar kilo's bijgekomen(79-->81).

Maar nu het voedingsschema:

Ontbijt(8uur): 150 gram brinta. 400ml melk. Banaan en ongeveer 20 gram whey eiwit.
    Tussendoor(11uur): 6 broodjes met pindakaas. 200ml melk.
    Lunch(14uur): 150 gram pasta. 150 gram kabeljauwfilet(was eerst kip maar ben geswitcht ivm plofkippen). En 225 gram pastasaus.
    Tussendoor(16:00): 100gram maïszetmeel gemixt met water. 30gram whey met 400ml melk.
    Avondeten(18:00): Wat mijn moeder heeft besloten te koken. Hier weet ik niet precies de hoeveelheden van maar de gerechten komen meestal uit het AH blad(hier staat de KEV verhouding wel bij maar heb er niet naar gekeken om heel eerlijk te zijn)
    Tussendoor(20:30): 4 stukjes brood met pindakaas.
    Net voor bed(22:00): 500ml kwark.
    En dan nog een vraag. Ik wil graag de whey shake eruit halen gezien kosten. Is dit mogelijk of moet ik er maar mee leven?

Ben benieuwd naar de reacties.

Toegevoegd:
    Stats zijn ook wel belangrijk.
    1 meter 85.
    nu dus 81kg
    Vetpercentage 11%
    Last edited by Friiso; 23-08-2013, 20:28.

De 150 gram brinta varieer ik meestal. Het zit tussen de 100-150gram.

Comment

Ben ik de enige die het een beetje een vreemd verhaal vind?
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ok,toch maar een reactie:
        Als je eerst de stickies doorleest en aan de hand daarvan een ECHT voedingsschema maakt,
        kan je precies het aantal kcal zien die je binnenkrijgt en de verdeling koolhydraten/eiwitten /vetten.

Tevens kan je dan eerst je behoefte uitrekenen zodat je weet wat je (ongeveer)nodig hebt per dag.
        Het staat er kant en klaar,je hoeft alleen produkten in te vullen
        Wat je nu hebt opgeschreven is namelijk geen schema.

Wat voor broodjes eet je(wit/bruin/volkoren?) en wat houd 'stukjes brood met pindakaas in?'.

En ja,als je genoeg eiwitten krijgt volgens je schema kan je whey gewoon schrappen.
        Succes!

Ps tevens denk ik dat je vetpercentage wel hoger zal zijn,anders heb je aardige stats!
        Elektronische weegschaal vetpercentage gemeten toevallig?
        Last edited by rain; 23-08-2013, 21:28.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
          Ok,toch maar een reactie:
          Als je eerst de stickies doorleest en aan de hand daarvan een ECHT voedingsschema maakt,
          kan je precies het aantal kcal zien die je binnenkrijgt en de verdeling koolhydraten/eiwitten /vetten.

Tevens kan je dan eerst je behoefte uitrekenen zodat je weet wat je (ongeveer)nodig hebt per dag.
          Het staat er kant en klaar,je hoeft alleen produkten in te vullen
          Wat je nu hebt opgeschreven is namelijk geen schema.

Wat voor broodjes eet je(wit/bruin/volkoren?) en wat houd 'stukjes brood met pindakaas in?'.

En ja,als je genoeg eiwitten krijgt volgens je schema kan je whey gewoon schrappen.
          Succes!

Ps tevens denk ik dat je vetpercentage wel hoger zal zijn,anders heb je aardige stats!
          Elektronische weegschaal vetpercentage gemeten toevallig?
          Ik heb de stickies ook grotendeels doorgelezen.

Ik haal rond de 1000kcal uit vet. 2000 uit koolhydraten en 1000 uit eiwitten.
          Heb dan dus ook 50/25/25.
          Ik heb een aantal keer mijn behoefte gemeten maar heb niet het idee dat ik daar van aankwam(heb naar mijn idee een vrij hoge stofwisseling).

Ik eet volkorenbrood en een stukje brood houdt een plakje in van 30 gram met redelijk royaal gesmeerd pindakaas(sorry voor de vaagheid in die hoeveelheid, zou niet weten hoe ik dat echt duidelijk kan meten).

Nee toevallig niet. Huidplooi.

(als mijn berichten een beetje onsamenhangend zijn excuses daarvoor, ik doe mijn best om zoveel mogelijk informatie aan jullie door te geven en bedenk er telkens weer wat bij. Dus sorry als het niet leesbaar is. Als het echt een probleem wordt ga ik er morgen wel even voor zitten en maak ik het allemaal wat duidelijker!)

Comment

Dubbel
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Als jij alles even invult in een voedingsschema, is het gelijk een stuk overzichtelijker.
              En van op je behoefte eten kom je uiteraard niet aan,daarom heet het je behoefte!

Behoefte wil gewoon zeggen aantal kcal die je nodig hebt per dag om niet aan te komen of af te vallen.
              Als je boven je behoefte gaat eten(bulken)ga je aankomen,onder je behoefte (cutten)afvallen.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Die heb ik gebruikt om mijn 'behoefte' te meten.
                Ik had daar ingesteld bulken dus het was ook boven mijn behoefte. Ik zei het verkeerd.

Ik zal het morgen invoeren in een voedingsschema. Is de link hierboven een goeie?

Comment

Das de goeie ja!

Hou er rekening mee dat het een leuk getal is om mee te beginnen maar dat je daadwerkelijke onderhoud pas in de praktijk bekend wordt.
                  Daarna kan je na een tijdje kcal verhogen of verlagen.
                  Of wat spelen met de vehoudingen macro,s.
                  Last edited by rain; 23-08-2013, 22:00.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X