Juiste berekening verhoudingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Juiste berekening verhoudingen

Bn’ers,

Ik wil de komende weken cutten. Uitgerekend daarvoor 2608 kcal te moeten eten. Qua verhoudingen lopen de meningen wat uiteen, maar ik hou 25% v, 29% ew en 46% kh aan. Kwam deze formule tegen in een sticky. Een andere formule gaat weer uit van 3g vet per kg vvm. Dat zou bij mij 210 g vet per dag zijn, waarmee ik al 1890 kcal binnen zou hebben. De 25%, die ik ook tegenkwam, lijkt me dan een logischere.
    Nu maakt ik volgens mij de fout om de percentages los te laten op de grammen per v/ew/kh.
    Bv. op een dag 122 v, 145 ew en 212 kh, dit geeft in grammen 25%, 30% en 44% (zal een afrondingsverschil tussen zitten) van het totaal. Echter, dan bereken ik het dus in percentages van de totale grammen voedingsinname, waarbij totaal kcal een resultaat is van gram vet * 9, gram ew * 4 en gram kh *4.
    Echter, gerekend vanuit 2608 kcal kom ik uit op 72 g v, 189 ew en 300 kh. Ik doe dan 2608*25%=652 kcal vet/9 is 72 gram.

Het lijkt me dat deze laatste berekening de juiste is, maar heel graag jullie mening.
    Een andere vraag, maakt het feitelijk uit of ik iets meer kcal uit vetten (uiteraard noten, vis etc.) haal ipv uit kh en ew?

Thanx voor jullie antwoorden

Ieder lichaam is anders.

wij kunnen onmogelijk zeggen welke e/k/V verhouding jij moet nemen.

start met schema zoals je wilt. Bekijk het bv 2 weken aan. Aanpassen daar waar nodig.

(zelf hou ik de vetten lekker laag zodat ik nog wat meer carbs kan eten in de cut)
    daar doe ik het beter op.

gewoon proberen en aanpassen.
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Thanx, maar wel graag een reactie op de berekening welke de juiste is :-). Wat gebruik jij zoal als bron van carbs? Ik eet nu (laatste maanden) veel havermout, maar wat meer variatie is welkom.

Comment

De laatste.

Mijn carbs? Aan mij heb je niet zoveel, ik hou het simpel: zilvervliesrijst & bambix rijstebloem vanille.
        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Ok, en dat komt nog niet je neus uit? 300 g kh uit havermout is 600 gram havermout per dag. Best veel.

Comment

Nee, ik hou van rijst eten. Sowieso onder je behoefte ram je alles zo naar binnen

wees blij met zoveel carbs man je kan altijd ook bij paar meals havermout vervangen voor rijst/zoete aardappelen.

Comment

Zeker. Maar extra shake of bv. extra noten vind ik makkelijker weg eten dan veel carbs.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X