Eetschema bulken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eetschema bulken

Hallo iedereen,

Tijdje geleden al wat vragen gesteld over het samenstellen van een voedingsschema en ben er nu eindelijk mee begonnen, alleen heb ik enkele vraagjes;

- Moet ik op een rustdag minder of juist meer macronutriënten innemen?
    - Kan ik op bijvoorbeeld een zondag, aangezien ik dan weinig tijd heb een shake nemen ipv tussendoortjes?
    - Moet ik 7 schema's maken? Voor elke dag 1? Of kan ik 1 schema meerdere dagen gebruiken?

Mocht het nog nodig zijn:

Lichaamsgewicht:
    64 KG
    Lichaamsvet percentage: 8.3%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2553 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 129 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 57 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 381 Gram

Alvast bedankt! Zal zo snel mogelijk mijn schema posten!

-dat mag je zelf weten, sommige mensen eten elke dag even veel, anderen eten op rustdagen minder, ikzelf eet op zowel trainings- als rustdagen even veel, aangezien je spieren volledig moeten herstellen voor de volgende training, bovendien groeien je spieren in de rust, niet in de sportschool.

-1 shake op een zondag ter vervanging van een tussendoortje is geen probleem, maar maak er geen dagelijkse gewoonte van, 1 keer per week moet kunnen.

-7 schema's is niet nodig. Je kan er 1 voor trainingsdagen maken en 1 voor rustdagen, of gewoon elke dag hetzelfde schema, geen probleem. Maar variatie is altijd goed.

Je moet niet naar die dagelijkse behoefte eiwitten, veggen en koolhydraten kijken, die kloppen voor geen meter als je wilt bulken. Houdt dit ongeveer aan:
    *1/1.5 gram vetten per kg lichaamsgewicht
    *2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
    *rest van de kcals koolhydraten
    17 jaar
    DL: 170 x 1 --> SQ: 160 x 1 --> BP: 105 x 1

Comment

Oké duidelijk, bedankt voor deze uitgebreide info Marcusje!

Mijn dagelijkse energiebehoefte is 2553 kcal, daar moet ik dus 1/1,5G Vet + 2/2,5G Eiwitten vanaf halen en dan weet ik mijn behoeftes aan koolhydraten?

Moet ik ook nog letten op voeding wat ik eet voordat ik ga fitnessen en wat ik daarna eet?

Comment

Originally posted by Marcusje View Post

Je moet niet naar die dagelijkse behoefte eiwitten, veggen en koolhydraten kijken, die kloppen voor geen meter als je wilt bulken. Houdt dit ongeveer aan:
        Dus zou ik eventueel het voedingsschema excelsheet van Erik1982 die ook op dit forum staat niet kunnen gebruiken of juist wel?

Comment

tuurlijk wel, alleen kijk je niet naar de voorop gestelde verhoudingen.
          Je weet zelf hoeveel eiw/ v/ kh/ je nodig hebt en aan het eind is dat wat je wil bereiken, niet de getalletjes die hij automatisch invult
          ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by Marcusje View Post
            -dat mag je zelf weten, sommige mensen eten elke dag even veel, anderen eten op rustdagen minder, ikzelf eet op zowel trainings- als rustdagen even veel, aangezien je spieren volledig moeten herstellen voor de volgende training, bovendien groeien je spieren in de rust, niet in de sportschool.

-1 shake op een zondag ter vervanging van een tussendoortje is geen probleem, maar maak er geen dagelijkse gewoonte van, 1 keer per week moet kunnen.

-7 schema's is niet nodig. Je kan er 1 voor trainingsdagen maken en 1 voor rustdagen, of gewoon elke dag hetzelfde schema, geen probleem. Maar variatie is altijd goed.

Wil toch even mijn waardering uitspreken naar je. Ik vind het knap dat je aardig wat kennis hebt als 16-jarige. Had ik dat maar gehad op die leeftijd. Vooral zo door blijven gaan kerel, dan kom jij er wel

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
              Wil toch even mijn waardering uitspreken naar je. Ik vind het knap dat je aardig wat kennis hebt als 16-jarige. Had ik dat maar gehad op die leeftijd. Vooral zo door blijven gaan kerel, dan kom jij er wel
              Dat is inderdaad zo.
              Ik zie marcusje goede reacties geven op de verschillende forums.
              16 jaar pas,bij mij duurde het toen nog bijna 20 jaar voor ik serieus ging sporten.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Haha thnx voor jullie positieve mening over mij, mannen!
                Vind het leuk om anderen te helpen op forums.
                Ik ben ook blij dat ik zo vroeg begonnen ben, aangezien ik het geweldig vind om naar de sportschool te gaan. Ook fijn om zo veel te eten. Voel me super goed en maak lekkere progressie met ub/lb. Kreeg laatsten ook een leuke opmerking in de gym over mij: "jij wordt echt een beest man"
                17 jaar
                DL: 170 x 1 --> SQ: 160 x 1 --> BP: 105 x 1

Comment

Oké top. Ga nu direct bezig met een schema en zou het even plaatsen. Heel erg bedankt Marcusje!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X