Kcal in de Cut...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kcal in de Cut...

Hallo!

Na maanden te hebben gebulkt zit ik nu echt aan mijn max vetpercentage (vind ik) van 16%

Mijn behoefte met 3-5 keer per week trainen is 3300 kcal ( 1.98M 92kg )

Ik wil mijn kcal drastisch verlagen (alleen maar KH) zodat ik z.s.m. weer op een goed vetpercentage (10/11%) kom om te bulken. Ik zat te denken aan 2500 kcal | 205kh | 58V | 289 E

Vragen

- Is dit mogelijk zonder teveel spiermassa te verliezen of moet ik meer kcal toevoegen?
    - Is het mogelijk om nog lager te gaan in kcal?
    - Wat houden jullie aan in kcal onder onderhoud en hoelang duurt jullie cut ongeveer?

Alvast bedankt!!

Ik hou meestal 25 x bodyweight aan als vuistregel voor iemand met gemiddeld werk qua inspanning. Spiermassa verlies je niet zo snel als je voldoende proteïne binnenkrijgt, niet gung ho gaat met kcal en goed trained.

Je wilt echter wel wat ruimte hebben om te snijden in je voeding nog dus zou niet te laag inzetten.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

1. Je gaat nu ruim 800 kcal onder behoefte zitten. Dat is in ieder geval meer dan de meesten aanhouden. Dit hoeft niet perse slecht of te weinig te zijn, maar kan dit wel zijn. Belangrijk is dat je jouw performance strak in de gaten houd. Merk je lichte achteruitgang en heb je veel moeite met het aanhouden van de juiste intensiteit in je trainingen? Dan moet je wellicht iets erbij doen.

2. Ja. Echter de kans wordt groter dat je dan niet meer je huidige performance aan kunt houden en dat gaat op den duur ten koste van je spiermassa.

3. Rond de -500 per dag (gemiddeld gezien).
      -------------------------------

Ik adviseer je het volgende:
      Trainingsdagen: 3000 kcal: E250, K325, V77.
      Rustdagen: 2600 kcal: E250, K225, V77.
      (gemiddeld is dat bij 4x trainen per week, 2828 kcal).

Kijk dan wat dit in de praktijk doet en of je hiermee performance vasthoud. Je kunt dan altijd nog beslissen om iets verder te verlagen (of iets cardio toe te voegen) wanneer dit nodig is.

More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X