Cutten voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten voedingsschema

Hallo iedereen,

Even mijn stats:
    M
    17 jaar (bijna 18 jaar)
    1.90 m
    82,8 kilo

Ik heb berekend dat mijn caloriebehoefte zo rond de 3000 kcal ligt. Ik doe aan insanity (6 dagen p/w) en soms ga ik naar de sportschool voor een extra cardiosessie. Ik doe geen krachttraining.

Mijn voedingsschema staat in de bijlage. Kan iemand checken of hij wel goed is? Ik heb geprobeerd ongeveer 700 kcal onder mijn onderhoudsbehoefte te zitten. Kritiek is altijd welkom.

Totaal aantal kcal voedingsschema: 2255 kcal
    Totaal aantal eiwitten: 191,6 gram
    Totaal aantal koolhydraten: 175,8 gram
    Totaal aantal vetten: 81 gram

MealB.JPGMealA.JPG

Ik hoop dat jullie wat nuttige tips hebben. Hartelijk dank alvast!

Last edited by barewner; 06-07-2015, 11:06.

Om te cutten moet je volgens mij tot 500 calorieën onder je behoefte gaan zitten of ongeveer 10/20%.
    Hoe kom jij aan 700?

Comment

Ik wil het proces van afvallen als het ware versnellen door meer dan 500 kcal onder mijn onderhoudsbehoefte te eten. Ik weet dat het risico groot is dat ik mijn spierweefsel verbrandt.

Comment

Met die combo van Insanity en deze voeding gaat het op termijn mis en ga je vastzitten. Daarnaast ga je er als een leeggelopen versie van jezelf uizien terwijl je wss in je hoofd een veel andere uitkomst had.

Insanity = cardio. Punt. Ervaring leert me je wss je aanpak toch heel goed vind en niks eraan verandert op hooguit wat onzinnige details na dus succes ermee .
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Bedankt pescatore voor je reactie. Wat zou je me adviseren? Meer kcal eten in combi met insanity?

Comment

Ik zou je adviseren training te doen die overeenkomt met je doelen. Dus Insanity eruit flikkeren.

Comment

Hey Pescatore, ik zal insanity eruit flikkeren. Ik denk dat ik beter 4 x per week naar de sportschool kan gaan. Krachttraining combineren met cardio. Zou dat al wat beter zijn?

Comment

Waarom denk je dat?

Comment

Ik merk dat je het er niet mee eens bent pescatore. Moet ik cardio gewoon laten voor wat het is? Gewoon aan mijn voedingsschema houden?

Comment

Originally posted by barewner View Post
                    Ik merk dat je het er niet mee eens bent pescatore. Moet ik cardio gewoon laten voor wat het is? Gewoon aan mijn voedingsschema houden?
                    Waarom doe je geen krachttraining?
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik zou gewoon eens nadenken wat concreet je doelen zijn en hoe je deze denkt te bereiken. Dus waarom je bepaalde dingen doet ipv andere.

Maar weerstandtraining en voeding zijn wel een beetje de basis voor ieder degelijk vetverliesplan idd.

Comment

@rain Ik doe geen krachttraining omdat mijn focus nu echt ligt op vetverbranding. Ik wil graag zo'n 8 tot 10 kilo gewicht verliezen om daarna te gaan bulken. Dus nu keihard cutten.

@pescatore
                        Mijn doel is om 8 - 10 kilo af te vallen. Als dit doel is bereikt, wil ik gaan bulken. Ik zou nu ook kunnen bulken, alleen het vet op mijn buik zit me nu in de weg. Ik wil dat buikvet weg hebben.

Comment

Hoe ik dat doel ga bereiken? Ik denk toch naar de sportschool gaan en trainen.

Comment

Originally posted by barewner View Post
                            @rain Ik doe geen krachttraining omdat mijn focus nu echt ligt op vetverbranding. Ik wil graag zo'n 8 tot 10 kilo gewicht verliezen om daarna te gaan bulken. Dus nu keihard cutten.

@pescatore
                            Mijn doel is om 8 - 10 kilo af te vallen. Als dit doel is bereikt, wil ik gaan bulken. Ik zou nu ook kunnen bulken, alleen het vet op mijn buik zit me nu in de weg. Ik wil dat buikvet weg hebben.
                            Maar denk jij dat je icm krachttraining niet goed , of zelfs beter, kan cutten?
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

@rain
                              i.c.m. krachttraining kun je beter cutten, want spieren verbranden in rust al calorieën. Daarom lijkt het me een goed idee om toch krachttraining te doen. Ik vond krachttraining altijd wel nutteloos tijdens de cut, maar voor spierbehoud is het niet verkeerd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X