Er zijn honderden voedingssupplementen die men eenvoudig via vele sites kan bestellen. Of het nou wel of niet werkt, dat terzijde.
Ik denk dat voorzichtigheid geboden is.
Hoe vaak spreken onderzoeken elkaar niet tegen? Kijk alleen al naar de onderzoeksresultaten op Erogenics. Vaak blijkt achteraf dat bepaalde supplementen helemaal niet zo goed zijn.
De effecten zijn niet altijd meetbaar en als ze dat wel zijn zijn de effecten niet spectaculair. De lange termijn effecten kan men niet eens onderzoeken/meten. Niemand.
Hoe vaak spreken onderzoeken elkaar niet tegen? Kijk alleen al naar de onderzoeksresultaten op Erogenics. Vaak blijkt achteraf dat bepaalde supplementen helemaal niet zo goed zijn.
De effecten zijn niet altijd meetbaar en als ze dat wel zijn zijn de effecten niet spectaculair. De lange termijn effecten kan men niet eens onderzoeken/meten. Niemand.
Voorzichtigheid is geboden. Men kan nog zoveel zeggen. Jaren later kan het verhaal heel anders zijn. Vooral in ons sportwereldje wordt er ontiegelijk veel aangeboden waardoor de verleiding erg groot is. Ik bespeur dit soms ook bij mezelf.
Wellicht een idee om juist op dit soort sites, met name de jongeren hier bewust(er) van te maken, i.p.v. gebruik dit of dat maar te roepen.
Ieder mens is uniek, ieder lichaam is uniek. Wat bij de een goed werkt, kan bij de ander averechts werken. Dus mensen wees a.u.b. voorzichtig. Je hebt maar 1 gezondheid, verkloot deze niet! Sporten is leuk. Maak van je eigen lichaam niet een proefkonijn.
Consumenten/ instanties en overheden weten vaak niet welke stoffen er in simpele, meest bekende supplementen worden toegevoegd.
Consumenten/ instanties en overheden weten vaak niet welke stoffen er in simpele, meest bekende supplementen worden toegevoegd.
Bij spieropbouw hoort nu eenmaal heel veel geduld. Eten, daar draait het om. In het verre verleden had men ook gewoon zwaar gespierde gasten. Hoe deed men dat toen? En als we kijken naar vele afrikanen, hun lichaamsopbouw… Allemaal zonder supplementen. Dus het kan!!
Naast goede voeding kan men voor spieropbouw een enkele aanvullende basis sup. aanschaffen waarvan gewoon vasstaat dat dat in de juiste hoeveelheden absoluut geen kwaad kan (zoals eiwitten). Meer heeft men niet nodig. Al die troep.
Geloof in je eigen lichamelijke kracht!
Dat wilde ik nou ff kwijt
Comment