Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Oké, ik kan door de bomen het bos bijna niet meer zien, maar naast je eiwitten en goede voeding welke supplementen zijn nou essentieel en/of hebben echt nut?
Een suplement is voor jouw essentiel als je de werkendse stof niet of niet genoeg binnenkrijgt in je dagelijkse voeding. Whey eiwitten is volgens mij wel het meest gebruikte supplement, en zou je als essentiel kunnen beschouwen. Verder zou ik gewoon probeer je voeding op orde maken, kijken wat je tekort komt, en dat aanvullen met supplementen.
Dat is nogal een lastige vraag, en eigenlijk ook persoonlijk vind ik. Ligt er sowieso aan wat je doelen zijn en of je fanatiek bb-er bent of iemand die gewoon wat fitnesst om een beetje bezig te zijn. Ik zeg sowieso multi-vitamines en visolie, die in elk geval. Ook mensen die niet sporten zou ik die twee sups aanraden, gewoon voor de algemene gezondheid. Daarnaast heb je nog sups als zink, chroom en allerlei andere soorten, maar als je voeding goed zit, zijn die in principe niet meer nodig. Aanvulling kan, maar essentieel niet.
Andere soorten sups zoals creatine, no-boosters en noem maar op zijn ook leuk als aanvulling en om eens uit te proberen, maar niet essentieel.
[quote=Falstyr;566823]In volgorde van belangrijkheid...
1. Voeding op orde ( JA)
2. Volle Chocomel of whey+dexro(NEE)
3. Visolie capsules(JA)
4. Multivatimine&Mineralen(JA)
5. biergist tabletten(NEE)[/quote]
Zoiets is mijn mening, wil wel nog glucosamine toevoegen aan het lijstje.
Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280. Go heavy or go home!
is visolie nou echt zo goed?
Schijnt dat het helpt vet te verbranden en spieropbouw bevorderd, omdat het zorgt dat een betere verdeling plaatsvind van de voeding die je binnenkrijgt...
Is het echt een supplement waarvan je zegt van "ja dat moet er echt bij is qua belangrijkheid te vergelijken met Whey" ?
Ik slik momenteel zinktabletten, biergist tabletten
Whey shake
No-xplode (niet essentieel, maar bij mij werkt het ECHT goed)
Creatine
Naar mijn mening zijn er 0 ESSENTIËLE supplementen
Mee eens. Het is afhankelijk van hoe goed je voeding is afgestemd. Is die ruk, dan kan alles essentieel zijn omdat je wel MOET supplementeren om aan je voedingstoffen te komen. Is het echter perfect, dan is niks essentieel. Ik ben wel van mening dat gezien de huidige manier van cultiveren van gewassen de voedingswaarden minder zijn dan vroeger en supplementatie met multiminderalen/vitamines en omega3 wenselijk zijn. Alle andere supplementen zijn zeer zeker niet essentieel te noemen.
Iversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
Comment