Originally posted by beat-boxer
View Post
Eiwitshake en dextrose na training
Collapse
X
-
Originally posted by spaake View PostGast lijkt zen product gewoon te verkopen. Goed eten ervoor dus en goed eten erna.
Zeg niet dat jullie dat doen. Maar zoveel andere bronnen, meer dan de goede doen dat wel. Of zelfs de halve waarheid nog niet.
Had het niet over jouw marnop.
Die gast is alleen maar trainer/begeleider van bodybuilders hoor, geen verkoper van supps.
Maar niet alle bronnen geloven Spaake, veel is gebaseerd op vage science en dat is BB niet. BB is het beste te benaderen met logica, hard en zwaar trainen en eten op de juiste momenten voor de juiste effecten en balans, dan ga je goed groeien.
That's all there is.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by spaake View PostJa die smaakt immers heel lekker. Die pure chocolade omdat dit de bloedsomloop zou stimuleren of dergelijk.
Originally posted by MartinNoppert' pid='18248' dateline='1293103848Veel sporters drinken chocomelk voor beter/sneller herstel.
Zelf neem ik liever de pure chocolade voor meer cacao en in verhouding minder suiker. In een stuk chocolade (puur) van 100 gram zit evenveel suiker als in chocomelk, maar de verhouding cacao scheelt nogal, in pure chocolade is de cacao bijna 50gram en in chocolademelk amper 5 gram.
Hier een stukje over cacao.
3. Cacao – There’s always some sort of research being conducted on chocolate and every time the findings are always positive. This goes to show that chocolate is indeed good for us, but if you’ve noticed, the findings are always in favor of dark chocolate, a chocolate with very little sugar content. If you travel a little backwards and see, the origin of chocolate, that is, the cacao beans are actually much more than a source of chocolate. These are superfoods in themselves and have some amazing health benefits.
Cacao has a fascinating history with plenty of legends surrounding it, but what can be deduced is that until sugar was added, the drink made from cacao was considered highly potent. Today, there’s plenty of research available to suggest that cacao is indeed really good for us. Here are the ways in which cacao can help us as far as health is concerned. Now don’t run out and gorge on chocolate, cacao is a stimulant so moderation is key! Here are some amazing benefits of using cacao:
•Increases blood flow to the brain and enhances brain function
•Has a high concentration of anti oxidants such as polyphenols, catechins and epicatechins. Anti oxidants as we all know are the holy grail of youth and a disease free life.
•The magnesium in cacao is good for the heart, helps prevent constipation and even eases menstrual cramps.
•Cacao also has iron, which makes it a great weapon to fight against anemia.
•Cacao contains chromium, a trace mineral which works wonders to maintain the balance of blood sugar.
•Manganese, another trace mineral that can be found in cacao is great when it comes to building up of hemoglobin.
•Zinc, another mineral that cacao contains is known for its essential role in enhancing our immune system.
•Raw cacao contains vitamin C as well which has its own gamut of uses.
•Raw cacao contains essential omega 6 fatty acids. An important thing to note is that cooked and processed chocolate contains rancid omega 6 fatty acids or trans fats which are not healthy for you.
•Cacao beans contain certain compounds that can trigger weight loss, make you feel good and improve your mood considerably.
•The fiber in cacao beans works wonderfully to cleanse the digestive system.
Cacao can be found as cacao beans with or without the skin, cacao nibs, cacao butter, powder or paste and ideally it should all be organic. A great idea would be to buy raw cacao products and include them in your usual drinks such as tea or coffee or even coconut water. You can also use cacao nibs in desserts but ideally if you love dark chocolate, you should be able to adjust to the bitter taste of raw cacao which can do so many wonders for your body. Science yet has to understand the many layers and benefits of chocolate, but these are indeed pretty much there for everyone to see.
Originally posted by MartinNoppert' pid='18255' dateline='1293106498Chocolate is the forbidden fruit, or is it? Recently science has shown us that chocolate may not be such a guilty pleasure after all.
Touted as a superfood, chocolate in its raw form (cacao beans) actually has a higher anti-oxidant content than most fruits. They are high in flavonoids and can help to lower cholesterol. They also pack in up to four times as many anti-oxidants as a cup of green tea.
The therapeutic use of chocolate is nothing new. Medical texts dating all the way back to the 16th century reported dozens of medicinal uses for cacao. The most common uses in ancient times were to stimulate appetite to encourage weight gain, improve circulation and digestion and to stimulate the nervous system.
Today, the therapeutic uses are mounting. Current research has shown that cacao fights depression by stimulating natural antidepressant production in our bodies. It also contains its own stimulants, theophylline and caffeine. Rich in magnesium, iron, copper, zinc, calcium, potassium and manganese, cacao beans are a nutrient packed food. They are also a vitamin powerhouse chock full of A, B1, B2, B3, C, E and panthothenic acid.
While cacao beans are rich in these wonderful nutrients and vitamins, it is important to consider that once the beans are processed, these powerful constituents are depleted or completely destroyed. That is why raw cacao (found in health food stores in bean, powder, butter or nib form) is the most beneficial type of chocolate to consume. Dark chocolate bars can be a good source but make certain that they contain at least 75% cacao. There are countless recipes to be found that contain cacao in its raw form. Most commonly, raw foodists use it in their diets to make desserts and as a nutrient.
1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View PostHier een stukje over cacao wat ik een keer gepost heb:
en nog een stukje:Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!
Verlichting is houden van jezelf!!!
Comment
-
Originally posted by spaake View PostJa maar die verbergen hun geheimen dikwijls door de halve waarheid maar te vertellen. Iig hou ik het bij een stevige maaltijd voor en een goeie shake met alles erin erna.
als je je nou wat beter had verdiept in deze site en ook al zelf informatie had gezocht,dan had je al geweten dat ie wel de waarheid spreekt.
Comment
-
Originally posted by Cidious View Post@ Okidoki & Marnop. Thnx voor deze uitleg.
Klinkt ook eigenlijk wel logisch. 1,5-2 uur voor mijn training eet ik altijd grote maaltijd met complexe en "simpelere" carbs (zilvervlies + witte rijst bijv)
Appel nam ik meestal aan het einde van mn training als ik er doorheen zit.. Begrijp dat die suikers eigenlijk te langzaam zijn om snel genoeg te werken voor het doel waarmee ik de appel nam. Het voelt wel goed om ff iets te eten net voor de laatste oefeningen. Zal voor dit doel Dextrose blijven gebruiken.
Toch blijf ik van mening dat de maaltijden na je training belangrijker zijn voor je spieropbouw dan die ervoor. Die ervoor bepalen misschien voor een groot deel in hoeverre je diep en hard kan trainen om zoveel mogelijk vezelfs aan te spreken en een zo groot mogelijke prikkel te creeeren.. maar de maaltijden erna bepalen je herstel.. is er geen energie voor het herstel dan zullen de eiwitten die je neemt hiervoor gebruikt worden. En zal je misschien wat massa beschermen maar zeker niet anabool zijn. (naturel gesproken)
Ik blijf Carbloaden na mijn training maar denk dat ik mijn eiwitten er gewoon doorheen pleur.. en dan 30-40 min na trainng meteen grote havermout shake met nog wat eiwitten half uur daarna mn grote normale maaltijd. zoiets..
1,5 2uur voor de training een grote maaltijd.met langzame koolhydraten.daar kan beter wat meer tijd tussen zitten.en waarom havermout na je training.als je al wilt carbloaden moeten dit snelle koolhydraten en geen langzame.in havermout moet ook nogal wat fytine zuur zitten waardoor mineralen niet of minder worden opgenomen.
Comment
-
Originally posted by promo 2007 View Postals je je nou wat beter had verdiept in deze site en ook al zelf informatie had gezocht,dan had je al geweten dat ie wel de waarheid spreekt.Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!
Verlichting is houden van jezelf!!!
Comment
-
Originally posted by promo 2007 View Post1,5 2uur voor de training een grote maaltijd.met langzame koolhydraten.daar kan beter wat meer tijd tussen zitten.en waarom havermout na je training.als je al wilt carbloaden moeten dit snelle koolhydraten en geen langzame.in havermout moet ook nogal wat fytine zuur zitten waardoor mineralen niet of minder worden opgenomen.
voor carbsload heb je niks aan snelle carbs, het meeste zal op andere plaatsen komen dan in de spieren. Het opname vermogen van carbs in de spiercellen is veel lager dan sommigen beweren.
Carbsload in wedstrijdprep wordt altijd gedaan met trage koolhydraten, daar is een reden voor....... pas als je zo droog bent als een wedstrijdbodybuilder zie je dat dit klopt en het beste is en dat alle verhaaltjes over snelle carbs onzin zijn.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View Postvoor carbsload heb je niks aan snelle carbs, het meeste zal op andere plaatsen komen dan in de spieren. Het opname vermogen van carbs in de spiercellen is veel lager dan sommigen beweren.
Carbsload in wedstrijdprep wordt altijd gedaan met trage koolhydraten, daar is een reden voor....... pas als je zo droog bent als een wedstrijdbodybuilder zie je dat dit klopt en het beste is en dat alle verhaaltjes over snelle carbs onzin zijn.
Comment
-
Het beste laad mn lijf als ik eerst paar dagen low carb doe en daarna langzaam de dagen erna carbs weer opbouwe met complexe carbs.. dan lopen de spieren helemaal vol en ben ik zo hard als wat.. en dan is het tijd voor een PR..
Carbcycling heet dit toch?"The only thing worse than failing is not trying."
Comment
-
Originally posted by marnop View Postuurtje voor de training shake met whey en KH(bijvoorbeld maizena), tijdens de training water met verse sinaasappalsap of met dextrose, direct na de training shake whey evt weer met maize, uur daarna een maaltijd.
Hoe weet je wat juist is....hmmm kijken naar wie het grootste is...hahah
Maar check anders hier even wat 1 van de beste begeleiders van NL er over vertelt: Downloads - Pre, During en Post -workout
pfoe als ik een uur voor de training nog een eiwitshake neem dan tikken ze wel aan haha. 1e ontbijt 2e (zou dan worden) een uur voor de training een eiwitshake met snelle KH, 3e shake NA de training en voor het slapen drink ik een casseine shake.. is dat niet wat veel shakes haha?
tijdens de training drink ik meestal een fruitsap van appelsientje, 1 deel sap, 2 delen water, of moet het perse verse sinaasappel sap zijn? Dat het gezonder is dan sap van appelsientje snap ik, maar heeft vers sinaasappelsap meer voordelen dan sap van bijvoorbeeld appelsientje?
of is water gemixt met dextrose toch het beste tijdens de training?
maar de shake direct na mijn training van eiwitpoeder en dextrose is dus prima?
en 3 kwartier later ofzo eet ik altijd gewoon een volwaardige maaltijd met koolhydraten, eiwitten (en groenten)
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 80kg 3x
- 80kg 4x
Safety bar back extension:
- 45kg 1x
- 25kg 12x...-
Kanaal: Trainingslogjes
15 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzRedelijk verkouden, dus van meeste oefeningen maar 1 set gedaan en wat meer RIR / intensiteit wijs in de pocket overgehouden.
Training B...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 2x
- 92.5kg 4x
- 92.5kg 5x
Deficit wide grip SL DL:
- 90kg 2x10...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
1 sec paused safety bar squat:
- 92.5kg 6x
Sumo safety bar goodmorning:
- 21kg 2x15
Wide...-
1 week geleden -
-
Pin zercher squat:
- 70.5kg 6x
- 70.5kg 8x
Safety bar back extension:
- 40.5kg 4x
- 23kg...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 2x
One legged calf raise:
- 30kg 15x, 8x L en R
Superset met
Lu side raise:...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111.5kg 2x
- 91kg 3x
- 91kg 4x
Deficit wide grip SL DL:
- 85kg 2x10...-
2 weken geleden -
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
2 weken geleden -
-