Weet niet hoe ik verder moet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weet niet hoe ik verder moet

Ik heb wat hulp nodig. Ik zit op taekwon-do en ik doe aan fitness, als ondersteuning voor taekwon-do. Alleen ik wil wat meer spiermassa kweken en wat afvallen. (Ik wil dus een beetje de bodybuilding-kant op, maar niet zo extreem.) Heeft iemand wat algemene tips die gewoon makkelijk te volgen zijn? En dan niet zulk gepriegel met allerlei shakes ofzo, maar gewoon makkelijke dingetjes om mezelf wat beter in vorm te krijgen, want taekwon-do 4/6 uur in de week en (vanaf donderdagmiddag 4 uur fitness) in de week zijn wel goed, maar naar mijn mening niet voldoende. En kan je als 16-jarige al spiermassa kweken, of ben ik dan nog te jong?

Hoe kijken jullie hierop, ben ik zo goed bezig, of kan ik inderdaad wat meer sporten?

hey, ik ben zelf ook 16 en massa kweken gaat echt wel.
    Je moet weten dat rust groei betekend. Hiermee bedoel ik dat je wel zoveel kan trainen als je wilt, maar je groeit terwijl je rust. En je groeit nauwelijks als je teveel traint en dus te weinig rust.
    4 uur in de week fitnessen is zeker voldoende. Maak een goed trainingsschema, maak een goed voedingsschema, en je zult vanzelf goed groeien.

Grtz, David.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Tja, ik weet niet wat jij precies als 'ingewikkeld' beschouwt maar je zult toch echt de meeste en beste resultaten behalen met een goed voedingsschema en trainingsschema...
      Kost even moeite maar dan heb je ook wat!

Comment

Ik ga heel vaak trouw naar de sportschool, en daar vraag ik na 6 weken een nieuw schema aan (ben weer toe aan de volgende), alleen wat is dan het beste te eten vóór en na het sporten? Want elke zondagmiddag na 't fitness wil ik nogal wel eens een dubbelgebakken eitje met ham en kaas nemen.

Comment

Na het sporten weer even snel koollhydraten en eiwitten naar binnen werken.

Comment

Originally posted by Zupahman View Post
            Ik ga heel vaak trouw naar de sportschool, en daar vraag ik na 6 weken een nieuw schema aan (ben weer toe aan de volgende), alleen wat is dan het beste te eten vóór en na het sporten? Want elke zondagmiddag na 't fitness wil ik nogal wel eens een dubbelgebakken eitje met ham en kaas nemen.
            ik zou vlak voor het sporten niet wat gaan eten. je kan anderhalf tot 2 uur voor het trainen wel wat eten en daarbij een evt. whey shake nemen en dan vlak na het sporten een sportdrankje met veel snel opneembare suikers of iets dergelijks en een whey shake nemen en dan thuis een goede maaltijd nemen met veel groente en stuk vlees zoals kip oid..

dat eitje opzich niet verkeerd, bevat goede eiwitten en vetten.. maar zou dus gelijk na het trainen eerst wat snelle koolhydraten nemen

Comment

ik eet altijd flink voor het sporten. Aangezien ik geen cardio doe. Deze jonge doet dat ook niet, dus wat mij betreft kan hij gewoon goed eten voor het sporten. Maar dan 2 uur van te voren OOK eten, dan heb je iig genoeg energie als je gaat beginnen.

Grtz

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                ik eet altijd flink voor het sporten. Aangezien ik geen cardio doe. Deze jonge doet dat ook niet, dus wat mij betreft kan hij gewoon goed eten voor het sporten. Maar dan 2 uur van te voren OOK eten, dan heb je iig genoeg energie als je gaat beginnen.

Grtz
                ok maar als je bijvoorbeeld om 17 uur veel eet ga je niet om 17.15 trainen op een volle maag. is volgens mij niet goed en traint ok nie fijn. want dan is je lichaam druk bezig met het verteren van voedsel en als je dan ok nog zwaar gaat trainen is da nie goed.. weet dr ok nie het fijne van maar dat is wat ik er wel eens over gelezen heb.
                daarom zei ik da je ongeveer anderhalf uur van te voren het beste nog wat kan eten..
                grtz

Comment

Ik zou ook niet een kwartier van te voren, een volledige maaltijd nuttigen, dit kan je training toch flink in de weg staan. Tevens gaat er dan ook veel energie naar het verteren van het voedsel, want ook dat kost energie..

grtz..
                  Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by Zupahman View Post
                    persoonlijk neem ik voor ik naar de sportschool vertrek 20gr proteine in een shake en ong.40gr. langzame koolhydraten zoals fruit of muesli.
                    Binnen het uur na de training neem ik 40gr whey proteine en 200gr snelle koolhydraten zoals wit brood of aardappelen.
                    Dit is mijn schema,mss kan je er iets uit over nemen.
                    Succes.
                    getting back in shape...

Comment

aardappelen zijn niet zulke sneller KH's hoor volgens mij

denk dat als je je schea volgd wat je hier beschrijft je een eind an komen kerel

kijk even op deze site bij de sectie voedig
                      kan je grof weg een indruk maken wat goed en niet goed is en dan leer voor je zelf toepassen.
                      Who's the Chef

Comment

Heb zelf ook jaren teakwon-do gedaan en daarbij gefitnessed. Mijn trainingen waren vooral gebaseerd op het spieruithoudingsvermogen(niet iets waar je spieren mee opbouwd). Ik zou gewoon lekker zwaar gaan trainen en een goed voedingsschema in elkaar zetten. Geef het de tijd en als je het volhoud zul je zeker resultaat boeken.
                        liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X