Achterkant Schouder Opgezwolle

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Achterkant Schouder Opgezwolle

Ik doe al een half jaar aan bankdrukken op de machine, maar nu heb 1 maand geleden iets stoms gedaan.
    Ik wisselde de machine(voor het eerst!) af met de stang maar dan 20 kg meer dan ik op de machine doe.
    Nu doet mijn schouder de hele maand al zo pijn dat ik niet meer op mijn linkerzij kan slapen.
    Toch weiger ik te stoppen met trainen.

Hebben jullie misschien oefeningen voor mij per spiergroep die de schouders het minst belasten?

En is het wel verstandig schouders te trainen?De pijn krijg ik juist alleen bij het bankdrukken en soms bij zware dumbell curls.

Tijd voor een dokter bezoekje kerel, had je allang moeten doen.
    Pijn is niet voor niks he.
    Who's the Chef

Comment

fuck dokters ze zeggen toch altijd hetzelfde ja rustig aan of je hebt stress grrrrrrrrrrrrrr w8 het wel af...

Comment

Bij de klacht die jij omschrijft wordt je meestal naar het ziekenhuis doorverwezen. Beetje eigenwijs dan om er mee te blijven lopen.. misschien krijg je er later spijt van als er niets meer aan te doen is.

Succes en beterschap

Comment

Ik zou als ik jou was ook naar de dokter gaan. De klacht die jij omschrijft en vooral de oorzaak ben je opweg om strax een chronische schouderblessure op te lopen.
          Medisch advies inwinnen dus!! En als dat advies je niet aanstaat kun je altijd nog anders handelen.

grts

Comment

heb toch naar advies geluisterd...en ga voor het eerst in jaren weer naar de doc.

hou het wel op de hoogte groetjessssss
            Last edited by Alopecia; 17-07-2007, 05:43.

Comment

ja je had het beter andersom kunnen doen, eerst met de 'gewone bank' beginnen en dan met de smith 20 kg erbij....snap dit niet helemaal....

Comment

had een beetje fobie voor de bank gekregen omdat ik eerder al een hoog gewicht in me nek had gekregen...maar die zet die ik laatst deed was impulsief.
                in ieder geval ik moet naar het revalidatie centrum en de doc. vertelde mij om 2 weken rust te nemen.

toch denk ik gewoon benen te trainen,en biceps (met ondersteuning) en buik gewoon op de grond

Comment

Ik gun dit niemand toe!

(Chronische) Slijmbeurs ontsteking (bursitis)

Een bursitis is een ontsteking (-itis) aan de slijmbeurs (bursa). Slijmbeurzen (met vloeistof gevulde zakjes) komen overal voor in het lichaam. De functie ervan is het breken van schokken op gewrichten. De blessure waarover we nu praten heet ook wel de subdelta bursitis (onder de delta spier; spier op het schoudergewricht). Deze blessure kan uiteindelijk leiden tot een bevroren schouder (ontstekingen hebben de neiging zich uit te spreiden naar omliggend weefsel). In de fitness is dit geen zeldzame blessure. De pijn wordt gevoeld bij bijvoorbeeld het uitvoeren van een bench press (bankdrukken) of een side raise (het naar de zijkant omhoog laten komen van 2 gewichten).

Behandeling
                  Er is eigenlijk maar 1 behandelmethode en dat is rust voor een lange tijd. Het probleem is echter dat bij een te lange immobiliteit van de schouder, er een bevroren schouder kan ontstaan. Het wordt dus niet aangeraden om de schouder geheel te ontzien, maar om de bewegingen die de pijn veroorzaken te vermijden (zoals het bankdrukken).

Blessures en Voeding
                  Een blessure is een beschadiging van het weefsel. Bij een dergelijke aandoening komen veel zogenaamde radicalen vrij uit de kapot gescheurde weefsels (oxidanten). Het is dan ook van uitermate groot belang dat het lichaam de benodigde nutriënten binnenkrijgt. Vitaminen en mineralen zijn een must in de herstelperiode (groenten en fruit), maar het allerbelangrijkste is het innemen van een goed anti-oxidanten complex (voedingssupplement) om de ontsteking het hoofd te kunnen bieden. Hierdoor krijgt het lichaam de kans om de beschadigingen sneller te verwijderen, waardoor het genezingsproces zich snel en gezond kan voltrekken.

Comment

Is dat wat de dok zei?

Heb ik ook wel is gehad ja is niet fijn.

Sterkte kerel.
                    Who's the Chef

Comment

yes,thanks!

heb jij er trouwens nog klachten aan over gehouden dan?
                      en ben je nog over dat gewicht gekomen waarmee je toen trainde?

Comment

Tis voor mij denk ook wel een jaar of 5-6 geleden btw.

Ik heb het eerst aan mijn linker schouder gehad door overbelasting denk ik.
                        Heb ik denk wel 3 - 4 maanden zo goed als niks gedaan alleen benen en buik.
                        Toen was het over.

Een half jaartje er na was ik heel hard op mijn andere schouder gevallen en zat weer met het zelfde probleem weer 3 -4 maanden niks kunnen doen.

Nu is alles weer in orde hoor

En ben ook wel iets sterker als toen
                        Who's the Chef

Comment

goed om dat te horen

Comment

Ik kan eindelijk weer trainen!
                            Had gister getrained zonder pijn aan me linkerschouder tijdens het slapen.

Ik doe nu een full body schema maar moet helemaaaaaaaaal opnieuw beginnen
                            Dit is echt kinderspel want ik deed bankdrukken altijd met 70 kg 3 x 10 keer,tja beter dan niks!

Ma,Wo,Vrij-dag

Squat(alleen met stang)
                            Deadlift(alleen met stang)
                            Military Press(alleen met stang)
                            Bankdrukken op machine(10 kg)
                            Seated concentration curls (6 kg)
                            Pressdown(2.5 kg)
                            Decline crunch

alles 3 x 10 keer

Comment

Active Release Techniques

Na 2 behandelingen d.m.v. Active Release Techniques door Coen Luiken en Bas Willemsen was ik van een soortgelijke blessure af. Veel trainingsmaatjes hebben hier ook al baat bij gehad.
                              Welkom | Active Release

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X