Vrije Gewichten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vrije Gewichten

Recent begonnen met vrije gewichten, maar had een paar vraagjes:

Rustperiodes. Normaal gesproken neem je een dag rust tussen de 'training' sessies. Helaas heb ik dan nog steeds last van mijn armen, niet dramatisch natuurlijk, meer gevoelige (binnenkant) ellebogen en een onplezierige tinteling (niet constant) in mijn polsen. (mogelijk RSI gerelateerd)

Gewoon doorbijten? Of heb ik mijn armen gewoon overbelast? Wat valt aan te raden met vrije gewichten? En hoe train je je borst met vrije gewichten, is dat mogelijk?

als het irritant is of pijn doet, zou je best je de biceps oefeningen (of triceps) laten vallen, of met lichte gewichten meer herhalingen maken.
    ik zou persoonlijk eerst men armen 2-3 dagen laten rusten moest ik er pijn in hebben.

Comment

kan zijn dat je pezen iets zijn overlast... met name dan bij je polsen.. denk dat je met te zwaar gewicht ben begonnen, of juist te snel naar een hoger gewicht bent gegaan.. stapje terug nemen en misschien dat het werkt

Comment

Als je met vrije gewichten dumbells bedoelt, heb je zeker oefeningen voor de borst ; Je hebt bijvoorbeeld dumbell flys en je kunt benchpressen met dumbells.

Comment

Je kunt alles trainen met vrije gewichten. De oefeningen die je normaal met machines doet gewoon nabootsen maar dan met een losse stang/ of dumbels. Verder gewoon logisch nadenken bij welke beweging je wat traint.

In het algemeen heb je minimaal twee dagen rust nodig voor een spier voordat je die weer traint. Maar ieder lichaam reageert weer anders. Alleen heb je niet echt spierpijn als ik het goed begrijp?

Als je RSI hebt dan kan je het beste met hele lichte gewichten heel veel herhalingen doen (elke dag naast je normale training) en vooral naar de dokter gaan als je RSI vermoed. Als je daar te lang mee doorgaat kan je heel erg worden en lang voordat je ervan af bent.
          "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Ik zou persoonlijk bij lichte pijnklachten al ff naar de dokter stappen met mogelijke verwijzing naar de fysio. Heb zelf anderhalf jaar met een bicipitus tendinitus gelopen (ontstoken bicepspees) en loop nu bijna een jaar met een ontstoken schouder. Blessures zijn geen pretje, want je kunt vaak een boel oefeningen niet uitvoeren. Ik ben dus erg alert op pijntjes in mijn spieren, pezen en/of gewrichten.

Comment

Als de pijn niet afneemt zou dat kunnen duiden op een blessure. ALs het pijnlijke gedeelte ook nog gaat opzwellen heb je last van een ontsteking, meteen naar de dokter dan!
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Luister naar je lichaam;het is je beste raadgever.
                getting back in shape...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X