Is dit waar?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is dit waar?

Ik hoorde vorige week van iemand op de sportschool, dat je als je net begint met trainen je het eerste jaar juist afvalt. Ik was het hier dus niet mee eens en tada dikke discussie. Volgens mij kom je juist het eerste jaar in verhouding maar aan mits je voeding maar goed is. Of heb ik het helemaal mis.

hoe kan je in vredesnaam in het eerste jaar afvallen als je rust, voeding en training goed zijn?
    je massa/gewicht neemt toch toe? hmm
    Het kan zijn dat ik de post niet goed gelezen hebt, maar hoe wil je afvallen?
    ik ga gewoon bij mezelf na, het eerste jaar groei je enorm, zolang alle 3 de elementen maar goed samen gaan. Na het eerste jaar groei je minder snel natuurlijk, maar gemiddeld kan een mens ongeveer 1-2 kilo spier p.m. aanzetten (voor zo ver ik gelezen heb).

dus ik neem aan dat je gelijk hebt en dat die gozer er niks van af weet. Hij at gewoon te weinig denk ik dan, aangezien hij zo iets beweert.

Comment

het kan wel als hij traint voor een slanker figuur maar als hij traint voor massa kan het natuurluk niet lijk me niet logisch
      Owner of the Iron Playground.

Comment

had hij het over krachttraining?

Comment

Jaja hij had het over krachttraining hij denkt er ook alles over te weten not dus wat ik al dacht moet zeggen dat hij wel redelijk gespiert is al is hij zijn benen vergeten zoals zo velen.

Comment

Dat is een NON-discussie!! Jullie hebben beide gelijk en toch ook niet.

Als en mannelijk persoon met overgewicht gaat trainen zal hij in het begin veel meer vet verliezen dan dat hij in spiermassa zal groeien. Op een bepaald punt zal dit proces zich omdraaien en deze persoon wordt zwaarder.

Wanneer een mannelijk persoon zonder overgewicht gaat trainen is de kans groot dat hij vanaf het begin gaat aankomen. Deze persoon verliest nauwlijks gewicht door verlies van vetmassa maar zal zelfs gewicht toenemen omdat de spiermassa toeneemt.

Oftewel, of iemand aankomt of afvalt hangt totaal af van de beginsituatie van de persoon in kwestie.

grts

Comment

Mooie uitleg Erik beter kan niet

Let wel dat voeding ook hier een grote rol speelt.
              Who's the Chef

Comment

De persoon had het dus over elk persoon ongeacht of hij nu dun of dik was en nog een nieuwtje hij schrijft zelfs creatine voor aan iemand met overgewicht dus dan weten jullie hoeveel verstand diegene er van heeft
                lol

Comment

miss dat je de eerste week(en) afvalt omdat je gaat zweten en calorien verbrand enzo dat zou nog wel kunnen maar dat gewicht heb je er al snel weer bij lijkt mij
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

Waarom zou je geen creatine gebruiken wanneer je overgewicht hebt? De gewichtstoename die je er tijdelijk van krijgt bestaat uit vocht.

grts

Comment

en je kan door de crea net ff een stukkje langer door gaan dus ik zie de negatieve kant er niet van in hoor.
                      Who's the Chef

Comment

Het lijkt mij juist als je langer doorgaat heb je meer spieropbouw en spieren zijn zwaarder dan vet dus was mijn idee

Comment

Spieren zijn idd zwaarder dan vet. Maar spiermassa zorgt ook voor een hogere stofwisseling en dus ook meer vet dat verbrand wordt.
                          Ik weet niet goed waar je precies heen wilt met deze discussie......

grts

Comment

weer wat geleerd en ok ok ik stop al met deze discussie

Comment

Originally posted by GiXXeR View Post
                              ok ik stop al met deze discussie
                              Dat bedoel ik niet.
                              Ik probeer er alleen achter te komen wat je nou precies wilt weten.

grts

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X