heeeeyyyy everybody, ik heb een aantal vragen m.b.t. vetverbranding

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• heeeeyyyy everybody, ik heb een aantal vragen m.b.t. vetverbranding

hey everbody,

zou iemand mij kunnen helpen..... ik heb een aantal vragen m.b.t. vetverbranding ik wil graag een aantal kilootjes kwijt. ben op het moment weer volop aan het trainen, maar sinds vorige week kwam ik alleen maar aan dus mooi kl*te. maar mijn vragen zijn:
    *ik train twee keer per week al mijn spiergroepen en dit met sets van 5 a 6 keer en de herhalingen zijn dan 18, is dit goed
    *verder ben ik begonnen met hiit workout, nu zei net iemand tegen mij dat moet je niet doen dat is geen vetverbranding; ik train hiit zo 30 sec. joggen 30sec. sprinten is dit goed?en dat gedurende 7 minuten en dat 3 keer per week
    *verder geef ik les 2 maal per week spinning

kan iemand mij hierover advies geven wat moet ik anders doen ik weet het niet meer nu, krijg van zoveel mensen van je doet het niet goed, nou snap ik er niks meer van. alvast bedankt

grttzzzz kaat

Als je na lange tijd weer gaat trainen is het niet gek dat je in het begin even wat kilo's aankomt. Maar dit zou wel in 3 weken ongeveer weer naar beneden moeten gaan.

Oefeningen met 5-6 sets is niet echt nuttig, en zeker niet met 18 herhalingen. Doe gewoon 3 setjes van 15 en als je per se extra wilt doe dan 4 setjes. Maar meer echt niet. Dan is het gewoon tijd om de intensiteit te verhogen door een ie**************** zwaarder gewicht te pakken. Het doel is om na die 15 herhalingen en 3 sets je spieren zodanig ingespannen te hebben dat ze bijna op zijn. En na de tweede oefening van die spiergroep moeten de spieren gewoon "op" zijn. Belast tot de max, maar niet overbelast want dan krijg je spierpijn.

Hit Workout is niet echt nuttig voor verbranding van vet. Het is meer een manager training. Mensen die weinig tijd hebben en toch even wat gedaan willen hebben. En dan heb je van die jokers die niet begrijpen hoe Hit moet. Je hebt dan 1 set van een bepaald aantal herhalingen. Maar je moet dan wel meer gewicht pakken zodat je spieren na die ene set net zo belast zijn als dat je na 3 sets zou voelen. De meeste doen dit niet en bij hen heeft Hit geen zin en is het meer bezigheids therapie. Daarnaast is dit dan relatief kort en explosief bezig zijn waardoor je kort verbrand. Als je 3sets met 15herhalingen doet ben je langer en gestager bezig en werkt het ook langer door NA de training zelf.

Door het correct belasten van je spieren wordt er ook zuurstof door je lichaam gepompt om die spieren te kunnen voorzien. Hartslag gaat omhoog en als je hartslag op ongeveer 70% van je max zit is het ideaal voor vetverbranding. Vet heeft immers zuurstof nodig om te verbranden. Dus houdt je pauzes tussen elke set 20-30seconden kort om de hartslag hoog te houden.

Als je 45minuten krachttraining doet zit je hartslag hoog en kun je eindigen met 30minuten cardio. Aangezien je hartslag al goed zit verlies je die tijd niet en kun je praktisch vanaf het moment dat je op het cardio apparaat staat al beginnen te verbranden. Normaliter zou je dat pas na circa 20minuten gaan doen.

Pas ook je eet schema aan. Kijk hoeveel Kcal je nodig hebt om op gewicht te blijven en ga er dan 200-300 onder zitten.
    Last edited by Falstyr; 18-09-2007, 11:56.

Comment

oke thanks voor de tips, ik zal ze mee nemen en naar mijn voeding zal ik ook even kijken volgens mij zit dat wel goed. ik ga er in ieder geval mee aan de slag.

grtzzz kaat

Comment

Cardio zou op een vaste snelheid moeten houden en na 20min is de vetverbranding optimaal. (snelheid zou je met jou opleiding zelf moeten kunnen uitrekenen)

Als je iets wil afvallen zou je je voeding is even door moeten kijken of hier alles wel goed zit.

KT zou ik ook 3 sets van 15 reps doen.
        Niet te lange pauze tussen de sets en de oefeningen in.
        Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X