een vraag

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• een vraag

Ik heb een vraag zijn er hier mensen op het forum die diabetes hebben en zo ja gebruiken jullie dan nog suplementen?

Originally posted by big boy View Post
    Ik heb een vraag zijn er hier mensen op het forum die diabetes hebben en zo ja gebruiken jullie dan nog suplementen?
    Ja ik heb diabetes 2 en ik gebruik voedingssupplementen naast mijn medicijnen. O.a multivitaminen, Q-10 en eiwitten.
    Ook gebruikte ik Glucosamine maar dat ging niet goed, daar stijgt je bloedsuiker van en je krijgt last van je ogen.

Comment

Gebruik jij geen eiwitten dan ?
      Who's the Chef

Comment

Originally posted by been View Post
        Gebruik jij geen eiwitten dan ?
        Wie bedoel je?

Comment

Het klinkt redelijk vaag ja. Jij (bodyfood) hebt aangegeven wel eiwitten te gebruiken, maar Big Boy stelde de vraag. Ik denk dat Been eroverheen heeft gelezen.
          Last edited by GeneralIx; 19-11-2007, 20:02.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Oke dus dan ben ik niet de enige die dat heeft.Ik gebruik whey shakes van revolutions en creatine en voor het trainen nu nog tot dat het op is no-xplode en multivitaminen.Naast het gebruik van de medicijnen die ik gebruik

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Het klinkt redelijk vaag ja. Jij (bodyfood) hebt aangegeven wel eiwitten te gebruiken, maar Big Boy stelde de vraag. Ik denk dat Been eroverheen heeft gelezen.
              hehe idd overheen gelezen
              Who's the Chef

Comment

Oke dus dan ben ik niet de enige die dat heeft.Ik gebruik whey shakes van revolutions en creatine en voor het trainen nu nog tot dat het op is no-xplode en multivitaminen.Naast het gebruik van de medicijnen die ik gebruik
                Die eiwitten kun je beter niet gebruiken, daar zit teveel suiker en vet in.
                En die zijn niet goed voor diabetes, je kunt beter op 6 zitten dan op 12.

Comment

Krachttraining is wel enorm goed voor mensen die diabetus type 2 hebben!!

Voor degene die niet weten wat het inhoud:
                  Diabetes type 2 is een vorm van suikerziekte. Insuline is de stof die ervoor zorgt dat met name glucose vanuit het bloed opgenomen wordt in de lichaam/spiercel.
                  Bij mensen met diabetes type 2 wordt er wel voldoende insuline gemaakt maar zijn de cellen ongevoelig voor insuline. Insuline resistentie. De glucose kan dus niet in de spiercel. Het lichaam haalt dan het overtollige glucose uit het bloed en slaat het op als vet.

Door krachttraining worden de spiercellen gevoelig voor insuline (gebeurt bij iedereen) waardoor de klachten van de ziekte kunnen verminderen en in sommige gevallen zelfs genezen.

Diabetes type 2 kan veroorzaakt worden door genetische bepalingen maar ook door een slecht leefpatroon. Het eten van veel enkelvoudige suikers zorgen ervoor dat het lichaam steeds minder gevoelig wordt voor insuline. Overschakelen op gezonde voeding en sport, metname krachttraining kan dit proces remmen of zelfs omkeren.

Dus iedereen: gezond eten en veel trainen ter voorkoming van diabetes type 2!!

een goed argument lijkt me!

grts

Comment

Originally posted by erik1982 View Post

Diabetes type 2 is een vorm van suikerziekte. Insuline is de stof die ervoor zorgt dat met name glucose vanuit het bloed opgenomen wordt in de lichaam/spiercel.
                    Bij mensen met diabetes type 2 wordt er wel voldoende insuline gemaakt maar zijn de cellen ongevoelig voor insuline. Insuline resistentie. De glucose kan dus niet in de spiercel. Het lichaam haalt dan het overtollige glucose uit het bloed en slaat het op als vet.

Door krachttraining worden de spiercellen gevoelig voor insuline (gebeurt bij iedereen) waardoor de klachten van de ziekte kunnen verminderen en in sommige gevallen zelfs genezen.

Diabetes type 2 kan veroorzaakt worden door genetische bepalingen maar ook door een slecht leefpatroon. Het eten van veel enkelvoudige suikers zorgen ervoor dat het lichaam steeds minder gevoelig wordt voor insuline. Overschakelen op gezonde voeding en sport, metname krachttraining kan dit proces remmen of zelfs omkeren.

grts
                    Ik leef gezond, gebruik complexe suikers of een zoetje, aan krachttraining doe ik al meer dan 25 jaar. Immers ik sjouw duizenden kilo's per jaar aan balen eiwitten en koolhydraten.

Ik ben nergens dik, alleen op de buik daarnaast drink en rook ik niet. Probeer dagelijks een ½ uurtje buiten te lopen, maar dat lukt niet altijd. Zal wel met mijn leeftijd te maken hebben, dat ik type 2 heb.

Mijn opa is er 88 mee geworden, gewoon blijven werken en genieten van het leven, dat was zijn motto. En wie ben ik om daar tegen in tegaan.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post

grts
                      Klinkt logie's heb je daar een onderbouwend onderzoe bij toevallig?
                      Who's the Chef

Comment

Originally posted by been View Post
                        Klinkt logie's heb je daar een onderbouwend onderzoe bij toevallig?
                        Die zijn er genoeg. Ik heb er vele uren colleges over gehad waaruit verschillende onderzoeken is geciteerd.
                        Er komt steeds meer onderzoek naar omdat mensen en op steeds jongere leeftijd diabetes type 2 krijgen. Vroeger heette het ook ouderdoms suikekerziekte. Dat gaat nu allang niet meer op.
                        Buikvet maakt bepaalde hormonen aan die de receptoren bezetten die ook door insuline worden gebruikt. De affiniteit voor het hormoon is groter dan dat van insuline waardoor je een competitie krijgt die door de hormonen in merendeel wordt gewonnen.
                        Door buikvet te verliezen stopt de vorming van die hormonen en kan de insuline weer normaal de receptoren bezetten. De resistentie verdwijnt en het bloedglucose gehalte zakt.

Als ik even tijd heb zoek ik wat voor je op!!

Maar, nu komt het verhaal van Bodyfood om de hoek kijken, sommige mensen hebben aanleg voor deze ziekte. Hij geeft al aan dat zijn opa het ook had. Deze groep kan het krijgen met een gezonde levenstijl. Deze groep is vrij klein!! En bij hen is helaas ook de kans klein dat het geneest maar er zijn vaak minder klachten en die worden ook geremd door sport en een gezonde levensstijl.

Het merendeel ontstaat door de toenemende slechte leefstijl van de westerse bevolking. Obesitas en diabetestype 2 is hard opweg om volksziekte nummer 1 te worden.

grts

Comment

Ik was de eerste in de fam die het kreeg ik had toen de leeftijd van 5 jaar en leef zo gezond als mogelijk is.En veel trainen natuurlijk maar ook de rust nemen is belangrijk je lichaam heeft toch bepaalde grenzen.Ben er opzich wel heel blij mee dat er hier toch mensen zijn die er heel wat vanaf weten altijd makkelijk als ik wat nieuws wil proberen eerst maaar eens vragen of het wel goed is.Als je dat goed vind body food.Jij bent tenslotte iemand met ervaring

Comment

Maar, nu komt het verhaal van Bodyfood om de hoek kijken, sommige mensen hebben aanleg voor deze ziekte. Hij geeft al aan dat zijn opa het ook had. Deze groep kan het krijgen met een gezonde levenstijl. Deze groep is vrij klein!! En bij hen is helaas ook de kans klein dat het geneest maar er zijn vaak minder klachten en die worden ook geremd door sport en een gezonde levensstijl.

Minder klachten, dat ben ik niet met je eens Erik.
                            Omdat ik diabetes type 2 heb zijn er klachten met de rikketik, ben al gedotterd. Er zijn vaatproblemen waardoor ik een dubbele longembolie heb gehad, plus een trombosebeen. Er is ook jicht in de voeten en zijn er reumatische klachten, daarnaast beginnen nu ook de nieren zich te roeren. Maar ik ga er wel vanuit om net als mijn opa 88 te worden, ik vind het ondanks alles nog steeds leuk.

Comment

Ik was de eerste in de fam die het kreeg ik had toen de leeftijd van 5 jaar en leef zo gezond als mogelijk is.En veel trainen natuurlijk maar ook de rust nemen is belangrijk je lichaam heeft toch bepaalde grenzen.Ben er opzich wel heel blij mee dat er hier toch mensen zijn die er heel wat vanaf weten altijd makkelijk als ik wat nieuws wil proberen eerst maaar eens vragen of het wel goed is.Als je dat goed vind body food.Jij bent tenslotte iemand met ervaring
                              Ik ben altijd bereid om iemand te helpen, als dit in mijn vermogen ligt.
                              Op het gebied van voedingssupplementen heb ik meer dan 25 jaar ervaring.
                              Alle bedrijven die nu voedingssupplementen leveren, zijn allemaal na mij op de markt gekomen. De meesten verkopen producten van andere merken, ik verkoop alleen mijn eigen merk, die ikzelf produceer in mijn eigen fabriek.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X