De invloed van alcohol op de spierontwikkeling/herstel/behoud

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De invloed van alcohol op de spierontwikkeling/herstel/behoud

Ik zou wel graag willen weten wat nou precies de invloed van alcohol is, op spierherstel, ontwikkeling en behoud. Zijn daar studies naar?

ik bedoel dan de invloed van 2-3 biertjes, vergeleken met niks en met bijvoorbeeld 20 bier tijdens een goeie avond uitgaan
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

• Alcohol vermindert de kracht en het uithoudingsvermogen van het hart. Ook de maximale longventilatie is verminderd. Bij een hogere dosis oefent alcohol een negatieve invloed uit op de pompkracht van het hart. Het heeft echter geen uitgesproken negatieve invloed op zuurstofopname, hartsnelheid, bloedvoorziening en lactaatconcentraties. Dat scheelt.
    • Alcohol kan bij zware inspanningen leiden tot een verhoogde opstapeling van melkzuur in de spieren en extra vermoeidheid, krampen en spierstijfheid veroorzaken.
    • Te veel alcohol kan het normale voedingspatroon uit evenwicht brengen en de werking van de spijsvertering verstoren en zo op termijn tot voedingsstoornissen leiden.
    • Het hormonale evenwicht kan uit balans raken waardoor de opbouw van spierweefsel en kracht niet meer optimaal verloopt en ondermaats blijft.
    • Enne... vergeet de vieze lucht niet, die echt uit al je porien komt..

Deze tekst komt van hier op het forum, dus als je zoekt vind je wat je zoekt!!
    Gebruik de zoekfunctie.
    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Hier een artikeltje erover.
      Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Dan maar hier omdat die ander gesloten is.

Daarnaast maakt alcohol mietjes van mannen en kenau's van vrouwen. En dat klopt in de praktijk wel met die verwijfde metrosexuele ventjes die zich lam zuipen en denken heel wat te zijn. Terwijl de meiden steeds meer een grote bek hebben en denken heel wat te zijn.

Effects of acute alcohol intoxication on pituitary...[Alcohol Alcohol. 2002 Mar-Apr] - PubMed Result
        Gezondheid
        Anabolisme: Wat leucine opbouwt, breekt alcohol weer af
        Alcohol

Alcohol met mate...hmmm....hele erge mate is inderdaad gezond. Gehele ontheelhouding is te doen, maar lijkt me niet gezond. 1x in de 2 maanden of zo een paar glaasjes is voldoende lijkt mij.

Comment

Het is dus wel duidelijk dat alcohol slecht is, ookal drink ik tijdens het sporten een paar biertjes in plaats van water. En als ik thuis kom in plaats van whey wat wisky in me blender gooien, aah zoals ik al zei... komt wel goed.

Heineken

Ik mag hopen dat je zelf die artikel niet hebt doorgelezen? Je avatar zou er iig niet blij mee worden.

Edit:

Offtopic:

Speel jij in die nieuwe film van The Hulk falstyr? :P

Comment

Originally posted by Nex- View Post
            Speel jij in die nieuwe film van The Hulk falstyr? :P
            Mag er nog niet veel over kwijt, maar het heet: Son of Hulk

Comment

heb wel wat research gedaan daar ik graag een pilsje drink, maar als je je niet telkens helemaal lam zuipt, maar zon een keer in de week een 'gezellig biertje pakt, kan het volgens mij geen kwaad

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Mag er nog niet veel over kwijt, maar het heet: Son of Hulk
                Tis net de Hulk, nie zo gruun mar wel zo lilluk
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Tis net de Hulk, nie zo gruun mar wel zo lilluk
                  Denk dat het jou ook wel zou staan, immers jij bent beresterk....

Comment

@ Falstyr

Jij bent ook hard op weg een Hulk te worden hoor maat
                    Ik was zeer onder de indruk van je nieuwe foto van je rug. Het begint al echt indrukwekkend te worden!
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X