Voortgang Torso na eerste 5 weken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voortgang Torso na eerste 5 weken

6 weken geleden ben ik na een lange tijd weer begonnen met trainen. Eerste week weer ff wennen en veel spierpijn, zoals ik in de kennismaking al schreef. Gewicht was toen 79 kilo en BF 13,3% (ik ben 1.89).
    Eerste drie weken heb ik een FB schema gedaan, 3x p/w met iedere dag andere oefeningen. Daarna 9 dagen rust en deze week rond ik de eerste fase HST af (de 15 reps fase). Aangezien ik nu zonder die 9 dagen een volle maand train en bulk heb ik vandaag weer even gemeten: 82 kilo en BF 14,2%.
    Ik had eigenlijk verwacht dat BF zelfde zou zijn gebleven want de 5 jarige zwembandjes zijn iets minder geworden.
    Iig is alles weer lekker hard geworden en is de voortgang nog met de week zichtbaar.

Vraagje: 1 maand bulken en trainen en toch bijna 1% bf toename, zo doorgaan of voedingschema aanpassen?

Nog een vraagje: ik lees eigenlijk al een tijdje niets meer over de voortgang met HST hier, is iedereen (er waren er een stuk of 5 dacht ik) met HST afgehaakt?

Zijn een paar afgehaakt, maar geloof dat er maar eentje is afgehaakt omdat die het schema niks vond. Ben zelf nog hard bezig, en ben nu eindelijk in de 5 reps week gekomen. Gaat goed, ben nu in totaal 3kg aangekomen. Hoop nog een kilo te pakken. Heb zeker zin in de twee weken hierna, denk aan tot faling gaan en er voorbij (zit zelf te denken aan rest/pause).
    Zou het voedingsschema zo houden. Als je er strakker uitziet en je weegschaal zegt van niet, denk ik eerder dat de weegschaal het fout heeft (en echt nauwkeurig zijn ze niet, dus dat kan ik veilig zeggen) dan jij.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Thanks, ik hou m nog maar ff zo dan!

Mag ik concluderen dat jij dus wel tevreden bent met HST? En doe je 1 of 2 sets?

Comment

Een werkset. Zodra ik er twee doe ben ik er niet van overtuigd dat het principe werkt, terwijl je met een werksetje per oefening toch duidelijk aantoont dat het principe erachter goed is, anders kom je er echt niet van aan.
        Enige zure aan hst vind ik die 9 dagen rust en dan twee weken van 15 reps. Dat is wel zwaar, en ongetwijfeld ook goed voor je gewrichten en pezen, maar ik heb dan niet het gevoel getraind te hebben.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Een werkset. Zodra ik er twee doe ben ik er niet van overtuigd dat het principe werkt, terwijl je met een werksetje per oefening toch duidelijk aantoont dat het principe erachter goed is, anders kom je er echt niet van aan.
          Enige zure aan hst vind ik die 9 dagen rust en dan twee weken van 15 reps. Dat is wel zwaar, en ongetwijfeld ook goed voor je gewrichten en pezen, maar ik heb dan niet het gevoel getraind te hebben.
          Maar die 15 reps hoeft alleen de eerste keer he general daarna als je weer 9 dagen rust en opnieuw begint kun je gewoon met 10 reps beginnen, maar denk je dat je bent aangekomen van je suikerproject of van HST.
          Ik vond het iig kut ik had wel het idee te groeien maar werd geen pak zwaarder en dat is voor mij net effe belangrijker.

Comment

Mijn HST schema heeft behoorlijke vertraging opgelopen ivm liesbreuk.

Denk dat ik eerst begin met 3x per week fullbody op heel laag gewicht tot ik weer alles aankan/durf. Vervolgens een splitschema tot mn groei afzwakt en dan komt HST pas aan bod. Dus beginnen aan HST gaat voor mij nog wel ff duren...

Wel klote dat het bij jou niet heeft gewerkt quibus! Wat ga je nu doen?
            Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Ik weet dat je het de 2e opvolgende keer niet hoeft te doen, maar ik ben absoluut voorstander van veel switchen (vooral omdat ik dat leuk vind en veel ervaring wil opdoen) en dat betekent niet twee keer hetzelfde schema achter elkaar.
              Verder wel jammer voor je Quibus. Tot welke week was je gekomen?

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X