hey iedereen,
Enkele weken geleden ben ik weer beginnen fitnessen (5 maand stilgelegen na 1 jaar fitness). Ik ben van plan om het deze keer vanaf het begin een beetje professioneler aan te pakken. Ik heb al redelijk veel informatie gevonden op forums enz. maar ik hoop toch dat jullie mij nog enkele tips kunnen geven.
Dit zijn de doelstellingen: - terug beetje gespierd worden
- beetje vetmassa kwijtraken (ik ben 1m81 en weeg 72 kg, niet overdreven maar wat vet mag er natuurlijk altijd af)
- het gezond en goedkoop houden, dus liefst geen supplementen, tenzij dit echt aan te raden is.
Dit is mijn trainingsschema:
maandag: Borstspieren / schouders (vooral voorkant) / Triceps / Buikspieren
dinsdag: rust
woensdag: Rugspieren / schouders (vooral achterkant) / Biceps / Buikspieren
Donderdag: Benen
Vrijdag: Borstpieren / schouders (voorkant) / triceps / buikspieren
Zaterdag: Conditietraining
Zondag: Rugspieren / schouders (achterkant) / triceps / buikspieren
Voor ik mijn krachttraining begin fiets ik altijd 10 minuten als opwarming, erna probeer ik altijd nog 20 minuten te lopen of te zwemmen. Volgens mij is dit wel een goed schema, het enige wat ik me afvraag is ofdat ik niet teveel train? Ik moet er wel bij vermelden dat ik nooit train als ik spierpijn heb.
voedingsschema:
07u00: 60gr havermout + 250ml melk + kiwi + enkele noten en rozijnen + lepel honing
10u30: volkorenboterham met kipfilet
13u: volkorenbroodje met kipfilet en groentjes OF volkorenpasta
16u: blikje tonijn + banaan + enkele noten en rozijnen + glas melk
18u: vlees of vis + groenten + aardappelen
20u30: glas melk of yoghurt
Hierbij drink ik elke dag +/- 3 liter water.
Zo, dit was het ongeveer. Het zou me enorm vooruithelpen als jullie me enkele tips kunnen geven! Het is immers niet eenvoudig om goede informatie te vinden op internet (nogal veel tegenstrijdigheden).
Alvast bedankt!!
Enkele weken geleden ben ik weer beginnen fitnessen (5 maand stilgelegen na 1 jaar fitness). Ik ben van plan om het deze keer vanaf het begin een beetje professioneler aan te pakken. Ik heb al redelijk veel informatie gevonden op forums enz. maar ik hoop toch dat jullie mij nog enkele tips kunnen geven.
Dit zijn de doelstellingen: - terug beetje gespierd worden
- beetje vetmassa kwijtraken (ik ben 1m81 en weeg 72 kg, niet overdreven maar wat vet mag er natuurlijk altijd af)
- het gezond en goedkoop houden, dus liefst geen supplementen, tenzij dit echt aan te raden is.
Dit is mijn trainingsschema:
maandag: Borstspieren / schouders (vooral voorkant) / Triceps / Buikspieren
dinsdag: rust
woensdag: Rugspieren / schouders (vooral achterkant) / Biceps / Buikspieren
Donderdag: Benen
Vrijdag: Borstpieren / schouders (voorkant) / triceps / buikspieren
Zaterdag: Conditietraining
Zondag: Rugspieren / schouders (achterkant) / triceps / buikspieren
Voor ik mijn krachttraining begin fiets ik altijd 10 minuten als opwarming, erna probeer ik altijd nog 20 minuten te lopen of te zwemmen. Volgens mij is dit wel een goed schema, het enige wat ik me afvraag is ofdat ik niet teveel train? Ik moet er wel bij vermelden dat ik nooit train als ik spierpijn heb.
voedingsschema:
07u00: 60gr havermout + 250ml melk + kiwi + enkele noten en rozijnen + lepel honing
10u30: volkorenboterham met kipfilet
13u: volkorenbroodje met kipfilet en groentjes OF volkorenpasta
16u: blikje tonijn + banaan + enkele noten en rozijnen + glas melk
18u: vlees of vis + groenten + aardappelen
20u30: glas melk of yoghurt
Hierbij drink ik elke dag +/- 3 liter water.
Zo, dit was het ongeveer. Het zou me enorm vooruithelpen als jullie me enkele tips kunnen geven! Het is immers niet eenvoudig om goede informatie te vinden op internet (nogal veel tegenstrijdigheden).
Alvast bedankt!!
Comment