Dieetje van 6 weken

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dieetje van 6 weken

Sinds 10 maart ben ik serieus cardio beginnen trainen en ben ik van 137 kilo afgevallen tot 113 kilo. BF van 46% naar 31%. Mooie resultaten, maar de zaken zijn iets gecompliceerd.

Normaal doe ik spiertrainingen gecombineerd met cardio training. Nu heb ik 6 weken lang 5 nachtposten per week voor de boeg. Het is enorm zwaar werk (zeulen met loden platen, 8 uur aan een stuk) en heb gemerkt dat cardiotraining er dan niet meer bij zal zijn. Spiertraining ga ik dan wel proberen te onderhouden.

Nu was ik van plan tijdens die 6 weken dus mijn training grotendeels te laten vallen door de intensiteit van het werk en een 800 caloriën dieet aan te nemen, in combinatie met de vetverbrander Xenadrine. Na die 6 weken zou ik dan terug normaal beginnen eten en terug volop en regelmatig trainen. Nu komt de vraag: Weet iemand waar ik programma's en samples van deze 800 calorieën kan vinden? En zal ik na die 6 weken, als ik terug meer ga eten geen terugval krijgen wat mijn gewicht betref?

Mijn streefdoel is 95 kilo, een 20% BF. Daarna moet ik beslissen of ik al dan niet verder ga met body building.
    -Feel free... Or die trying-
    -A women's breasts are a journey, her feet are the destination-

Ga eens kijken op deze onderstaande link is mijn uitleg:

Klik hier

Proficiat met je gewichtsverlies, maar op 800 caloriëen denk ik niet dat je nog veel zult moeten zeulen met die loden platen.

Ik zat op momenten op 600 calorieën, en ben maar bediende soms ook in nachtploeg, en geloof me dat dat niet gemakkellijk is.

Take Care,

You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith.  At least I try.

Comment

Ik denk dat je meer zult moeten eten om je werk nog normaal te kunnen doen, je hebt toch je energie nodig.

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om de inname geleidelijk wat te verlagen en niet al te laag te gaan. Gewoon een voedingspatroon zoeken dat je heel erg lang kunt volhouden zonder dus een al te strak dieet te volgen, meer je algehele leefstijl aanpassen zeg maar.
      Je zult merken dat je zeker door die zware arbeid toch wel gaat afvallen. Een verbrander als xena kun je uiteraard wel bij gebruiken maar het jojo effect dat je al noemde is niet of nauwelijks aanwezig als je wat rustiger afvalt en je eetpatroon zo stabiel mogelijk houdt.
      Het duurt weliswaar wat langer maar het is wel de meest zekere en de gezondste manier om af te vallen.  

Als je het overigens doet zoals je zelf beschreef denk ik dat het risico dat het gewicht terug komt heel groot is. Na die 6 weken krijgt je lichaam namelijk van twee kanten een aanval te verwerken, meer voeding én minder intensieve arbeid. Dit lijkt mij vragen om problemen...
      Cardio tijdens die weken lijkt me overbodig, je verbrandt meer dan genoeg. Blijf ook goed opletten met krachttraining, als je die zware arbeid al niet gewend bent bestaat het risico op overtraining en oververmoeidheid. Ook om deze reden is normale voeding aan te raden, dit verkleint de kans hierop.

Succes in ieder geval enne, mooi doel maar wel blijven sporten hoor als je eenmaal zover bent anders is het hartstikke zonde!  

Comment

Niet ineens naar 800 cal gaan dat is vragen om problemen.
        Te snel ineens, je lichaam gaat in de "vasten-mode" staan en alles vasthouden.
        Doen wat Shannasse zegt en langzaam aan verlagen. Zou in ieder geval je eiwitten verhogen en koolhydraten verlagen en lijnzaadolie gaan gebruiken.
        Iets als Xenadrine kan zeker maar dat moet dan een extra zijn. Dieet is en blijft het belangrijkste.

Die 24kilo tot nu toe is grote klasse

Greets...
        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (Shannasse @ Jul. 24 2003,09:15)]Ik denk dat je meer zult moeten eten om je werk nog normaal te kunnen doen, je hebt toch je energie nodig.

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om de inname geleidelijk wat te verlagen en niet al te laag te gaan. Gewoon een voedingspatroon zoeken dat je heel erg lang kunt volhouden zonder dus een al te strak dieet te volgen, meer je algehele leefstijl aanpassen zeg maar.
          Je zult merken dat je zeker door die zware arbeid toch wel gaat afvallen. Een verbrander als xena kun je uiteraard wel bij gebruiken maar het jojo effect dat je al noemde is niet of nauwelijks aanwezig als je wat rustiger afvalt en je eetpatroon zo stabiel mogelijk houdt.
          Het duurt weliswaar wat langer maar het is wel de meest zekere en de gezondste manier om af te vallen.  

Als je het overigens doet zoals je zelf beschreef denk ik dat het risico dat het gewicht terug komt heel groot is. Na die 6 weken krijgt je lichaam namelijk van twee kanten een aanval te verwerken, meer voeding én minder intensieve arbeid. Dit lijkt mij vragen om problemen...
          Cardio tijdens die weken lijkt me overbodig, je verbrandt meer dan genoeg. Blijf ook goed opletten met krachttraining, als je die zware arbeid al niet gewend bent bestaat het risico op overtraining en oververmoeidheid. Ook om deze reden is normale voeding aan te raden, dit verkleint de kans hierop.

Succes in ieder geval enne, mooi doel maar wel blijven sporten hoor als je eenmaal zover bent anders is het hartstikke zonde!  
          Helemaal mee eens. Denk dat je er niet atletischer op zult worden, je zult veel spiermassa gaan verliezen. En denk ook dat je na je dieet enorm zult aankomen in vet, in combinatie met spierverlies zou ik het je zwaar afraden. Ik zelf ben ook bezig om vet te verliezen (alhoewel het niet zo veel is ongeveer 6% eraf) doe ik dit met een dieet van 3000cal, alleen dan heel laag in koolhydraten en hoog in eiwitten. (alleen komt daar wel AS bij kijken) In iedergeval succes.

Comment

Mijn levensstijl heb ik al voor een groot deel aangepast, ben sinds die 10de maart volgens bepaalde richtlijnen gaan leven.

- Geen koolzuurhoudende dranken of dranken met prik
            - Niets meer eten dat uit frietvet komt
            - Niet meer eten na bepaalde uren
            - Geen gebruik meer van boter en mayo
            - Geen snoep, chips, chocolade, etc...

Voel me nu een pak fitter (ook logisch, draag ma es een rugzak van 24 kilo constant bij je), alleen merk ik dat de laatste tijd de goesting in mijn oude eetgewoonten terug begint te komen. Heb me toen een paar dagen wat gegund en nu leef ik terug volgens die richtlijnen. Ben toen op 5 dagen 2 kilo terug bijgekomen en dat voelt wel even slecht aan. + ik merk dat de goesting er nog altijd is, iemand enige tips?

Wat die nachten betreft; is er geen tussenoplossing? Bijvoorbeeld de eerste 2 weken 1200 cal, dan 2 weken 800 cal, vervolgens 2 weken 1200 cal? Ik weet van mezelf dat ik zolang het tijdelijk is en mijn motivatie is hoog genoeg (wat wel het geval is), ik tot enorme prestaties in staat ben. Dat slecht gevoel en die vermoeidheid neem ik er dan graag bij. Wel even vermelden dat ik na het werk terug overschakel naar 5x per week 1 uur cardio + 4x per week spiertraining.

@shannasse: blijven sporten is de enige zekerheid, voel me nu al hartstikke goed en energievol en ik ben net over de helft.
            -Feel free... Or die trying-
            -A women's breasts are a journey, her feet are the destination-

Comment

AUB STOP ONMIDDELIJK MET DAT 800 KCAL DIEET....SORRY VAN DE GROTE LETTERS, MAAR DIT VOOR IEDEREEN...dit is zo slecht.

1- in een 800 kcal dieet kan je nl niet alle essentiele voedingsstoffen in de juiste hoeveelheden binnenkrijgen
              2-je stowwisseling valt terug naar 0, je valt nu wel hard af maar straks wordt je dikker dan je al was....

GA NOOIT LAGER DAN 1500KCAL IN EEN DIEET...EN ZELFS DIT IS AL LAAG...

ga gewoon 500 kcal onder je verbruik zitten..dan val je op een goede manier af...duurt alleen wat langer maar is wel gezond...

Ikzelf dieet op een 2500kcal dieet en gaat perfect!!

Loesje:"Sex is goed voor je buikspieren en leuker dan fitness"

Comment

Marc brengt het wat harder dan ik maar ben het wel met hem eens...  

Ga niet al te laag in je inname, let daarbij uiteraard wel goed op de verdeling zoals Curiosio ook al aangaf.
                Ik geloof best dat je motivatie goed genoeg is maar het is niet bepaald gezond en je hebt een veel betere kans dat je resultaten blijvend zijn als je het wat rustiger aan doet. Nadeel is uiteraard dat het wat langer duurt maar ja, het is er tenslotte ook niet in enkele weken aangekomen...

Over die trek in lekkere dingen een paar opmerkingen.
                Zoek goede vervangers. Er zijn genoeg dingen die de 'lekkere trek' wat kunnen stillen zonder direct heel erg slecht voor je te zijn. Denk aan fruit of een muesli reepje of een paar kaakjes, zoiets.
                Ten tweede, doe alsjeblieft niet meer wat je laatst hebt gedaan. Je een paar dagen uitleven en heel snel weer kilo's erbij pakken is niet de manier en een onnodige belasting voor je lichaam. Regel het liever zo dat je jezelf regelmatig iets toestaat en plan dit gewoon in je dieet. Bijv. iedere week een keer wat chips of een patatje ofzo kan echt niet direct kwaad, je moet ook nog een beetje blijven leven toch?
                Doe dit uiteraard wel met mate en ga ook niet direct de dag erna op de weegschaal staan en jezelf vervloeken. Maximaal één keer in de week wegen, dan zie je tenminste wat er echt gebeurt. Kleine schommelingen in je gewicht zijn normaal en die vallen minder op als je niet te vaak weegt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
                Mijn advies is in ieder geval wel om goed naar Marc te luisteren en je eigen 'verbruik' goed te berekenen en daar niet te gek ver onder te gaan zitten. Hou het dragelijk voor jezelf, dan hou je het veel langer vol en kun je ook gemakkelijker gezond en goed blijven eten als je streefgewicht eenmaal bereikt is.
                Blijven sporten is uiteraard hartstikke goed!  

Comment

Ik zou niet onder de 1500 kcal gaan. Dat is al laag, nog lager kost je te veel spiermassa. Ik twijfel zelfs of 1500 niet te weinig is met zulke lichamelijke inspanningen.

Afvallen moet je niet te snel doen, vergeet niet dat je huid ook de tijd moet krijgen om te krimpen. Je bent 24 kg kwijt in 4 maanden da's hartstikke goed. De komende weken moet je het gewoon rustig aan doen. Zorg dat je voldoende voeding binnen krijgt om te blijven functioneren, maar dat je niet meer aan komt.

What's the difference between your wife and your gear?
                  They both cost you all your money, make you loose your hair, give you a headache, keep you a wake at night, both can hurt you when you mis-use them, so you should handle them with care.
                  I also love them both, and can't live without them.

Comment

Little Bear, je zal echt een "Little Bear" worden met een dieet van 800 kcal per dag. Alle reacties geven al aan dat het zeer onverstandig is en dat het gewilde resultaat het absoluut niet op leveren zal.
                    Waarom niet?
                    Ten eerste is 800 kcal per dag "zelfmoord" je kan zelfs nooit de minimale hoeveelheden voedingsstoffen wat je dagelijks nodig hebt binnen krijgen.
                    Je lichaam zal na deze periode alles hamsteren wat je eten zal omdat het in een soort "crises modus" staat en al het gewicht zit er in no-time weer aan. Het overtollige gewicht zal dan nog moeilijker weg te krijgen zijn.
                    Dieten, verstandig dieten is iets wat je moet zien over een langere periode.
                    In combinatie et het zware werk wat je doet zal je in enkele dagen volledig uit geput zijn.
                    Je doet er al heel verstandig aan om geen koolzuurhoudende dranken of dranken met prik te drinken, dit ivm met toegevoegde suikers.
                    Niets meer eten dat uit frietvet komt dit ivm de verzadigde vetten
                    Niet meer eten na bepaalde uren is ook heel verstandig ivm je vertering en verbranding van je voedsel. Als je s' avonds niets meer eet is het moeilijker om het om te zetten in vet.
                    Geen gebruik meer van boter en mayo, hier hoef ik niets bij te zetten.....
                    - Geen snoep, chips, chocolade, etc...vet, suikers etc etc.

Die 24 kilo die je nu kwijt bent is enorm

Grtzzzzz Ax
                    DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

L. Bear,

Respect! Man, wat jij bereikt hebt in die paar maanden tijd, doen de meeste van ons niet in het dubbele, weet je dat?
                      Je bent echt goed bezig man, waarom forceren?
                      Weet dat op natuurlijke weg, je ongeveer 19 maanden zou nodig hebben om die 30 kg vet weg te smelten met een goed cardio-, gewicht- en dieetschema, dus...

Je verliest aan vet en wint aan spiermassa, so don't worry be happy... Je bent echt goe bezig!

Volgens mij ben jij dus wel op het juiste pad, blijf zo verder doen, verander nu niet van schema, ZEKER GEEN 800KAL DIEET, JE GAAT ER ENOOOOOORM SPIJT VAN KRIJGEN (tenzij je je fatsoenlijk laat begeleiden, en zeker niet in een periode waarin je het zowiezo zwaar zal hebben op het werk, dan moet je jezelf juist de rust gunnen die je lichaam nodig heeft).

Hier een reply op de post van Darren die je op één van de vorige posts gelinkt vind, hij deed het echter volgens mijn mening veel minder productief dan jij, maar er staan misschien interressante gegevens voor jou ook in (nogmaals dit is niet naar jou gericht&#33.

Darren, proficiat, vergt heel wat doorzettingsvermogen om zover te komen.
                      Het is zo dat slechts een zeer klein percentage van mensen het karakter bezitten om zulk een missie te volbrengen. Respect daarvoor.

Maar...

Een nog kleiner percentage doet het op een doordachte manier.
                      Hopelijk ben je nu zover dat je ook een beetje opbouwende kritiek kan verwerken. Zo niet, pech, maar dit moet toch gezegd, omwille van respect voor de bodybuildiingsport.
                      Als je verder wil in deze tak van sport, zeker als amateur, moet je bakken kritiek kunnen slikken, en deze in praktijk omzetten naar perfectie.

Nergens vind ik het woord begeleiding terug. Om zomaar een dieet over te nemen uit een boekje, getuigd niet van enig intellect.
                      Als dit was onder begeleiding of je bent zelfs voedingsdeskundige is dit een andere zaak, maar ik vermoed dat geen van beide de waarheid is.

Dit gaat effe controversieel klinken, maar lees even mee.
                      De bedoeling bij een cutting dieet is dat men het calorie-overschot wegwerkt. Daarnaast gaat men het metabolisme verhogen. Het basaal metabolisme omvat alle processen in het lichaam in rust. Hoe kan men dit verhogen?
                      Dieet? NEE
                      Schildklierversnellers? NEE
                      Met beide lukt dit wel, maar het punt is dat dit niet ten koste van je VVM mag zijn.

Basis ligt em, jawel juist in de VETVRIJE MASSA (vooral spierweefsel).
                      Hoe hoger het gewicht VVM, hoe hoger het calorie-verbruik, ook in rust.

Besluit: Met elk cutting dieet moet het een prioriteit zijn om VVM te behouden, want dit is de sleutel tot vetverbranding.

Hoe doen we dit concreet. Het leven van een BB bestaat uit cycli.
                      Massa-cutting-massa-cutting...
                      In de massafase proberen we zoveel mogelijk spierweefsel te vergaren met zoweinig mogelijk vetwinst.
                      Cuttingfase zoveel mogelijk vetweefsel verliezen, met beperkt spierweefselverlies, en ja we gaan tijdelijk ook naar bvb 1000 kcal maar op een verantwoorde manier en max bvb 10 dagen om dan langzaam terug te keren naar massafase.

a) dieet :

We streven naar een LANGZAME en verhoudingsgewijze verhoging en verlaging van calorieen. DWZ we werken met een 250-300 kcal per TWEE weken omhoog of omlaag met de juiste verhoudingsgewijze percentages EW/KH/VET. Hierdoor doen we gemiddeld 3 maanden per cyclus.
                      Ik wil hierover meer uitleg geven maar dit wordt te uitgebreid en later kom ik hier concreet in detail uitleg over geven.

b) cardio

Langzaam en doordacht opvoeren naar cutting toe. Duur, intensiteit zijn belangrijk. Ook hier later meer uitleg

c) Supplementen

Gebruik de juiste dingen op het juiste moment in de cyclus

d) GEDULD. GEDULD. GEDULD.

De snelste is hier zeker de slechtste weg die je kan bewandelen.

Later hier meer over. Laat het duidelijk zijn dat BB een wetenschap is en niet zomaar wat aanmodderen. Want dan gebeuren er dingen waar je later ZEEEEEEER veel spijt van krijgt.

Comment

Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (Axor B. @ Jul. 24 2003,17:02)]
                        Je lichaam zal na deze periode alles hamsteren wat je eten zal omdat het in een soort "crises modus" staat en al het gewicht zit er in no-time weer aan. Het overtollige gewicht zal dan nog moeilijker weg te krijgen zijn.
                        Dieten, verstandig dieten is iets wat je moet zien over een langere periode.
                        Klopt als een bus.

Je kan het lichaam voor de gek houden en je calorieen traag naar beneden halen bvb 300 kcal per 2 weken, zodat het lichaam zich aanpast aan de lagere hoeveelheid brandstof.

Maar zoals gezegd, met een halfvolle tank geraak je niet de wereld rond. Je kan beter afhankelijk van je gewicht tussen de 1800-2500 kcal blijven en je verbruik verhogen, dwz cardio op nuchtere maag.

Comment

@ Myobolix

Ik ga aan de ene kant wel akkoord met wat je allemaal schrijft Myobolix, maar niet iedereen beschikt over een uitgebreide kennis van voeding, supplementen en sport.

Dus is het normaal dat oa mensen zoals ik doen wat wij denken dat het beste voor ons is.

Ik kan hier niet zomaar een gepast dieet en trainingschema uit mijn mouw schudden als ik er maar de helft van afweet. Daarom ben ik hier ook om meer te weten te komen over vanalles en nog wat.

Misschien allemaal niet juist wat ik nu doe maar ik zie vooruitgang, en voor mij is het dat die telt.

You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith.  At least I try.

Comment

Het feit dat je informatie wilt verzamelen om dingen te leren is juist een enorme winst Darren. Daar begint alles mee
                            Dingen niet weten is niet erg maar niets willen leren of aannemen van anderen dat is pas stom...

Grtzzzzz Ax
                            DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (Axor B. @ Jul. 25 2003,13:02)]Het feit dat je informatie wilt verzamelen om dingen te leren is juist een enorme winst Darren. Daar begint alles mee  
                              Dingen niet weten is niet erg maar niets willen leren of aannemen van anderen dat is pas stom...

Grtzzzzz Ax  
                              Sluit me hier graag bij aan.

Greets...
                              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X