vraag over vetten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over vetten

Hallo beste bodybuilders,

Ik heb even een vraag over vetten, ik ben momenteel bezig mijn vet aan het weg te trainen op mijn buik, wil gewoon vetvrij zijn. Nu probeer ik zo weinig mogelijk vetten binne te krijgen en goed in mijn eiwitten te zitten. Nu is mijn vraag welke vetten moet ik toch binnen krijgen om mijn spieren van deze vetten te voorzien? en waar kan ik deze vetten het beste uithalen?

Alvast bedankt!

Groet, Jacco

zoekfunctie..meer dan genoeg over te vinden.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Onzinnig voedingsvoorschrift dat je hanteert bro. Beste om vet te verliezen is laag in koolhydraten, niet laag in vet. Daarnaast is laag gaan in je vetten mogelijk slecht voor je.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Onverzadigd vet heb je nodig. Zo'n 20-25% van je dagelijkse kcal benodigdheid. Dit ivm smering van je gewrichten, verhoging testosteron welk zorgt voor spieraanzet en vetverlies.

Daarnaast hoger in eiwitten zitten. Je lichaam gebruikt dit als eerste energiebron en voor spierherstel en zooi. Een deel van wat niet gebruikt wordt zet het lichaam om in warmte waardoor er weinig tot niks omgezet wordt in vet.

Koolhydraten moet je zo min mogelijk in nemen. Neem voldoende om te zorgen dat je hersenen blijven werken en dat je dus niet duf of hoofdpijn ervaart. Om dagen dat je traint neem je wat meer rondom de training. Probeer ook koolhydraten uit bloemkool/brocoli/selderij te nemen. Hier zitten ook vezels en zooi in. Je lichaam heeft meer energie nodig om die dingen te verteren welk positief is.

Voor de rest...lees de stickies en andere topics in afslanken.

Comment

Over je mogenlijke vetbronnen, je kunt het beste olijfolie gebruiken in de keuken en verder gewoon dingen eten als:

- vette vis en zeevruchten
          - ongezouten noten en dan liefst amandelen/walnoten
          - pindakaas
          - avocado's
          - lijnzaadolie (liever gebroken lijnzaad eten dan de olie vanwege de vezels)
          - eierdooiers (met mate)

Verzadigd vet zo veel mogenlijk beperken en transvetzuren vermijden.
          Dus geen:

-gefrituurde troep
          - vet vlees
          -koekjes en ander gebak waar transvetten in zitten
          -bakvet/margarine
          -vette zuivel en onzin zoals slagroom

Succes.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies