ecto? meso? wie helpt mij

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ecto? meso? wie helpt mij

hallo hallow.

ik las hier en daar wat op het forum over somatypes. ecto? meso?

k weet niet egt waar ik bij hoor.

ik heb van me eigen vrij athletische bouw. dunne armen, polsen van nature een beetje een V vorm breed geschouderd ( inverhouding dan niet dati k een kleren kast ben) enigste war bij mij wat vet zit is mn buik. ook is het voor mij niet moeilijk om vet kwijt te raken of aan te komen.

nou is mijn vraag wat voor type denken jullie dat ik ben?
    en behoort er bij elk type ook een bepaalde trainings methode of manier van trainen>?

je bent een combinatie van 2 of 3 van de somatypes.

maar op je foto afgaande zou ik zeggen merendeel ecto met misschien wat meso puntjes erbij en eventueel nog een heel klein stukje endo?

wat een combi haha

Comment

haha ja kben wat een raar persoon :P combi van alles dus :P is dat gunstig>?

op die foto was ik 1.5 maand aan et trainen. maar toen deed ik niet aan voeding suppl. of extra eten daarom dat ik wat droog was denk ik.

daarvoor heb ik 4 jaar niet gesport dusjah

net wat je zegt kben van alles wat :P kwil weten wat ik precies ben.
      en wat dan voor mij et beste om te trainen is
      Last edited by harald; 24-04-2008, 13:20.

Comment

iedereen heeft wel meerdere eigenschappen van een bepaald somatype, je bent zeker niet alleen daarin .

trainen blijft hetzelfde voor die types hoor, je training hangt af van hetgeen je wilt bereiken, niet welk type je bent.

Comment

Originally posted by Spectral View Post
          iedereen heeft wel meerdere eigenschappen van een bepaald somatype, je bent zeker niet alleen daarin .

trainen blijft hetzelfde voor die types hoor, je training hangt af van hetgeen je wilt bereiken, niet welk type je bent.
          Schijnt toch niet helemaal waar te zijn. Zijn een aantal coaches die ecto's op laag volume, zwaar laten trainen op een relatief lage frequentie. Endo's gaan frequenter, naar verhouding iets lichter maar ook met meer volume. Voor de meso's is er geen specifiek programma, die groeien toch wel.

@TS
          Denk dat je voornamelijk ecto bent.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

okay. ecto dus grotendeels.

en wat bedoel je met laag voluma zwaar laten trainen>?

weinig reps? zware gewichten?

eigenschap van ecto's is dat ze niet makkelijk spier massa aan zetten>?

ik zie na 3 maanden niet veel verschil ofik sta te vaak in de spiegel :P
            wel gan ik merken dat ik ben aangekomen ben u zo'n 2 a 3 weken aan et bulken maarja

Comment

Ecto's zetten sowieso weinig massa aan. Of dat nu vet of spieren is.
              Ze staan wel makkelijker droog. Endo's (like me) bouwen vrij vlot massa op. Helaas worden ze snel vet en krijgen ze dat er moeilijk af.
              Meso's zijn de lucky bastards die het beste van beiden hebben:
              droog, gespierd en groeien makkelijk zonder teveel vet aan te zetten.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

@ dso

aja dan ben ik niet helemaal ecto. het vet percentage wat je op me avatar ligt naar mijn mening rond de 12 a 14>? kheb et in 2 weken naar de 21 gekregen.

die foto is eind februari gemaakt. en trainde toen elke dag weinig rust en at niet genoeg waardoor ik dus alleen maar vet/spieren verbrande. nu is da anders en ben wel degelijk gegroeit al helemaal qua vet percentage spieren ook wel maar niet te veel.

Comment

Binnen twee weken van 12 naar 21% vet is onmogelijk, zelfs als je alleen bij de mac eet, 6x per dag voor twee weken lang, is het volgens mij ondoenlijk. Denk dat je een slechte meting hebt gehad.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

verbeter me als ik geen gelijk heb maar een 100% meso, ecto of endo bestaat niet. Zoals eerder gezegd zijn de meeste mensen een combinatie van 2 of 3 van de groepen. Heel veel mensen hebben meestal van elke groep wel een kenmerk. Wel is het zo dat je voor het grootste deel 1 van die groepen kan zijn
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Binnen twee weken van 12 naar 21% vet is onmogelijk, zelfs als je alleen bij de mac eet, 6x per dag voor twee weken lang, is het volgens mij ondoenlijk. Denk dat je een slechte meting hebt gehad.
                      ja kweet et ook niet maar wat denk je wat voor percentage ik op me avatar heb >? ik denk zelfs iets van 14 en had op internet ( niet heel precies dus)een test gedaan en daar kwam uit 21 et zal wel niet precies zijn. maar me spier definitiesover et hele lichaam zijn minder zichtbaar geworden dus ben ckr wel aangekomen en ben pas 2 a3 weken aanet bulken. maar die avatar is van 28 februari

Comment

Harald

Ten eerste sorry dat ik je topic zomaar even binnenval... Echter heb ik een vraag voor een paar mensen hier...

En de vraag is..... rara? Wat voor type denken jullie dat ik ben? Harald is een ecdo dacht ik? Maar wat ben ik? Meeste van jullie hebben mijn foto's al gezien in het topic. Ben wel erg nieuwschierig zeg.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                          Harald

Ten eerste sorry dat ik je topic zomaar even binnenval... Echter heb ik een vraag voor een paar mensen hier...

En de vraag is..... rara? Wat voor type denken jullie dat ik ben? Harald is een ecdo dacht ik? Maar wat ben ik? Meeste van jullie hebben mijn foto's al gezien in het topic. Ben wel erg nieuwschierig zeg.
                          Waarschijnlijk hoofdzakelijk meso. Je bent aan het bulken maar zet niet super veel vet aan maar je groeit behoorlijk lekker. Just like me (zeggen ze )Welkom bij de lucky basterd club
                          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by harald View Post
                            ja kweet et ook niet maar wat denk je wat voor percentage ik op me avatar heb >? ik denk zelfs iets van 14 en had op internet ( niet heel precies dus)een test gedaan en daar kwam uit 21 et zal wel niet precies zijn. maar me spier definitiesover et hele lichaam zijn minder zichtbaar geworden dus ben ckr wel aangekomen en ben pas 2 a3 weken aanet bulken. maar die avatar is van 28 februari
                            Wil je een vetmeting die gegarandeerd niet klopt, gebruik dan een rekenmachine.

sigpic

Comment

@ generalix haha ja dat snap ik this ook maar een indicatie( richtlijn) het zal wel niet precies wezen maar toch wel ongeveer in de goeie richting zitten. en ik heb hier geen huidploooimeter of iets anders en om et toch een beetje in de gaten te houden had ik zon test gedaan op internet

@ nex-ahha neej man heb daar geen moeite mee als mensen in me topic inbreken. maar idd jij groeit wel als de tering hoe train je>??
                              ik ben er zojuist agter gekomen dat ik waarschijnlijk nog te weinig eet. qua calorieen. en dat daarom me groei stagneert. maar en keer ff een eet schema maken en me der streng aan houden!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X