Rekken tussen de sets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rekken tussen de sets

Beste lezers,

Jullie zouden me lichaam moeten voelen. Alsof er een bulldozer over mijn rug is heen gereden. Niet normaal. Sinds deze week rek ik de spiergroep die ik aan het trainen ben tussen de sets in. Dan zorg ik ervoor dat ik bij elke oefening de eerste 2 sets een gewicht pak die ik max 6 keer kan tillen/trekken en daarna 2 sets 10/12 reps. Mijn dieet bestaat alleen uit proteine en wat gezonde vetten. Ik gebruik 100% egg protein, 100% whey protein en 100% caseine proteine van Optimum nutrition. Ik haal mijn koolhydraten uit de overdosis eiwitten en uit het kommetje brinta sochtends. (ben aan het cutten). EN DAN NOG SPIERPIJN .

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft? Is rekken goed voor je tussen de sets of juist weer blessure gevoelig. Ik heb wel eens wat posts gelezen van wedstrijd bodybuilders die dit doen. Een gast liep bijvoorbeeld tijdens het trainen van zijn kuiten de hele tijd op zun tenen en rekte de kuiten door en door tussen de sets.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr.
    Proteine junk

Originally posted by Darthsoula View Post
    Beste lezers,

Jullie zouden me lichaam moeten voelen. Alsof er een bulldozer over mijn rug is heen gereden. Niet normaal. Sinds deze week rek ik de spiergroep die ik aan het trainen ben tussen de sets in. Dan zorg ik ervoor dat ik bij elke oefening de eerste 2 sets een gewicht pak die ik max 6 keer kan tillen/trekken en daarna 2 sets 10/12 reps. Mijn dieet bestaat alleen uit proteine en wat gezonde vetten. Ik gebruik 100% egg protein, 100% whey protein en 100% caseine proteine van Optimum nutrition. Ik haal mijn koolhydraten uit de overdosis eiwitten en uit het kommetje brinta sochtends. (ben aan het cutten). EN DAN NOG SPIERPIJN .

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft? Is rekken goed voor je tussen de sets of juist weer blessure gevoelig. Ik heb wel eens wat posts gelezen van wedstrijd bodybuilders die dit doen. Een gast liep bijvoorbeeld tijdens het trainen van zijn kuiten de hele tijd op zun tenen en rekte de kuiten door en door tussen de sets.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr.
    Proteine junk
    meneertje je weet wel dat je op minimaal 35+ gr koolhydraten moet zitten op een dag he =) het liefst tussen 40 en 70 ook al ben je op een proteine dieet

reken maar eens uit hoeveel kcal je binnenkrijgt en hoeveel dat onder je dagelijke behoeftes is

Comment

ja dat is zeker goed om de afvalstoffen weg te brengen. Je zal de volgende dag minder stijf zijn.

Comment

Ik ben er zelf voorstander van, gewoon omdat het voelt alsof je het bloed weer laat stromen in de tussen de spieren.

Het schema van Doggcrapp is er zelfs op gebasseerd trouwens.

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
          meneertje je weet wel dat je op minimaal 35+ gr koolhydraten moet zitten op een dag he =) het liefst tussen 40 en 70 ook al ben je op een proteine dieet

reken maar eens uit hoeveel kcal je binnenkrijgt en hoeveel dat onder je dagelijke behoeftes is
          Kom ik ook aan, ik was vergeten te melden dat er ook nog avond eten bij zit.
          Rijst of aardappels met veel groene groenten!! . En overal zit wel wat koolhydraten in, dus dat komt wel goed. Maar back on topic plz.

Iemand ervaring met rekken tussen de oefeningen? positieve en negatieve eigenschappen?

Comment

Originally posted by Darthsoula View Post
            Kom ik ook aan, ik was vergeten te melden dat er ook nog avond eten bij zit.
            Rijst of aardappels met veel groene groenten!! . En overal zit wel wat koolhydraten in, dus dat komt wel goed. Maar back on topic plz.

Iemand ervaring met rekken tussen de oefeningen? positieve en negatieve eigenschappen?
            ik ben er ook voorstander van..ik doe het ook tussen de oefs (doe het alleen neit als ik tijd tekort kom)

Comment

Originally posted by Kevf View Post
              Ik ben er zelf voorstander van, gewoon omdat het voelt alsof je het bloed weer laat stromen in de tussen de spieren.

Interessante schema dat van doggcrap. Ben alleen niet zo een voorstander van 1 oefening per spiergroep op een bepaalde dag. Ik begrijp zijn redenering wel. Toch voelt het denk ik niet goed. Doggcrap denkt dat een kracht toename resulteerd in massa toename. Ik zie genoeg olympische athleten die niet gespierd zijn maar wel grote gewichten weg stoten. Naar mijn mening ligt het aan de contractie van spieren en de uitvoering van een oefening of de spier groeit. Zwaar is niet nodig. Dit is naar mijn mening alleen nodig op moment dat je geen vooruitgang meer boekt. Dan ga je voor kracht zodat je weer vooruit kan gaan. Daarnaast is zijn stretch en static hold idee wel ideal om te gebruiken. Dit helpt zeker om de max uit je schema te halen. Al om al, er zijn wel wat punten die je kunt gebruiken. Toch vind ik zijn schema blessure gevoelig. Dit omdat je toch heel zwaar traint (met zware gewichten) en erbij gaat rekken. Het zou zo maar kunnen gebeuren dat je net de verkeerde beweging maakt en dan ga je.

Comment

Ik rek wel is tussen mn setjes door om het soort van van me af te gooien(de net verkregen belasting van de gewichten) maar ik rek niet altijd, zie het ook niet echt als een vereiste tussendoor dus ik pak het vast anders aan als jou, maar ik heb er nooit last van gehad.

Comment

Originally posted by Kevf View Post

Nope. Dante laat je niet voor niets pas stretchen na de oefening. Statisch stretchen tussen de sets in leidt tot krachtsverlies en vergroot mogelijk de kans op blessures. Was laatst een gigantische roundtable van op T-Nation, conclusie was dat stretchen pwo het beste is, niet voor of tussen sets door.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Stretchen tussen setjes raad ik af, om de reden die General net noemde. Als je gaat stretchen, dan kun je dat het beste doen aan het eind van de training. En het is als ik me niet vergis is het daadwerkelijk bevordelijk voor het herstel.
                    Soms word ook gezegd dat stretchen bevoordelijk is voor het 'detail' (striations). Vroeg me af hoeveel daarvan waar is?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X