stoned na training ????
Collapse
X
-
Originally posted by erikv View Post"Marihuana
Onderzoeken hebben eensluidend aangetoond dat marihuana ingrijpt in de groei en de reproductieve hormonen. En ook dit weer is van speciaal belang bij zich ontwikkelende adolescenten die door een uiterst kwetsbare periode van snelle en complexe biochemische veranderingen gaan.
De chemische stoffen in marihuana beïnvloeden delen van de hersenen die de geslachts- en groeihormonen controleren en reguleren. Bij mannen, verlaagd marihuana de testosteronspiegel. Testosteron is het belangrijkste groeihormoon en is essentieel voor het groeiproces bij jonge mannen. Dit proces, inclusief het verbreden van de schouders, de vergroting van de spieren, biceps en billen, het verdiepen van de stem, baardgroei en ontwikkeling van de geslachtsdelen, is afhankelijk van adequate hormoonspiegels. Al lange tijd wordt de typische weedgebruiker omschreven als, smalle schouders, gebrek aan spiermassa, vaag en zonder motivatie voor welke inspanning dan ook. De extreme gebruikers hebben een bleek gezicht en verdikte oogleden. Doktoren en endocrinologen meldden verhoogde aantallen puberale stilstand die marihuana gerelateerd schijnt te zijn. Er zijn enkele gevallen bekend van vergroot borstweefsel bij mannelijke marihuanagebruikers, dat lijkt te zijn ontstaan door de chemische impact die marihuana heeft op het hormonale systeem.
Regelmatig gebruik van marihuana wordt eveneens geassocieerd met een vermindering van de hoeveelheid sperma en de bewegelijkheid hiervan, er is ook een verhoging waargenomen van abnormaal en onvolgroeid sperma.. In veel sperma, is de transmissie van het DNA veranderd en de chromosomen zijn gederangeerd. Recent dier onderzoek geven reden tot serieuze zorgen dat de chromosomale abnormaliteiten en de genetische mutaties kunnen worden doorgegeven van vader op zoon. Marihuana is een bijdragende factor in het rijzende probleem van mannelijke onvruchtbaarheid. Jonge mannen zouden zich bewust moeten zijn van de potentiële werking van marihuana op de geslachts- en groeiprocessen."
Zeer informatief en helder..lijkt me. Peace out
Dit is idd erg informatief en helder.... echter heb ik meer hiervan willen opzoeken ... en ik kan nergen een erkend onderzoek hierover vinden .... het klinkt een beetje als .... Ik vind het troep dus ga ik het zo neertzetten ook ... een beetje hetzelfde als de anabolen haters.
Comment
-
Zo heb ik het in mijn boek gezet (nu gratis te verkrijgen).
Amazon.com: Studeren en Fitness - De complete handleiding: Over het combineren van je studie met sport (Dutch Edition) eBook: NuclearFitness: Kindle Store
· THC en testosteron
Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar het effect van THC op testosteron. Deze studies spreken elkaar echter vaak tegen waardoor het lastig is een conclusie te trekken.
Wel blijkt uit deze studies dat THC op KORTE termijn zorgt voor een daling van het testosteronniveau maar op LANGE termijn zijn er geen significante bewijzen dat het testosteron verlaagt.
Ik zou afraden om vlak voor een training een joint te roken maar op de lange termijn is niet bewezen dat het een negatief effect heeft op je testosteronniveau.
· THC en groeihormoon
Groeihormoon stimuleert (zoals de naam al zegt) groei. Het wordt gestimuleerd door Growth Hormone Releasing Hormone (GHRH) en geremd door somatostatine. Meer GHRH is dus meer groeihormoon en meer somatostatine is dus minder groeihormoon.
Er is helaas alleen onderzoek gedaan op ratten, bij hen bleek dat THC de aanmaak van somatostatine stimuleert wat dus het groeihormoon verlaagt. Helaas is dit niet op mensen onderzocht en kan er niet met zekerheid gezegd worden dat dit effect bij mensen hetzelfde is.
· THC en cortisol
Vaak wordt gedacht dat cannabis een katabole werking heeft. Dit houdt in dat het voedingsstoffen uit weefsel omzet in glucose om zo energie te leveren. Als je spieren wilt opbouwen wil je juist zorgen voor een anabool proces waarbij je je lichaam van voedingsstoffen voorziet waar je weefsel mee wordt gebouwd.
Cortisol, ook wel het stresshormoon, zorgt ervoor dat vet en eiwitten in het weefsel omgezet worden in glucose.
Uit diverse onderzoeken is niet gebleken of THC cortisol op de lange termijn verhoogt. Er bestaan verschillende onderzoeken die verschillende uitkomsten laten zien, maar er zijn geen concrete bewijzen dat THC daadwerkelijk zorgt voor een verhoging van het cortisolniveau en dus zorgt voor spierafbraak.
· Training en voeding
De welbekende vreetkick en het “chille” gevoel na een joint kunnen je training en voeding in de weg zitten.
Mede doordat de meeste mensen geen gezonde maaltijd klaarmaken bij een vreetkick maar vooral snoep en koek gaan eten kan dit slechte gevolgen hebben voor je schema.
Vreetkicks verschillen per persoon, de meer ervaren gebruiker van cannabis kan helemaal geen vreetkick meer ervaren terwijl de beginnende gebruiker meteen naar de koelkast rent. TIP: probeer geen zoete en ongezonde dingen als snoep en koek in huis te hebben. Je kan deze dingen dan tijdens je vreetkick niet eten!
Doordat je meestal wel lekker zit of ligt na het roken van een joint kan het gebeuren dat je geen motivatie meer hebt om naar de sportschool te gaan. Dit kan eenvoudig worden opgelost door voor het roken van een joint naar de sportschool te gaan of het alleen te doen op rustdagen.
· Longen
Het effect op de longen wordt weer door verschillende studies anders uitgelegd. De ene studie zegt dat het de luchtwegen juist verwijd, de ander zegt dat het vernauwt. Wel is er duidelijkheid over de invloed van koolmonoxide.
De getallen zijn bij veel onderzoeken ook weer anders, zo zou 1 joint even slecht zijn als 16 sigaretten en bij een ander onderzoek als 5 sigaretten. We kunnen in ieder geval met zekerheid zeggen dat het roken van een joint voor meer schade aan de longen zorgt, door meer teer en koolmonoxide, dan een sigaret.
Amazon.com: Studeren en Fitness - De complete handleiding: Over het combineren van je studie met sport (Dutch Edition) eBook: NuclearFitness: Kindle StoreStudeer je of ben je een beginnend sporter en wil je alle basis informatie bij elkaar hebben? download dan dit ebook: Studeren en fitness, de complete handleiding!Nu verkrijgbaar via Amazon Kindle store!
Bestseller lijsten: #1 Gratis Nederlandstalige ebooks, #35 Short reads 44-64 pagina's, #48 Nutrition
Comment
-
Originally posted by quibus View PostWaar haal jij je bronnen van.
Voor je longen is roken van wiet echt heel slecht namelijk.
Ben niet thuis maar zoek het wel op.
En tja een boek waarin je zegt dat je het eigenlijk niet weet...
Ik zegt toch ook niet dat het goed voor je longen is?
Ook zeg je dat ik het eigenlijk niet weet, ik heb de informatie een tijdje geleden uit verschillende onderzoeken gehaald. De reden dat er nog niet veel onderzoek naar is gedaan is omdat cannabis op de opiumlijst staat en er mag dus niet zomaar onderzoek op mensen worden gedaan.
Ik vertel dus alleen de dingen die zeker zijn aangetoond en de effecten die niet zijn aangetoond maar wel mogelijk zijn heb ik ook duidelijk beschreven. Ik ga niet zomaar dingen roepen als "cannabis is slecht voor je" zonder dit te onderbouwen.
Last edited by stanako; 03-10-2015, 15:50.Studeer je of ben je een beginnend sporter en wil je alle basis informatie bij elkaar hebben? download dan dit ebook: Studeren en fitness, de complete handleiding!Nu verkrijgbaar via Amazon Kindle store!
Bestseller lijsten: #1 Gratis Nederlandstalige ebooks, #35 Short reads 44-64 pagina's, #48 Nutrition
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
3 dagen geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
5 dagen geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
1 week geleden -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 6x
One legged calf raise;
- BW + 51.25kg 12x, 10x
Paired met
Lu side raise:...-