Wat is nou de meest betrouwbare manier om je vetpercentage te meten? Ik dacht dat dat op de weegschaal was. Op mijn sportschool heb ik dat toen laten meten en daar kwam 8,2% uit maar hoe langer ik hier op het forum zit hoe minder ik dat ga geloven. Volgens mij zit ik aanzienlijk hoger dan dat.
Vetpercentage meten
Collapse
X
-
wat denk je zelf? ik bedoel hoe zit je lichaam eruit?
Als je op 8% zit dan heb je al een redelijk platte buik, ik bedoel dan heb je een plattje buik. misschien dat er hooguit nog een minimaal klein lage vet overheen zit. Ik heb nu ook zoiets 8.5 ofzo.
als ik erop druk dan is de weerstand groot. Beetje vaag gelul van me, maar in ieder geval, beste meting is met een knijper.
Die apperaten geven het ongeveer weer, maar kunnen er soms flink naast zitten.
je zou het zelfs ook nog kunnen doen met taille meting. je hebt allerlei calculators op het internet. Daar komt bij mij ongeveer 8.5% uit, dus precies zoals de meting. maar dat klopt ook alleen voor de gemiddeld emens, mocht je van nature al meer vet op je buik opslagen. dan valt de % hoger uit dan dat hij is.
EDIT: met knijper, bedoel ik huidplooimeting. ( wel door iemand laten doen die het kan.) maar dan weet je je precies bf
-
Ik heb toch best een buikje al moet ik het zelf zeggen, verder ben ik niet echt dik ofzo... maar ook niet zo heel mager. Als ik op me buik druk voel ik ook echt wel dat de spieren wat dieper weg zitten. Tis meer wat geflubberYes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!
Comment
-
De meest betrouwbare methode is de dompel methode. Deze methode is erg omslachtig. in de sportschool kun je je vaak laten meten met een tangetje. Als dit goed gebeurt dan is dit meest betrouwbare methode. Weegschalen die gebruik maken van biologische imdedantie zijn minder betrouwbaar maar wel uitermate geschikt om het proces te volgen. Pin jezelf niet vast op een vetpercentage want het staat altijd in relatie met je gewicht. De spiegel is het meest betrouwbaar eigenlijk....
grts
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostDe meest betrouwbare methode is de dompel methode. Deze methode is erg omslachtig. in de sportschool kun je je vaak laten meten met een tangetje. Als dit goed gebeurt dan is dit meest betrouwbare methode. Weegschalen die gebruik maken van biologische imdedantie zijn minder betrouwbaar maar wel uitermate geschikt om het proces te volgen. Pin jezelf niet vast op een vetpercentage want het staat altijd in relatie met je gewicht. De spiegel is het meest betrouwbaar eigenlijk....
grts"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Werkt door middel van een soort X-Ray. Punani had een mooie link voor een plek waar je het kon doen.
DEXA Scanning
DEXA is "dual energy X-ray absorpitometry" -- the same imaging technology doctors use to measure bone density to determine osteoporosis risk, explains Bryant. During the test, you lie on an X-ray table for about 10 minutes while the scanner measures your body fat, muscle, and bone mineral density.
Price: $200 to $300
The verdict: Looking good.
DEXA is "an emerging technique that holds a lot of promise," Bryant tells WebMD. "It allows us to determine the amount of body fat overall, and to identify fat deposits in specific body regions. That's very important, because stores of body fat can be much more indicative of disease risk." For example, extra abdominal fat increases the risk of heart disease, cancer, and type 2 diabetes.
Primary-care doctors, physical therapists, and health clubs will soon be offering DEXA scanning to assess body fat, Bryant tells WebMD. "If your BMI says you're in the obese category and you have a strong family history of heart disease and diabetes, it might behoove you to get more precise assessment of body composition," says Bryant."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Als jij dat ben op je avatar kom je denk ik redelijk in de buurt. zal denk ergens rond de 6% zitten zo aan je buit te zien(licht natuurlijk ook aan de rest van je body)
@ General dat is wel een heel nauwkeurige meting maar redelijk aan de prijzige kant.
@ TS zou het lekker op het tangetje houden en de spiegel als 2deWho's the Chef
Comment
-
Originally posted by Been View PostAls jij dat ben op je avatar kom je denk ik redelijk in de buurt. zal denk ergens rond de 6% zitten zo aan je buit te zien(licht natuurlijk ook aan de rest van je body)
@ General dat is wel een heel nauwkeurige meting maar redelijk aan de prijzige kant.
@ TS zou het lekker op het tangetje houden en de spiegel als 2de
zo'n huidplooiingmeting.. ziekenhuis ofwat ? en is dat betalend?
Comment
-
Originally posted by den_maarten View Postthx hja ik denk dat dat mss op bovenlichaam wel kan kloppen maar op de benen zal iets meer vet zitten aangezien daar later pas ben beginnen traine
zo'n huidplooiingmeting.. ziekenhuis ofwat ? en is dat betalend?
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostPlaatselijk vetverbranden bestaat niet, dus het is niet mogelijk dat er meer vet bij je benen zit, oimdat je ze niet eerder hebt getraind.
Originally posted by Been View PostKan best dat er meer vt op zijn benen zit als ergens anders hoor.
Het lichaam kist zelf waar zij het vet vandaan haalt.
Het verschil zal alleen niet zo heel veel zijn..
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
3 dagen geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
5 dagen geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
1 week geleden -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 6x
One legged calf raise;
- BW + 51.25kg 12x, 10x
Paired met
Lu side raise:...-