Ik probeer steeds mijn trainingen binnen het uur af te werken.
Duur van een training
Collapse
X
-
Mijn trainings sessies blijven wel onder een uur, das het probleem niet meer. Ik wil alleen andere form van cortisol aanmaak zoveel mogelijk verhelpen. Minder werken zal niet gaan lukken. St Jans Kruid heb ik eerder op de forum over gelezen, klinkt als onstabiel spul met veel bijwerkingen dus daar ga ik ook niet aan beginnen.
Bedankt voor het advies, ik zal even gaan nazoeken wat melatonine en 5-HTP zijn en wat de werking en bijwerkingen zijn van deze middelen ;]Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.
Comment
-
Mentale rust is in mijn ogen belangrijker dan fysieke rust als het gaat om werken. De fysieke klachten betreft stress vloeien daar namelijk uit voort.
En mentale rust kun je idd chemisch bewerkstelligen, maar of dat zo geweldig is? Met een gedegen planning van werkzaamheden kun je al een hoop stress voorkomen, net als zaken relativeren. Heeft mij verdomd veel geholpen!Achievements comes in cans, not can'ts.
Comment
-
Achievements comes in cans, not can'ts.
Comment
-
Originally posted by erikv View PostCorrect."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Tussen het werk door wat onderzoek gepleegd naar de verhouding cortisol, krachttraining en cardio.
Een algemene lijn of goed uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek heb ik niet kunnen vinden.
Ik heb gemerkt dat de reacties sterk uiteenlopen. Zoals general al aangeeft zorgt cardiotraining mede tot een verhoogde cortisol afgifte. Dus dat alleen al zou al een reden moeten zijn om de totale workout (krachttraining + cardio) te beperkten tot max. 1 uur. Een veel gehoorde uitspraak (op fora) is dat cardio na de krachttraining de afvoer van afvalstoffen kan verbeteren/versnellen. Dit is dan wel weer positief te noemen. Daarnaast heb ik regelmatig gelezen dat cardio na de krachttraining de opbouw van massa in de weg kan staan.
o.a. door de afbraak van eiwit in aminozuren, maar ook dat de anabolische activiteiten hierdoor (zouden) verminderen.
Een eigen toevoeging zou kunnen zijn dat de spieren na de krachttraining schreeuwen om koolhydraten ivm het verkrijgen van de insulinepiek. Door het ondergaan van cardio wordt de inname van deze snelle koolhydraten uitgesteld.
Beste blijft mijns inziens de cardiotraining te plannen op een aparte dag, en dan bij voorkeur HIIT training, welke tijdswinst oplevert, een verhoogde vetverbranding (ook na de training) en ook nog eens goed is voor de conditie.
Feit blijft dat, en zo is het leven, aan alles voor- en nadelen kleven. Je moet er mee om leren gaan.
Groet.Evolution, development, curiousity and improving you tax
Comment
-
"If you are looking to build muscle mass, you have a few things to consider. You might want to hold off on your cardio until your off-days, because the cortisol excreted during intense or prolonged cardio can inhibit hypertrophy (muscle growth). Cortisol is a catabolic hormone that can block the synthesis of protein. Protein synthesis is needed for muscle repair and growth"
Evolution, development, curiousity and improving you tax
Comment
-
Krijg via pubmed ook niks boven tafel aan onderzoek over trainingsduur en cortisol/testratio..."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Originally posted by taxation View PostIk neem aan dat de genoemde tijdslimieten gebaseerd zijn op het doen van krachttraining (de kern) en dat eventuele cardio hier lost van staat.
Correct ?
Maar zorg wel dat je niet te lang cardio doet na je KT sessie. Neem op tijd je shake!
Je kunt ook idd je cardio op een andere dag dan je krachttraining doen, of op een ander dagdeel. HIIT is zeer positief te noemen idd. Maar je kunt ook op een lager pitje op nuchtere maag s'morgens een uur low intensity cardio doen. Works like a charm.Last edited by de sterkste ophaler; 24-07-2008, 05:52.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View Post(...) Om wat tegen die cortisolstijging te doen kun je dextrosewater tot je nemen. Verkleint die cortisolstijging flink. Om het helemaal goed te doen zou ik ervoor zorgen dat je elke complete training rond het uur houdt (...)Evolution, development, curiousity and improving you tax
Comment
-
Ik ben voor ja. Ik gooi er zelf ook nog een paar gram vitamine C in. Smaakt als vergif, maar reken maar dat je je energie op peil houdt."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostIk ben voor ja. Ik gooi er zelf ook nog een paar gram vitamine C in. Smaakt als vergif, maar reken maar dat je je energie op peil houdt.Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...4 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
6 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
10 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: