Heb last van krakende schouders (je hoort het niet, maar als je de hand van je andere arm tegen het sleutelbeen leg voel je het wel), zodra ik mijn schouders recht naar achteren trek. Zodra ik ze iets omhoog naar achteren trek heb ik nergens last van, heb er links meer last van dan rechts. Aangezien mijn linkertrap ook groter is gok ik op uppertrapdominantie (in die mate dat het een disbalans geeft), maar daar kan ik naast zitten. Het doet geenszins pijn of iets dergelijks, maar het idee is dat zo te houden.
Vraag is dus: is het een disbalans met betrekking tot de traps, of zijn mijn voorste schouderkoppen gewoon zwaar dominant ten opzichte van mijn achterste schouderkoppen?
Heb net even een tabelletje gezien waar ik uit kan halen dat ik te weinig doe voor mijn "humeral external rotation". Nu is dus ook de vraag: zou dit gerelateerd kunnen zijn aan mijn gekraak?
Vraag is dus: is het een disbalans met betrekking tot de traps, of zijn mijn voorste schouderkoppen gewoon zwaar dominant ten opzichte van mijn achterste schouderkoppen?
Heb net even een tabelletje gezien waar ik uit kan halen dat ik te weinig doe voor mijn "humeral external rotation". Nu is dus ook de vraag: zou dit gerelateerd kunnen zijn aan mijn gekraak?
Comment