motivatie!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• motivatie!

Waar halen jullie steeds weer de motivatie vandaan om te gaan trainen, bulken, cutten etc..bezig te zijn met een beter lichaam te bouwen ,sterker te worden?? whatever your goal is!

We hebben nml allemaal wel van die dagen dat we nergens zin in hebben en onszelf even moeten opeppen..ben nieuwsgierig hoe jullie dit voorelkaar krijgen en de drive erin te houden!

Ikzelf, als ik even het niet meer zie zitten ( big cheat alarm!!) heb veel hulp aan collega´s die me dan weer motiveren in de gym, klanten die je feliciteren met je prestaties of lessen, gewoon lekker fitness magazines of dvd´s door kijken. Helpt me ook wel om even buiten m´n eigen omgeving te gaan trainen en nieuwe mensen te leren kennen.

en jullie??

ps. hoop dat ik niet een ander topic herhaal..anders slotje!!
    The harder I work, the luckier I get!/ tú dijiste que no era capaz..ahora va por ti!

De grote drijfveer bij het trainen is in mijn geval denk ik het resultaat. Steeds weer zie je dat je wat vooruitgang hebt geboekt, een spiertje wat iets duidelijker zichtbaar wordt, weer een kilootje eraf (vet ), het lekkere gevoel als je gesport hebt (yes, ik heb wat gedaan ipv de hele dag op de bank gelegen met een fles cola).

Tuurlijk zijn er ook dagen dat je (lichaam) geen zin hebt, ik luister hier dan ook gewoon naar en ga dan niet (hard) trainen. Heb dat zelf ook afentoe dat ik in de sportschool zit en dan echt geen zin heb, doe dan gewoon een paar oefeningetjes, wat cardio en ga thuis lekker uitrusten zodat ik de volgende dag wel weer lekker fit ben.

Maar de grootste drijveer/motivatie is denk ik toch echt het resultaat

(resultaat wat ik voor ogen heb is nog lang niet bereikt maja ik ben op weg en het gaat de goede kant op, des te meer reden om gemotiveerd te blijven)

Comment

Me lichaam heeft niks te willen :P
      Maar de dagen tussen work-outs ben ik al bezig de volgende van tijd tot tijd in me hoofd al te doen. Denken wat ik moet doen en verbeteren om x vooruitgang te boeken. Af en toe filmpjes op Youtube kijken om technieken te bestuderen en dingen te lezen over nieuwe onderzoeken en zo houdt me ook gemotiveerd.

En als dat faalt dan is er nog de aandacht die ik steeds meer krijg van aantrekkelijke vrouwen

Comment

Originally posted by Holandesa View Post

We hebben nml allemaal wel van die dagen dat we nergens zin in hebben
        Zoals ik vandaag, omdat mijn schema kut is en die PT niet doet wat ie moet doen
        Mijn hero's: Duncan & Lisca Stutterheim en Jenny Gaidoukevitch

Comment

Ik vind hat altijd wel leuk om ergens anders te trainen, krijg ik weer motivatie van en inspiratie.
          Who's the Chef

Comment

Motivatie is altijd geweest om sterker en groter te worden, wat de laatste paar jaar aardig is verlopen. Motivatie om te cutten is dat ik mezelf te spekkig vind worden als ik ga cutten.
            Enige waardoor ik m'n motivatie kwijtraak is blessure's, meestal ga ik dan ook minder eten wat weer minder gewicht betekend.
            Als ik een keer geen zin heb om te trainen ga ik vaak wel, omdat als ik er ben ik het toch wel fijn vind dat ik ben gegaan. Ben ook zat keer gaan trainen zonder zin dat ik binnen 10 min. weer onderweg naar huis was.
            Andere motivatie is het aanleren van nieuwe oefeningen en er in gewicht op vooruit te gaan, zijn nog zoveel oefeningen die ik nog eens goed wil oefenen dus ben het nog lang niet zat.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik haal mijn motivatie uit het feit dat ik iets kan presteren en dat het mijn leven verlengd en mij gezond houd. Ook heb ik altijd lol.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Black Identity View Post
                Zoals ik vandaag, omdat mijn schema kut is en die PT niet doet wat ie moet doen
                spreek je PT erop aan, jíj betaald hém dus moet je wel tevreden zijn met wat hij presteert! Het is wel de bedoeling dat je er lol in blijft houden!
                Is er geen mogelijkheid om met hem te gaan zitten en te vertellen wát je nou wil en in het ergste geval ruilen van PT?

suc-6
                The harder I work, the luckier I get!/ tú dijiste que no era capaz..ahora va por ti!

Comment

motivatie haal ik uit de gym zelf
                  en in het zwembad zie ik dan van die dikke mensen (ook op mijn leeftijd) en kijk ik eens in de spiegel en ben ik erg tevreden.
                  of als een goeie vriend/in zegt dat ik er een stuk beter uit ziet komt ook nog wel eens voor (meestal als we aan het voetballen zijn zonder shirt op strand ofzo)
                  maar meestal heb ik er geen problemen mee want vind het leuk om te doen
                  Calisthenics / Street workout

Comment

motivatie voor mij is mijn maatje, kijk als hij gaat kan ik niet afzeggen, en wil het ook niet, is altijd wel weer lagge, maar ook als ik een nieuw pr heb gehaald, voel je je weer goed, en wil je die pr weer gaan overtreffen.
                    verder mekaar tot het uiterste pushen en de lol wat je in de sportschool hebt
                    en de resultaten he, het gaat aardig goed dus dat motiveert ook wel weer om te gaan
                    160kg squat
                    225kg deadlift
                    130kg benchpress

Comment

Ik beleef er persoonlijk de meeste 'lol' aan om te ondervinden wat allemaal NIET Mag, alcohol bijvoorbeeld.

Toch wel één van de meest gewenste 'supplementen' aller tijden, jammer dat het zo schadelijk kan zijn (dan maar met mate).

De progressie blijft voor mij een van de belangrijkste motivatoren. Het feit dat je groter, sterker en een beter gedefinieerd lichaam kan verkrijgen is een grote uitdaging. op de tweede plaats komt de genoegdoening na het sporten (en douchen). Na een dag hard werken voel ik mij dan ook weer als herboren. Ik heb ook het idee dat ik veel beter (en sneller) ben gaan slapen dan voorheen.

Er zijn nog veel meer voordelen: gezondere levensstijl, betere voeding, contact met sportgenoten e.d.

Kortom, sporten is gezond, maar zoals alles: met mate.
                      Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

Mijn motivatie is gewoon chemisch. Ben verslaafd. Ik kan misselijk de gym in gaan, er misselijk uit gaan, maar ik voel me nergens zo lekker als in de gym tijdens oefeningen. Ik ga niet sporten als ik echt ziek ben, maar als ik me niet optimaal voel, ga ik gewoon.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Net als General,

Verslaving is nogwel het meeste, zaterdag teruggekomen van vakantie en nog nooit zo slap en lusteloos gevoeld (nou was vakantie ook wel flink bagger :P). Maandag naar gym gegaan en meteen energie terug verder gegaan met me voedingsschema nieuwe routines ingelezen en voel me weer top.

Tweede plaats is zowieso resultaat, als het goed gaat ben je tevreden, als het slecht gaat ga ik zorgen dat het goed gaat Houd alles in stand zo. Trainingsmaatjes helpen wel maar meestal ben ik degene die gaat en zeggen die dan niet af
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Mijn motivatie is gewoon chemisch. Ben verslaafd. Ik kan misselijk de gym in gaan, er misselijk uit gaan, maar ik voel me nergens zo lekker als in de gym tijdens oefeningen. Ik ga niet sporten als ik echt ziek ben, maar als ik me niet optimaal voel, ga ik gewoon.
                            Juist ! gewoon gaan al voel je jezelf niet optimaal...
                            Vaak als ik dan klaar ben ik ga naar huis voel ik me beter/energieker en het werkt ook door naar de volgende dag.. dan voel je je ook beter !

Comment

Heb jij je benen weleens flink onderhanden genomen, dan voel ik mij echt niet energieker !!

Bij elke stap die ik neem voel ik de inspanning van de vorige dag(en) en weet ik weer dat je pijn moet lijden om mooi te willen zijn.

Ik zie het meer als een uiterlijke verslaving. Wanneer je bezig bent zie je het bloed in je spieren opgepompt worden en wil je er alles aan doen om de volgende keer nog mooier voor de spiegels voor de dag te komen, en besef je, bewust of onbewust, dat je met een sport bezig bent wat puur gericht is op uiterlijk vertoon. Niets mis mee, want een (subjectief) goed uiterlijk vertoon geeft voldoening, zelfvertrouwen en een hoop 'gelukzaligheidshormonen'.
                              en dat maakt het mijns inziens zo verslavend.
                              Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X