Hoelang hebben jullie ongeveer spierpijn bij elke spiergroep?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sdhbuilding View Post
    Ik merk dat ik echt veel last heb van mijn benen, ik kan amper bukken als ik de dag ervoor getraind heb. Herkennen jullie dit? Of doe ik iets verkeerd.
    zeker weten, gisteren ook benen getraind met alleen squat en leg extensions voor de quads en heb er aardig last van.
    je moest eens weten hoe erg het was toen squat - lunges - leg press - leg curl en reverse leg curl deed, duurde een week voordat ik weer normaal kon lopen
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

spierpijn in mijn kont is vaak 2 dagen XD
      verder 1-2 dagen

Comment

benen: 3 dagen
        rug: 2 dagen
        schouders: moeilijk traps wel 1 dag
        borst: 2 dagen
        kuiten: 3 dagen
        biceps: 2 dagen
        triceps: 2/3 dagen

Maar dat verschild ook nog van dag tot dag natuurlijk.
        De ene keer denk ik als ik kei hard getraind heb dat ik veel spierpijn krijg en dat heb ik weinig tot niets, en anderesom precies het zelfde.

Grtz.
        Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Verschild nog wel eens, maar wat het meeste blijft hangen zijn de benen. Nog wel eens gehad dat ik achter mijn bureautje zat en ze wilde strekken, maar dit niet kon zonder hulp met mijn handen

Dan weet je weer dat het een goede training is geweest...
          "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Ik vraag me af en toe af wanneer het nog gezonde spierpijn is? Ik heb het een aantal keer gehad dat ik meer dan een week mijn armen niet meer kon strekken. Eigenlijk kon ik ze alleen nog maar in een gebogen houding laten hangen, haha.. Toen wist ik dat het niet gezond was.

Sinds ik vorige week weer begonnen ben met trainen valt het mij op dat ik maximaal 1 a 2 dagen spierpijn heb.

Comment

sommigen zeggen inderdaad dat 2 dagen spierpijn nog goed is en dat meer op een of andere manier slecht voor je is.

Ik geloof hier geen aarschloch van. Spierpijn is gewoon een teken dat je lichaam een nieuwe prikkel te verduren heeft gehad en zich daarop aanpast (als je spierpijn hebt groei je sowieso, maar als je geen spierpijn hebt kan je ook zeker (al dan niet) hard(er) groeien).

Ik had 1 keer een tijdje geen standing calf raises meer gedaan. Hierna ze meteen gedestroyed en ik kon serieus 7-8 dagen echt NIET lopen. Overal moest ik kruipen en elke 5 minuten proberen te strekken. Wat een pijn. Toch kan ik niet bepaald zeggen dat het slecht voor ze is geweest Zegt natuurlijk niks maar toch

Gewoon lekker rekken na elke trainen en de groepen waar je spierpijn van hebt. Verdwijnt het als sneeuw voor de zon
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                sommigen zeggen inderdaad dat 2 dagen spierpijn nog goed is en dat meer op een of andere manier slecht voor je is.

Ik geloof hier geen aarschloch van. Spierpijn is gewoon een teken dat je lichaam een nieuwe prikkel te verduren heeft gehad en zich daarop aanpast (als je spierpijn hebt groei je sowieso, maar als je geen spierpijn hebt kan je ook zeker (al dan niet) hard(er) groeien).

Ik had 1 keer een tijdje geen standing calf raises meer gedaan. Hierna ze meteen gedestroyed en ik kon serieus 7-8 dagen echt NIET lopen. Overal moest ik kruipen en elke 5 minuten proberen te strekken. Wat een pijn. Toch kan ik niet bepaald zeggen dat het slecht voor ze is geweest Zegt natuurlijk niks maar toch

Gewoon lekker rekken na elke trainen en de groepen waar je spierpijn van hebt. Verdwijnt het als sneeuw voor de zon
                Hahahaha, heb uik ook eens een keer gehad met kuiten...
                Djeeez dat is echt niet leuk meer ik kon ook een weet bijna niet meer lopen en strekken al helemaal niet bah bah!
                Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

In het begin had ik vaak spierpijn na squats. Maar tegenwoordig niet veel last van
                  The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Borst 4 dagen
                    Rug nooit
                    Benen 1 week
                    Triceps nooit
                    Biceps nooit
                    Traps een dag
                    Kont nooit
                    Lul een hele jaar

Comment

Tja Leo, ik weet het niet hoor. Ik vind het niet erg om twee weken spierpijn te hebben, dat heb ik er zeker wel voor over. Maar dan moet het ook wel nuttig zijn. Ik ben dan natuurlijk nog te kort bezig om ook daadwerkelijk te kunnen zien of het zin heeft en ik kan er dan ook te weinig van zeggen.

Maar echt gezond voelde het niet aan, haha..

Ik moet er wel bij zeggen dat die belachelijke spierpijn telkens ontstond zodra ik een hele tijd niks had gedaan. Dan kwam ik lekker half opgewarmd op de sportschool en dan meteen aan het ijzer hijsen als een beest. Dan geen cooling down of stretch maar gewoon hoppa, in de auto en naar huis om te eten.

Tja, niet echt de ideale combinatie volgens mij..

Comment

logisch dat je dan ineens veel spierpijn krijgt. Je spieren zijn dan al een heel stuk gedeconditionaliseerd (afhankelijk van de rust periode) en prikkels die je op een sportschool doorgaans krijgt zijn dan enorm vergeleken met de inspanning die je eerst had (niks dus )
                        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Haha, niet veel inderdaad. Het meeste wat ik op een doordeweekse dag til is een halve kilo aan printplaat

Comment

benen 2 dagen en de borst altijd 2 dagen
                            triceps zoms 1 dag en de schouders zoms 1 dag
                            rug eigenlijks nooit biceps ook bijna nooit

haha die nex lul het hele jaar lol
                            Pain is temporary...pride is forever...

Comment

biceps, triceps 1 tot 2 dagen spierpijn
                              borst, benen 3 dagen spierpijn
                              buik 1 dag spierpijn
                              rug niet echt spierpijn maar alles is stijf
                              nek 1 tot 2 dagen spierpijn