Correcte hartslag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Correcte hartslag

Hey,

Ik had vandaag een klant en ik moest zijn hartslag meten. Dit heb ik handmatig gedaan.

Zijn rustslag was 86 bpm

toen heb ik hem een fysieke inspanning laten doen 3 min op de trap heen en weer lopen waarbij 1 min normaal 2e min joggen 3e min rennend

toen nogmaals zijn hartslag gementen kwam ik op 97 bpm
    heb dernaa nog wat core test gedaan etc etc etc

toen nogmaals de harslag gementen door 2 min op de trap te rennen
    en zijn harslag kwam op 102 bpm

nu vraag ik me af zijn dit goeie hartslagen of?

Originally posted by sakurakilla View Post
    Hey,

Ik had vandaag een klant en ik moest zijn hartslag meten. Dit heb ik handmatig gedaan.

Zijn rustslag was 86 bpm

toen heb ik hem een fysieke inspanning laten doen 3 min op de trap heen en weer lopen waarbij 1 min normaal 2e min joggen 3e min rennend

een trap op rennen, met maar een hartslag an 102? goeie conditie heb je dan lijkt me al veel hoger te liggen. Vind 102 wel heel erg laag.

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
      Hey,

Zijn rustslag was 86 bpm

wat is zijn leeftijd?
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

Wou ook zijn leeftijd weten. Rusthartslag is wat aan de hoge kant, maar als je na het traprennen 97bpm hebt, is je hartslag erg goed. Hoe heb je gemeten?
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Wou ook zijn leeftijd weten. Rusthartslag is wat aan de hoge kant, maar als je na het traprennen 97bpm hebt, is je hartslag erg goed. Hoe heb je gemeten?
          hij is 42 jaar

ik heb gewoon handmatig met me vinger toppen op zijn aders gedrukt.

Ik dacht bijmezelf ook aan de lage kant maar het was een fysieke inspanning van max 3min. Dus aan de ene kant zou een hartslag van 97 en 102 wel kloppen

als ik hem langer door liet lopen zou zijn harstlag veel hoger zijn

Comment

bij ons zijden ze dat het hartslag tijdens inspanning 220-je leeftijd en dan 70%

dus voor die man is het:

220-42=178 en daar neem je 70%van = afgerond 125 slagen per minuut

dus is wat aan de lage kant
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
              bij ons zijden ze dat het hartslag tijdens inspanning 220-je leeftijd en dan 70%

dus voor die man is het:

220-42=178 en daar neem je 70%van = afgerond 125 slagen per minuut

dus is wat aan de lage kant
              Maar die formule is meer bedoelt om uittezoeken op wat voor HR-zone hij moet trainen tog.. voor een bepaald soort inspanning.
              Maar dat was de bedoeling niet. Een hartslag meten bij een korte fysieke inspanning zal nooit zo accuraat zijn als bij een lange inspanning en dan meten

Comment

Als ik toch 3 minuten de trap op moeten rennen man... Bij gewoon joggen zit ik al rond de 180 ofzo. Ga ik dan nog een eindsprintje trekken ga ik zwaar over de 200.
                Koop eens een hartslagmetertje. Is wat nauwkeuriger.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Niet om te zeuren hoor maar waarom meet je iemand zijn hartslag als je niet eens weet wat he met de info moet, als pt zou je dat toch moeten weten.
                  Als die man nou vraagt is ghet goed kun je toch niet zeggen ja weet niet effe op bodynet vragen.??

Comment

Ik vind 86 hoog als rust, en 97 en 102 ongebruikelijk/ongeloofwaardig laag. Zeker gezien het feit dat je door traplopen zuurstofschuld opbouwt waardoor je hart en ademhaling reageert. Zelfs als je maar 1x de trap op loopt.
                    Life's what you make it!

Comment

Denk niet dat het helemaal klopt,
                      zelf als ik gewoon achter de pc zit heb ik hartslag van 62 en als ik ga joggen en zelf ga hardlopen kom ik al snel naar de 200+

zelf gebruikte ik daarvoor een band om mijn middel en op een horloge kon ik al mijn stats zien.

ook heb ik het laten testen en toen kwam ik ook rond de 60 als ik gewoon stil zit (door hartfilmpje)
                      Calisthenics / Street workout

Comment

Jullie hebben allemaal zware afwijking.

Hoe kan een mens een hartslag van 200 of meer hebben?
                        180 a 190 is het maximale. Dit is ook het punt waar je buiten ademt komt.

Bij een hartslag van 200 is je hart op hol aan het slaan.

Kan ook zijn dat jullie rare lichamen hebben. Maar het lijkt me niet, dat jullie hart harder kan dan de mijne

Maar goed, volgens mij praten jullie gewoon overdreven, om duidelijk te maken hoe vermoeiend het is. Hoop tenminste dat dat jullie bedoeling was.

Comment

als ik die formule zo bekijk.

maximale hartslag = 220 - leeftijd, dan zou dus een kind van 10 een hartslag van 210 kunnen krijgen?

ik zou dus als 19 jarige een hartslag van 201 kunnen krijgen?
                          ik heb nog nooit, maar ook nog nooit een hartslag hoger dan 190 gehad, op dat punt zak ik gewoon van vermoeidheid in elkaar.

Nou misschien dat ik dan toch altijd de verkeerd info heb gekregen. Maar mijn eigen ervaring zegt, dat ik nooit een hartslag van 200 of meer had.

EDIT: ik zou wel een afwijking hebben, aangezien er meerdere mensen zijn die een hartslag van 200 halen. Sorry bij deze voor het zeggen dat jullie afwijkende lichamen hebben. ( blijk ik het te zijn :S )
                          Last edited by Misterfit; 13-09-2008, 23:01.

Comment

ik heb dus echt wel een hartslag van 200+ gehad.
                            Dit jaar nog met tennis training, kan aan mij liggen maar het stond toch echt op de hartslag meter.
                            weet dat het 220 max is maar denk dat ik daar wel vlak bij zat
                            Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                              ik heb dus echt wel een hartslag van 200+ gehad.
                              Dit jaar nog met tennis training, kan aan mij liggen maar het stond toch echt op de hartslag meter.
                              weet dat het 220 max is maar denk dat ik daar wel vlak bij zat
                              Zoals al gezegd, ik heb waarschijnlijk een afwijking, want ben zelf nog nooit boven de 200 geweest. Tenminste bij die keren dat ik met heel erg intensief inspannende en een hartslagmeting erbij deed.

Het schijnt dus wel mogelijk te zijn. Op de hartstichting.nl zegt men dat de hartslag tijdens een inspanning kan oplopen naar 160 tot 200 hartslagen per minuut. Dus het zou wel kloppen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X