Correcte hartslag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja ik zou toch niet lieggen over mijn hartslag
    zal het weer eens gaan meten bij rust en inspanning kijken hoe laag ik kom en hoe hoog
    ga nu maar pitten
    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
      Ja ik zou toch niet lieggen over mijn hartslag
      zal het weer eens gaan meten bij rust en inspanning kijken hoe laag ik kom en hoe hoog
      ga nu maar pitten
      nee maar ik zeg ook niet dat jullie liegen
      Tis alleen dat ik bij mij nog nooit een hartslag van 200 geconstateerd heb.

Als ik me echt kapot ren heb ik hoogstens een hartslag van 194 ofzo gehad, daarom dacht ik dus dat 200 niet mogelijk was. Wat het dus schijnbaar wel is

Comment

Mijn top is 230 geweest. Is niet zo lastig hoor, maar goed zal het niet zijn. Met een conditie van nul joggen tot je rond de 180-190 zit (is dus nogal gauw) en dan een eindsprint tot fail trekken. Kat in 't bakkie. Is geen overdrijven, is gewoon gemeten.

Daarnaast is 220 maar een theoretische richtlijn he.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je rusthartslag is het aantal slagen per minuut als je volledig ontspannen bent. Dit is het beste ‘s ochtends te meten voor het opstaan. Normaal gesproken ligt de rusthartslag van een volwassene tussen de 60 en 80 slagen per minuut, maar voor een topsporter kan dit wel minder dan 30 slagen per minuut zijn. Een hogere rusthartslag kan een teken van overtraining of ziekte zijn.

Tussen de rusthartslag en de maximale hartslag ligt het gebied waarin het hart aan het werk gaat. Hoe groter dit gebied, hoe groter de hartslagreserve.

bron
          Waarom mijn hartslag meten

(Maximale) hartslag

De hartfrequentie (hartslag) is het aantal slagen per minuut.

De hartslag in rust ligt bij ongetrainde personen ongeveer tussen de 60-80 slagen per minuut.
          Met het toenemen van de leeftijd gaat de hartslag in rust wat naar beneden.

De hoogst bereikte hartslagwaarde wordt de maximale hartslag genoemd.
          Deze verandert NIET ten gevolge van training. Wel neemt de maximale hartslag met het vorderen van de leeftijd af.

bron
          SW Sportmassage © - Meten & Weten - (Maximale) hartslag

Comment

Menselijke hartslag

De hartslag van de mens in rust is tussen ruwweg 60 en 100 slagen per minuut (30-40 voor sporters in topconditie, en 80 of meer voor mensen die weinig of niet aan sport doen; 70 is een gemiddelde waarde).
            De maximaal bereikbare normale hartslag van de mens is afhankelijk van de leeftijd, en is ruwweg als volgt te schatten:
            • voor niet-sporters: 220 − leeftijd = hartslag
            • voor sporters (met een lang sportverleden): 210 − helft.van.leeftijd = hartslag
            trainingspols De hartslag wordt zeer veel gebruikt om trainingsintensiteit te meten en om met een bepaald doel te trainen. Zo neemt men aan dat vanaf 50% van de maximale hartslag de conditie verbetert. Ideaal voor conditietraining is echter tussen de 70-80% van de maximale hartslag, en voor vetverbranding (na minstens 30 minuten) tussen de 60-70%.
            Met een onregelmatige hartslag of hartritmestoornis wordt een verstoring van het ritme van het hart bedoeld. Overigens is ook bij gezonde mensen een zekere geringe onregelmatigheid normaal.

bron
            Hartslag - Wikipedia

Comment

hij dus echt de type die niet sport... wilt een goed lichaam wat meer spiermassa maar verder weet hij niet hoe

vandaar ik nu vraagtekens bij zijn hartslag leg
              Zijn hartslag heeft idd een andere waarde dan de meeste op deze forum

Comment

Ik heb een Garmin Forerunner 305 waarmee je op goede wijze je oa je hartslag kan vastleggen. Daarna aan de computer koppelen en aflezen maar.
                Rust 45
                Max 196 (Intensieve loop)
                Min 34 ( in slaap)

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

dus met andere woorden.. zijn rusthartslag is wel okey maar zijn inspannings hartslag niet

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
                    dus met andere woorden.. zijn rusthartslag is wel okey maar zijn inspannings hartslag niet
                    Dus met andere woorden....gebruik een apparaat wat er voor gemaakt is en Meten = Weten. Want een vinger aan de pols is meer gissen en Gissen = Missen

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Niet om te zeuren hoor maar waarom meet je iemand zijn hartslag als je niet eens weet wat he met de info moet, als pt zou je dat toch moeten weten.
                      Als die man nou vraagt is ghet goed kun je toch niet zeggen ja weet niet effe op bodynet vragen.??

Comment

Een bloeddrukmeter met een ingebouwde hartslagmeter is al een goed begin.
                        Doe 3 keer een meting voor het beste resultaat, staat professioneler en je komt beter over op je klant. Laat hem niet de trap op en neer hollen, maar zet hem/haar op een hometrainer....

Comment

@quibus en fanatic
                          mijn grooste vraag was alleen kloppen de hartslagen of lijken ze logies.

Wat ik doe heeft een beetje te maken met een commercieel "iets" PM me maar als je wilt weten wat.
                          Het was ter plekken dus ik kan niet ff zeggen wacht ik ga ff snel naar de stad een hartslag meter kopen en kom ik terug

nogmaals lijken de hartslagen logies of niet en waarom?

Comment

Kan nooit kloppen dus. Met zo'n rusthartslag moet de inspanningshartslag veel hoger liggen.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
                              @quibus en fanatic
                              mijn grooste vraag was alleen kloppen de hartslagen of lijken ze logies.

Wat ik doe heeft een beetje te maken met een commercieel "iets" PM me maar als je wilt weten wat.
                              Het was ter plekken dus ik kan niet ff zeggen wacht ik ga ff snel naar de stad een hartslag meter kopen en kom ik terug

nogmaals lijken de hartslagen logies of niet en waarom?
                              Iets commercieels? Sorry hoor, maar ik hoop niet dat je teveel geld bij de mensen uit de portemonnaie weet te kloppen. Als jij serieuze adviezen mag geven, aan de hand van met de vinger opgemeten gegevens en de vraagstelling die je hier stelt... Dan heb ik nog meer vertrouwen in de Astro-lijn.

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Jaap View Post
                                Iets commercieels? Sorry hoor, maar ik hoop niet dat je teveel geld bij de mensen uit de portemonnaie weet te kloppen. Als jij serieuze adviezen mag geven, aan de hand van met de vinger opgemeten gegevens en de vraagstelling die je hier stelt... Dan heb ik nog meer vertrouwen in de Astro-lijn.

met al do respect jaap, met deze sessie die ik aan deze meneer gaf verdiende ik 0.0000000000000 CENT!!!

kon hem geld vragen.. net zo als de andere voor mij. HUN!!! betalen het bedrijf 40 euro om 1 malig 3 sessies van ene PT te krijgen. Wij kregen GEEN CENT! van die 40 euro maar we krijgen wel een "potentiele klant" voor ons neus waarbij we 3 sessies we moeten geven van ongeveer 30 min per sessie

en laat staan je 5 van zulke mensen krijg. Ik mag er natuurlijk wat extra's voor vragen maar dat doe ik NIET!!

nou 3 sessies gratis wegeven waarvan ik in sessie 1 een assesment test afleg, een fit test een core test waarbij de harstlagmeting van toepassing komt en een introducie gesprek dat is al weer langer dan 30 min. Dan heb ik nog 2 sessies waarbij ik ze als MIJN EIGEN klant behandel. En train ze ook juist. Na afloop van de laaste sessie vraag ik ze ook. DENK U dat u met mij UW resultaten kan bereiken ja of nee. Zegt de klant JA! dan gaan we praten over prijs zegt de klant NEE dan is het nee

dus nogmaals je indept wilt weten wat ik met een commercieel iets bedoel STUUR MIJ EEN PM! het is niet de bedoeling dat ik het hele concept van hun hier ga posten

een commerceel iets hoeft niet meteen naar geld uitelopen wat VEEL MENSEN METEEN gaan denken

=)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X