Kuitpijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kuitpijn

Vreselijke kuitpijn gehad in de nacht.
    Mijn linker kuit verkrampte giga.
    Hebben jullie hier ook wel last van?

He, jongens geen andere gedachtes he, het gaat om mijn kuit, ha, ha.

Catje

Kuiten getraind gisteren?
    getting back in shape...

Comment

Nee, ik doe de KT voor benen, billen, armen, schouders, rug en buik.
      Verdeel dit over ma/vrij en wo.
      Doe geen speciale oefeningen voor mijn kuiten.
      Heb wel korte achillespezen, liep als klein meisje altijd op mijn tenen, en later droeg ik hakken.
      Doe dit nu veel minder. wissel af, hak en plat.
      Het is wel zo dat ik sinds ik nu vlg schema KT doe, ik meer plat loop.
      Sta ook met pijn in de kuiten op, maar die kramp? dat hoop ik toch niet vaker mee te maken.

Catje

Comment

Als je al pijn had voor dat je begon met kt dan zou ik de oorzaak niet te snel bij kt gaan zoeken.
        Als je vroeger nooit last had van je kuit en nu plots wel kan de combinatie van je achillespezen en kt er mss voor iets tussenzitten.
        Vergeet wel niet dat je kuiten bij enkele beenoefeningen een ondersteunende werking hebben(vb.leg curl,squats..)en aangezien je pas bezig bent kan je je mss wat gebleseerd hebben door een verkeerde houding of te zwaar te willen gaan.
        Effe afwachten,en voor en na je volgende beentraining eens wat rekoefeningen doen op je kuit,iets wat dikwijls verwaarloosd word.
        Anders doc of fysio raadplegen.

grtz
        getting back in shape...

Comment

Ja, dank je aphasia, ik heb de horizontale legpress in mijn trainingsschema op 2 dagen per week.
          Andere dag niet.
          Maar deze oefening is ook voor de kuiten zag ik vanochtend op KT.
          Hij staat op 3x12x 70 kilo.
          Ik doe de oefening met 2 benen tegelijkertijd.
          Maandag ga ik hem weer doen, maar dan 1 been en dan het andere.
          Ik ga dan 40 kilo doen.
          Kijken hoe dat gaat.

Verder zal ik rek en strekoefeningen doen, wat je zei.

Catje

Comment

Aangezien je pas bezig ben zou ik het bij 2 benen houden.1 been per keer trainen is zeker niet noodzakelijk.
            Je duwt 70 met 2 benen en wil nu naar 40 gaan op 1 been.
            Dat is al overdrijven wat je doet.Trouwens ben ik er vrijwel zeker van als 70 met 2 benen duwt je geen 40 met 1been kan.Bij duwen met 2 benen werken je stabiliserende spieren ook mee wat bij 1 been niet of nauwelijks het geval is.
            Ga gewoon op je elan door en luister goed naar je lichaam.

grtz
            getting back in shape...

Comment

Probeer is wat extra magnesium te nemen, dit helpt vaak.
              Who's the Chef

Comment

Tijd om te gaan stretchen. Gewoon voor het slapen gaan een minuut lang elke kuit stretchen. Zal niet echt aangenaam zijn (als je het goed doet), maar als je kuiten daar niet wat soepeler van worden. Verder zink en magnesium inderdaad, meen dat Kees eens wat zei over zink dat nodig was om de spieren te ontspannen. Wellicht kun je eens kijken naar ZMA, daar zitten ze allebei in.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Been View Post
                  Probeer is wat extra magnesium te nemen, dit helpt vaak.
                  Ja dat helpt ook. Maar wat ook belangrijk is: Kalium. Een kaliumtekort resulteert in hevige spierkrampen. Een ernstig kaliumtekort kan resulteren in een hartstilstand.
                  Kalium aanvullen na de training? Simpel: Drink een goede (isotone) sportdrank of eet een banaan.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Zinken magnesium werkt inderdaad om spieren te ontspannen. Toen ik door me rug ging heb ik op aanraden van me stiefmoeder heel me ZMA verzameling er in 2 dagen door heen geramt om van de spanning en bijkomende pijn af te komen.

Comment

Thanks, ik zal jullie tips zeker doen,incl strechen.
                      Bij ons is er een winkel die de Tuinen heet, zal daar eens langs gaan.
                      En aphasia, ik houd mijn oefening dan wel zoals ik hem al doe.
                      Wist niet dat ik stabiliserende spieren had. en zal eens vragen bij de sportschool voor zo'n isotone drankje.
                      Een banaan is er altijd wel in huis, eet hem alleen niet zo vaak.

Catje

Comment

Zeker doen wat Generalix zegt. Op mijn fysio kreeg ik ook die tip.
                        een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X