Squat Rack vs Power rack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squat Rack vs Power rack

Goedemiddag,

Vast een beginnersvraag, ik train dan ook nog niet zo lang (alles met halters) en zit nog in de aanschaffase van homegym, maar wat is nu precies het voordeel van een power rack tov een squat rack als deze Kroon BS-252 Squat Rack

Hik een beetje tegen de prijs aan van het power rack, en als ik nu de belangrijkste oefeningen ook goed kan uitvoeren met een squat rack zie ik de meerwaarde van zo'n hele kooi niet echt

Groet

Met een kooi heb je een beveiliging, zodat je ook vrij kunt squatten, benchen, pressen zonder spotter. Daarnaast kun je ook een ander type isometrische oefeningen doen.

Ik zou voor het powerrack gaan. Heb je op lange termijn veel meer lol van.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Powerrack heb je vangers die je kan instellen zo hoog als jezelf wilt. Is handig voor o.a. rack pulls en veilig squaten en zo. Het is veiliger :P

Zelf vind ik een "kooi" nogal opgesloten aanvoelen en daardoor neem ik hem nog niet.

Comment

Bij ons staat er alleen maar een kooi. Ik heb geen keuze.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Bedankt voor de reacties, ik snap hem, het veiligheidsaspect. Daar valt veel voor te zeggen.

Dank.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X