Creatine/trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine/trainen

Ik heb even een vraagje mbt. creatine en trainen.

Ik ben nu al een weekje bijna behoorlijk ziek en was ook niet in staat om te trainen. Ik ga vrijdag 10 dagen op vakantie waar ik ook niet kan trainen.

Ik ben wel nu 2.5 week begonnen met creatine en neem dat bijna elke dag.

Nu waren mijn vragen:
    - Zal ik de creatine meenemen op vakantie en die gewoon elke dag 1x nemen?
    - Heeft het wel nut omdat ik eigenlijk 2 weken niet train om het te nemen?
    - Indien ik het niet zou nemen, is het dan nog wel goed werkend gezien het feit dat er bepaalde termijnen zijn hoelang je het mag gebruiken en dus ook misschien wel daaraan bij een goede werking bepaalde voorwaardes aan vast zitten dat je het non stop dan 2 maanden moet nemen zonder pauzes.

Hoop dat jullie het nog een beetje snappen.
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Gewoon stoppen met creatine wanneer je wil. Zonde om het spul te gebruiken als je ziek bent of op vakantie gaat en niet kan trainen.

Comment

Tip: Check even in hoeverre het toegestaan is om mee te nemen, weet bijvoorbeeld dat ze er in Singapore niet zo blij mee zijn....

Als je gebruik maakt van een oplaadperiode zou je kunnen overwegen hier mee door te gaan omdat je lichaam het wel gewoon op blijft nemen. Je hebt alleen wel gelijk, je zit straks wel met je stopperiode.

Persoonlijk zou ik stoppen.......

Anyway: Fijne vakantie!!
      Fear doesn’t overwhelm you; you let fear overwhelm you.

Comment

Originally posted by thomstar View Post
        Tip: Check even in hoeverre het toegestaan is om mee te nemen, weet bijvoorbeeld dat ze er in Singapore niet zo blij mee zijn....

Als je gebruik maakt van een oplaadperiode zou je kunnen overwegen hier mee door te gaan omdat je lichaam het wel gewoon op blijft nemen. Je hebt alleen wel gelijk, je zit straks wel met je stopperiode.

Persoonlijk zou ik stoppen.......

Anyway: Fijne vakantie!!
        Het is slechts France, dus moet lukken.

Maar zo'n oplaadfase, die heb ik in principe al gehad sinds ik er nu 2.5 week aanzit..

Ik stop dan maar even 10 dagen en dan weer door

Hoelang blijft creatine eigenlijk in je zitten?

Comment

Creatine zit in principe altijd in je lijf maar er even vanuit gaande dat je het creatine supplement bedoelt, ik heb werkelijk waar geen idee. Maar het juiste antwoordt zal erop neerkomen dat het voor een ieder verschilt. Maar denk dat je met een week het merendeel al wel weer kwijt bent....

Maar in je oplaadfase heb je de hoogste creatine inname, en je gaat nu dus door met een onderhoudsfase, de grootste investering heb je dus al gehad. Ik zou gewoon doorgaan, als je terugkomt van vakantie zijn je spieren meer dan verzadigd van de creatine en heb je er toch nog 2 weken plezier van tijdens je training, is ook wel lekker vaak ben je dan ook zo gefocust dat je eindelijk weer lekker kunt trainen dat je er vol tegenaan gaat, dan is het lekker als je wat extra's kunt pakken.

Tenzij je op wintersport gaat en je keihard gaat zuipen, maar zover was je denk ik zelf ook wel

Comment

Hangt van te veel af om wat over te kunnen zeggen. Als je genoeg biefstuk eet kun je al op een onderhoudsdosis komen bijvoorbeeld. Dus ik weet het niet.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

UPDATE!!! In frankrijk staat creatine voor sommige sporten op de dopinglijst, en het schijnt daar niet legaal te verkrijgen zijn.....

Ik heb even snel een check op het internet gedaan en er zijn wel wat artikelen over te vinden maar hoe precies de vork in de steel!?!?!?! Geen idee......

Onduidelijke info, I know, maar de moeite waard om even te vermelden...

Misschien zijn er andere mensen die daar meer over weten?

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                Ik heb even een vraagje mbt. creatine en trainen.

Ik ben nu al een weekje bijna behoorlijk ziek en was ook niet in staat om te trainen. Ik ga vrijdag 10 dagen op vakantie waar ik ook niet kan trainen.

Ik ben wel nu 2.5 week begonnen met creatine en neem dat bijna elke dag.

Nu waren mijn vragen:
                - Zal ik de creatine meenemen op vakantie en die gewoon elke dag 1x nemen?
                - Heeft het wel nut omdat ik eigenlijk 2 weken niet train om het te nemen?
                - Indien ik het niet zou nemen, is het dan nog wel goed werkend gezien het feit dat er bepaalde termijnen zijn hoelang je het mag gebruiken en dus ook misschien wel daaraan bij een goede werking bepaalde voorwaardes aan vast zitten dat je het non stop dan 2 maanden moet nemen zonder pauzes.

Hoop dat jullie het nog een beetje snappen.
                je bent al een weekje ziek, en je gaat nog op vakantie
                zou mooi niet gebruiken, lekker afwachten tot je je weer helemaal fit voeld
                zonder om twee en een halfe week te gebruiken om niks tog
                lekker thuis laten, neem je rust op je vakantie, laad je lekker op
                en als je dan weer thuis bent, er lekker voor gaan weer

goeie vakantie trouwens
                Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by thomstar View Post
                  Creatine zit in principe altijd in je lijf maar er even vanuit gaande dat je het creatine supplement bedoelt, ik heb werkelijk waar geen idee. Maar het juiste antwoordt zal erop neerkomen dat het voor een ieder verschilt. Maar denk dat je met een week het merendeel al wel weer kwijt bent....

Maar in je oplaadfase heb je de hoogste creatine inname, en je gaat nu dus door met een onderhoudsfase, de grootste investering heb je dus al gehad. Ik zou gewoon doorgaan, als je terugkomt van vakantie zijn je spieren meer dan verzadigd van de creatine en heb je er toch nog 2 weken plezier van tijdens je training, is ook wel lekker vaak ben je dan ook zo gefocust dat je eindelijk weer lekker kunt trainen dat je er vol tegenaan gaat, dan is het lekker als je wat extra's kunt pakken.

Tenzij je op wintersport gaat en je keihard gaat zuipen, maar zover was je denk ik zelf ook wel
                  Zover was ik niet, nu wel. Dankje

Comment

Originally posted by martin27 View Post
                    je bent al een weekje ziek, en je gaat nog op vakantie
                    zou mooi niet gebruiken, lekker afwachten tot je je weer helemaal fit voeld
                    zonder om twee en een halfe week te gebruiken om niks tog
                    lekker thuis laten, neem je rust op je vakantie, laad je lekker op
                    en als je dan weer thuis bent, er lekker voor gaan weer

goeie vakantie trouwens
                    Dankje!

Ga maar even niks nemen dan.

Maar dan komt het erop neer dat ik 2.5 week gebruik (lijkt wel alsof ik een junk ben lol), 2.5 week niet en dus nog 3 weken overhoudt om te gebruik omdat je het niet 2 maanden achter elkaar kan gebruiken? Hoe erg moet ik hieraan trekken?

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                      Dankje!

Ga maar even niks nemen dan.

Maar dan komt het erop neer dat ik 2.5 week gebruik (lijkt wel alsof ik een junk ben lol), 2.5 week niet en dus nog 3 weken overhoudt om te gebruik omdat je het niet 2 maanden achter elkaar kan gebruiken? Hoe erg moet ik hieraan trekken?
                      tja dat heb je dus nou met deze sport
                      ieder zo zijn mening hier wel over, ik vind tog echt als je ziek bent
                      waarom zou je dan gebruiken, je gaat op vakantie niet trainen, waarom dan wel gebruiken, je komt al op twee en een halfe week dan tog, nog anderhalfe week erbij zit je op 4 weken, ga je dan tog weer lekker mee beginnen, tis wel goed naar je griepje gewoon even zonder crea te trainen
                      wel je eiwitten nemen natuurlijk, en naar die week zonder ga je weer beginnen met crea, dan heb je vier weken niks gehad, maar goed dat is mijn mening ...........
                      succes met wat je beslist
                      Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Tijdens vakantie of ziekte gewoon je basissupplementen nemen (eiwitshakes, multi's en omega3). Niks meer en niks minder. Meer nemen is zonde van het geld..minder nemen is nooit een optie.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

als je niet traint zou ik geen creatine pakken...
                          ik heb ook soms last bij het stappen dat mijn spieren gelijk verkrampen.. als ik lang wandel zou dat door de creatine kome?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X