blessure

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• blessure

ey jongens ik heb laatst tijdens dumbell shoulderpress een blessure opgelopen, het is zo als ik me schouder beweeg steekt het lichtjes, als ik niks doe dus rust hou voel ik niks, wat kan ik nu het beste doen, licht trainen met veel herhalingen voor goede doorbloeding,of beter rust????
    een dag niet getraind is een dag niet geleefd

Heb ik ook last van gehad; rust is the key; naa ene paar weken rustig aan beginnen!
    Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Zou rust houden. Eventueel langs de fysio.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

hoeveel weken rust had je genomen spang, ik hou wel rust ga vandaag nog wel de benen trainen

Comment

paar weken is genoeg; je voelt het vanzelf minder worden; eventueel wat genix zegt langs de fysio en smeer er wat tijgerbalsem of iets op!
          Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

9 van de 10x is het een peesontsteking als resultaat van:
            1. Slechte techniek waarbij de schouders te veel onder druk komen te staan
            2. Te snel te veel gewicht toevoegen om zwaarder te willen gaan

Oplossing
            1. Meer arch in de rug. Hierdoor komen de schouders in een betere en sterkere positie te staan. Een goede grip breedte. Stang pakken ter hoogte van de "haviksbek". Stang rond tepelhoogte of net er onder op de borst laten komen en niet hoger aangezien dit de schouders/ellebogen ook in een minder goede positie brengen

2. Take it easy. 5kg per week er bij ipv elke work out is goed genoeg. Geef de pezen de tijd om zich aan te passen.

Rust is afhankelijk hoe snel je hersteld. Je kan ook lichtjes doortrainen.

Comment

helemaal mee eens, alleen het enige is dat hij het met de dumbell SHOULDER press heeft verneukt en volgens mij beschrijf je de benchpress techniek
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                9 van de 10x is het een peesontsteking als resultaat van:
                1. Slechte techniek waarbij de schouders te veel onder druk komen te staan
                2. Te snel te veel gewicht toevoegen om zwaarder te willen gaan

Oplossing
                1. Meer arch in de rug. Hierdoor komen de schouders in een betere en sterkere positie te staan. Een goede grip breedte. Stang pakken ter hoogte van de "haviksbek". Stang rond tepelhoogte of net er onder op de borst laten komen en niet hoger aangezien dit de schouders/ellebogen ook in een minder goede positie brengen

2. Take it easy. 5kg per week er bij ipv elke work out is goed genoeg. Geef de pezen de tijd om zich aan te passen.

Rust is afhankelijk hoe snel je hersteld. Je kan ook lichtjes doortrainen.
                +1 voor hem! Ik pakte toen volgens mij te zwaar en maakte een verkeerde beweging waardoor het er 'weer in schoot' pak gewoon lager gewicht; als je de oefening maar goed uitvoerd!

Comment

Originally posted by RobertoBB View Post
                  ey jongens ik heb laatst tijdens dumbell shoulderpress een blessure opgelopen, het is zo als ik me schouder beweeg steekt het lichtjes, als ik niks doe dus rust hou voel ik niks, wat kan ik nu het beste doen, licht trainen met veel herhalingen voor goede doorbloeding,of beter rust????
                  Heb het ook... ga langs huisarts.. ga ik volgende week ook en had ik veel eerder moeten doen. Voel 'm nog steeds op m'n rechter schouder, idd vrij licht maar het blijft kutgevoel. Ben bang dat huisarts/fysio zegt; voorlopig niks doen met de schouders, ofwel.. dat wordt alleen benen/onderrug/buik trainen

Comment

het gaat al stukken beter met de schouder eigenlijk is de pijn bijna helemaal weg, alleen als ik de schouder een lange tijd niet beweeg bijvoorbeeld bij het slapen doet het soms nog wel pijn, lijkt wel krampen. maar als ik het weer beweeg gaat het weer over heel appart, iemand enig id wat ik nu het best kan doen

Comment

Zit er ook mee; Valt toch op dat de schouders het meest blessuregevoelig zijn. Bij het hervatten van mijn schouder trainingen zal ik licht beginnen en luisteren wat mijn lichaam zegt.
                      Spoedig herstel man
                      Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

probeer je arm passief optetillen (laat iemand het voor je doen) als het dan pijn doet kan het wat fal zij wel kloppen.

Als je decolfenac neemt zou het na enkele dagen wel voer moeten gaan
                        Je kunt het gewoon bij de drogisterij kopen on der de naam Voltaren K het komt in een 12.5mg versie en een 25mg versie

ik denk dat 75mg per dag.. de pijn al na 4 dagen weg is

Comment

ok ik zal is kijken sakura bedankt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X