Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Hieronder staat een lijst met de 15 onderdelen waaruit de sporttest bestaat. Al deze oefeningen worden uitgevoerd in een sporttenue. Na onderdeel 12 is een lunchpauze en daarna heeft men één uur flexibiliteit en zelfverdediging. Na de duurloop van 10 kilometer, onderdeel 14, is er een minimale rusttijd van 3 uur lang, daarna volgt de zwemoefening. 1, 11 en 14 worden buiten uitgevoerd op een verhard parcour. 2, 3, 8, 9, 10, en 13 worden in de sportzaal uitgevoerd. Ten slotte wordt 15 natuurlijk in een zwembad uitgevoerd.
01. 1500 meter loop > N.S.F. binnen 6 min. 02. spronghoogte uit stand > geen norm: signaal functie 03. optrekken (latisimus) > samen met 8: 15 x 04. sit-ups (30 sec.) > samen met 3: 75 x 05. push-ups (30 sec.) > samen met 4: 75 x 06. huppen (30. sec.) 07. vertesprong uit stilstand > minimaal 2 meter 08. optrekken biceps > samen met 3: 15 x 09. 4 x 15 meter sprint (start uit buiklig) 10. 2 x 20 meter sprint (start uit buikligging) [signaal funtie] 11. 1 x 60 meter sprint (start uit starthouding) 12. 1 minuut temposprint tussen twee kegels met een tussenstand van 10 meter [20 x en hoger] 13. behendigheidscircuit in sportzaal (met eenmalige uitleg) [behendigheid en coordinatie] 14. 10 kilometer duurloop {N.S.F] binnen 60 min. 15. N.S.F. zwemmen (100 meter rug- en 100 meter borstslag) [N.S.F.] binnen 3.50 min.
Opmerking:
Een kleine toelichting met betrekking tot de gecombineerde opdrachten. Als voorbeeld neem ik de sit-ups en push-ups. “samen met #: ..x” houdt in dat je 30 seconden de tijd krijgt om op te drukken. Dan krijg je 30 seconden de tijd om sit-ups te doen. Na deze 2 x 30 seconden moet je een totaal van 75 push- en situps hebben gedaan.
Deze sporttest van één dag lijkt misschien zwaar, maar na deze sporttest volgt de eigenlijke intest, een drie-daagse zware “hel”. Lichamelijk en geestelijk zijn deze drie dagen zeer veeleisend. In deze drie dagen waarin allerlei zware en moeilijke oefeningen moeten worden gedaan krijgen de cursisten niet of nauwelijks rust en slapen is er gedurende deze drie dagen ook amper bij!
• sporttest
• tentje bouwen
• fietsen s nachts 120 a 140 km
(op een gewone, gammele fiets: kogelwerend vest aan: dummy HK MP5 mee)
• hindernisbaan
• zwemmen
• schiettest
• met een zware balk lopen met allerlei opdrachten doen
• kompasloop
• werken op hoogte
• touwklimmen
• vlot bouwen en bevaren
• speedmars
Kleine notitie:
- dit is het minimale wat je aan moet kunnen. Zorg dus dat je goed bent voorbereid.
- ga niet gezellig doen met andere cursisten, blijf geconcentreerd en gefocust.
- let op je voeding tijdens, maar ook tussen de oefeningen door (neem bijv. dextrose i.p.v. langzame koolhydraten, dit i.v.m. eventuele steken in de zij).
- zorg voor een goede outfit (ademende kleding, hardloopgympen, strakke zwembroek [weerstand water], kleding om jezelf tussentijds warm te houden)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en wens je veel sterkte toe. Succes!
Hieronder staat een lijst met de 15 onderdelen waaruit de sporttest bestaat. Al deze oefeningen worden uitgevoerd in een sporttenue. Na onderdeel 12 is een lunchpauze en daarna heeft men één uur flexibiliteit en zelfverdediging. Na de duurloop van 10 kilometer, onderdeel 14, is er een minimale rusttijd van 3 uur lang, daarna volgt de zwemoefening. 1, 11 en 14 worden buiten uitgevoerd op een verhard parcour. 2, 3, 8, 9, 10, en 13 worden in de sportzaal uitgevoerd. Ten slotte wordt 15 natuurlijk in een zwembad uitgevoerd.
01. 1500 meter loop > N.S.F. binnen 6 min. 02. spronghoogte uit stand > geen norm: signaal functie 03. optrekken (latisimus) > samen met 8: 15 x 04. sit-ups (30 sec.) > samen met 3: 75 x 05. push-ups (30 sec.) > samen met 4: 75 x 06. huppen (30. sec.) 07. vertesprong uit stilstand > minimaal 2 meter 08. optrekken biceps > samen met 3: 15 x 09. 4 x 15 meter sprint (start uit buiklig) 10. 2 x 20 meter sprint (start uit buikligging) [signaal funtie] 11. 1 x 60 meter sprint (start uit starthouding) 12. 1 minuut temposprint tussen twee kegels met een tussenstand van 10 meter [20 x en hoger] 13. behendigheidscircuit in sportzaal (met eenmalige uitleg) [behendigheid en coordinatie] 14. 10 kilometer duurloop {N.S.F] binnen 60 min. 15. N.S.F. zwemmen (100 meter rug- en 100 meter borstslag) [N.S.F.] binnen 3.50 min.
Opmerking:
Een kleine toelichting met betrekking tot de gecombineerde opdrachten. Als voorbeeld neem ik de sit-ups en push-ups. “samen met #: ..x” houdt in dat je 30 seconden de tijd krijgt om op te drukken. Dan krijg je 30 seconden de tijd om sit-ups te doen. Na deze 2 x 30 seconden moet je een totaal van 75 push- en situps hebben gedaan.
Deze sporttest van één dag lijkt misschien zwaar, maar na deze sporttest volgt de eigenlijke intest, een drie-daagse zware “hel”. Lichamelijk en geestelijk zijn deze drie dagen zeer veeleisend. In deze drie dagen waarin allerlei zware en moeilijke oefeningen moeten worden gedaan krijgen de cursisten niet of nauwelijks rust en slapen is er gedurende deze drie dagen ook amper bij!
• sporttest
• tentje bouwen
• fietsen s nachts 120 a 140 km
(op een gewone, gammele fiets: kogelwerend vest aan: dummy HK MP5 mee)
• hindernisbaan
• zwemmen
• schiettest
• met een zware balk lopen met allerlei opdrachten doen
• kompasloop
• werken op hoogte
• touwklimmen
• vlot bouwen en bevaren
• speedmars
Kleine notitie:
- dit is het minimale wat je aan moet kunnen. Zorg dus dat je goed bent voorbereid.
- ga niet gezellig doen met andere cursisten, blijf geconcentreerd en gefocust.
- let op je voeding tijdens, maar ook tussen de oefeningen door (neem bijv. dextrose i.p.v. langzame koolhydraten, dit i.v.m. eventuele steken in de zij).
- zorg voor een goede outfit (ademende kleding, hardloopgympen, strakke zwembroek [weerstand water], kleding om jezelf tussentijds warm te houden)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en wens je veel sterkte toe. Succes!
Greetzz J.
KK meen je dat ??? Serieus 10 km lopen lool dik trainen
Trouwens, is dit op de toelatings test keuring of de training als je bent aangenomen want dit op een keuring denk k niet :P Daar ben ik nog niet klaar voor 10 km rennen non stop
Haha, nee het boeit me niet of ik het niet haal. Als ik het niet haal zorg ik ervoor dat ik de test even later opnieuw probeer. En dan zal ik alleen mijn conditie trainen tot dat ik er klaar voor ben. En ik heb er vertrouwen in dat ik die sport test wel haal. Lucht Mobiele Brigade is voor watjes :P
Gary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...
Academic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Comment