Squaten, last van mijn nek/schouders...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squaten, last van mijn nek/schouders...

Beste Mensen,

Ik heb een vraag over het squaten, ik heb na het squaten altijd veel last van mijn schouders/nek. Dit komt denk ik door de stang die erop ligt. Weten jullie misschien of er iets voor te krijgen is om het prettiger te krijgen?

Groetjes Kleintjepils...

Originally posted by KLeintjepils View Post
    Beste Mensen,

Ik heb een vraag over het squaten, ik heb na het squaten altijd veel last van mijn schouders/nek. Dit komt denk ik door de stang die erop ligt. Weten jullie misschien of er iets voor te krijgen is om het prettiger te krijgen?

Groetjes Kleintjepils...
    Edit: wat is dit nu weer voor reactie?
    Last edited by GeneralIx; 26-01-2009, 15:55.

Comment

Grow some Trapezius. En het helpt als je de stang op je trapezius legt en niet in je nek.

Comment

Stang wat lager leggen inderdaad, en houd je nek neutraal. Kijk niet omhoog, omlaag kijken mag ook. Op die manier voorkom je dat je je nek overbelast.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Beste Mensen,

want je kan doen is de stang iets lager neerleggen, daarmee bedoel ik op je Traps. het werkt als kussentje. blijf doorgaan het wendt vanzelf

Originally posted by levensgenieter View Post
          Had de reactie al verwijderd, daar hoef jij niet nog eens overheen te gaan.
          jij hebt echt geen leven blijkbaar, maar maakt neit uit hoor doe je ding ..
          waarschijnlijk zuig je daarin
          Last edited by GeneralIx; 26-01-2009, 18:57.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Stang wat lager leggen inderdaad, en houd je nek neutraal. Kijk niet omhoog, omlaag kijken mag ook. Op die manier voorkom je dat je je nek overbelast.
            Wat je ook doet...NIET omlaag kijken. Je lichaam beweegt in de richting dat je kijkt. Kijk je naar beneden ga je naar beneden. Kijk dus altijd vooruit of net boven oog niveau naar de horizon.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Wat je ook doet...NIET omlaag kijken. Je lichaam beweegt in de richting dat je kijkt. Kijk je naar beneden ga je naar beneden. Kijk dus altijd vooruit of net boven oog niveau naar de horizon.
              helemaal mee eens. en het voorkomt dat je je rug boltrekt

Comment

@ levensgenieter

Ik had van jou een volwassener reactie verwacht.

@ Topic starter

Werk aan je trapezius. Als die sterker wordt voelt de stang minder hard aan.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Het was even een grapje.Wilde direct een serieus antwoordt geven maar er kwam even iets belangrijks tussen door op mijn werk dus vergat ik te reageren.
                  Heb zelf ook problemen daar mee gehad.Stang op je traps werkt zeker en als dat niet genoeg is kan je altijd nog zo"n stuk isolatie voor om de verwarmingspijp er omheen vouwen.

Comment

En je armen naar buiten trekken, zo span je de boel en komt het op je spieren te liggen. Je krijgt wel strepen als je het zonder kussen doet. Mijn ex dacht dat ik vreemdging toen ik met die strepen op mn schouderbladen en traps thuis kwam
                    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Bedankt voor de reacties, leg de stang dan idd te hoog.Mischien kan je kussentje of een steun kopen waardoor hij prettiger in de nek ligt.

Comment

Zou ik niet doen. Is niet nodig, dus waarom zou je?
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bedankt voor de reacties, leg de stang dan idd te hoog.Mischien kan je kussentje of een steun kopen waardoor hij prettiger in de nek ligt.
                          als je van kussentjes houdt kun je gewoon je handdoek erom heen wikkellen. en hoef je niks te kopen

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                            En je armen naar buiten trekken, zo span je de boel en komt het op je spieren te liggen. Je krijgt wel strepen als je het zonder kussen doet. Mijn ex dacht dat ik vreemdging toen ik met die strepen op mn schouderbladen en traps thuis kwam
                            Heb die strepen zelfs met kussen... Train zelf altijd met kussen omdat het pijn deed, maar kzal de stang eens lager leggen
                            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Pak een fatsoenlijke stuk met ribbels in het midden van het gladde deel. Stang is 2,20 meter en niet die korte onfatsoenlijke kut stangetjes. Die rot stangen snijden meer in de huid. Maar de goede dikke stang met ribbels op je trapezius leggen en het ligt perfect. Was in het begin ook angstig daarvoor, maar viel reuze mee.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X