buikpijn na hardlopen, voetbal en wielrennen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• buikpijn na hardlopen, voetbal en wielrennen

Hey gasten,

Een vraag over buikpijn na hardlopen.

Ik moet eerst even melding maken dat ik relatief zwakke darmen heb. Als ik uit eten ben geweest of raar eet heb ik vaak kramp en vrij dunne shit

Bij dokter geweest en moest toen veel zemelen eten.

Mijn probleempje:
    Als ik een tijdje hardloop, en meestal ook na het wielrennen, heb ik eigenlijk altijd kramp. ook na een zaalvoetbal wedstrijd.

Na het wielrennen en zaalvoetbal, wat wat langer duurt, heb ik ook meestal dunne blubber.

IEmand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groetjes
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Alle waarschijnlijkheid gewoon je voeding die niet genoeg groentes/ andere vezels bevat.

Al moet ik zeggen dat toen ik nog aan kickboxen deed ik na een sessie waarbij ik half dood ging ook wel last van had, dus ik ken je probleem wel
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Heb het al bijna altijd gehad en eet heel mijn leven gezond dus veel groenten.
      Helemaal nu met mijn voedingsschema let ik op gezond en goed eten.

Dus dat kan het niet zijn

Comment

Heb net even je voedings schema gezien en daar is helemaal geen overdaad aan groentes te bekennen dus weet niet waar je die aanname vandaal haalt. 1x groente per dag bij het avondeten is een minimale portie, dus je zou altijd nog kunne proberen dat te verhogen en kijken of dat wat uit maakt. Volgens mij zat je ook redelijk laag in de vezels bij je schema dus eigenlijk zou je zelfs met maar 1 groente moment per dag nog wel wat mogen veranderen. Heb je er geen last van op niet trainingsdagen ?
        Last edited by Yawgmoth; 25-02-2009, 23:21.

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
          Heb net even je voedings schema gezien en daar is helemaal geen overdaad aan groentes te bekennen dus weet niet waar je die aanname vandaal haalt. 1x groente per dag bij het avondeten is een minimale portie, dus je zou altijd nog kunne proberen dat te verhogen en kijken of dat wat uit maakt. Volgens mij zat je ook redelijk laag in de vezels bij je schema dus eigenlijk zou je zelfs met maar 1 groente moment per dag nog wel wat mogen veranderen. Heb je er geen last van op niet trainingsdagen ?

Hey, top dat je zo meedenkt door zelfs mijn voedingsschema te bekijken. Bedankt.

Maar het id het avondeten, een beste portie. En fruit toegevoegd overdag, minimaal 2 stuks. Weet niet of die al in dat schema zijn opgenomen die jij zag.

Maar op niet trainingsdagen heb ik weinig last van mijn maag, weinig tot niet. Ja, wanneer ik echt appart of veel eet. Maar steevast naar intensief hardlopen, wielrennen en voetballen!!

Comment

In princiepe zijn 2 stuks fruit, volkoren producten en groente bij het avondeten, tenminste in mijn ogen een voldoende portie vezels, dus misschien ligt het daar niet aan.

Ik had namelijk vroeger ook precies hetzelfde, dat na een slopende training waarbij je echt tot het uiterste gaat maar net niet zo erg dat je over je nek gaat, je aan de dunne zit. Had er ook geen verklaring voor en is ook nooit opgehouden bij mij, weet wel dat kruidig eten het niet beter maakte :P Ik dacht altijd dat het van het incasseren bij de training kwam, en van die stomme buikspier incasseer-oefeningen e.d. maar nou ik het van jou hoor ben ik daar wel vanaf gestapt.

ik neem voor het gemak even aan dat je ook aan weightlifting doet, heb je daar ook last mee of dat niet ? Want ik neig toch echt naar het cardio zorgt ervoor, als er een oplossing is zou ik het graag weten ^^

ik houd je topic in de graten, truste voor nu

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
              Alle waarschijnlijkheid gewoon je voeding die niet genoeg groentes/ andere vezels bevat.
              Kan het niet zijn dat hij juist teveel vezels binnen krijgt voor dat moment (icm de zware inspanning)?
              Raar en misschien niet vergelijkbaar voorbeeld, maar als ik de honden train hebben ze na een zware inspanning daar ook vaak last van. Witte rijst/witbrood zorgt dan altijd (en bij wat andere vormen van dunne) dat het veel sneller weer normaal is. Gewoon omdat de darmen tot rust kunnen komen met witte rijst/witbrood. Al is het niet bepaald gezond als hij op witbrood/witte rijst gaat teren, datbedoel ik niet.
              Last edited by Patricia86; 26-02-2009, 06:58.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X