Is de pomp belangrijk of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is de pomp belangrijk of niet?

Ik zit met het volgende.

Ik ben net thuis gekomen van mijn workout en moet toch echt even wat weten.
    Heb vandaag mijn borst, rug, abs en triceps gedaan.
    Na drie oefeningen voor mijn triceps zijn ze lekker opgepompt, maar op een of andere manier heb ik dit niet met mijn borst of rug.
    Ik weet zeker dat ik mijn oefeningen goed uitvoer.(borst 3, 4x10 en rug 3, 4x10) Met mijn laatste set zit ik op de drempel van spier moeheid.
    De volgende dag voel ik dat ze getraind zijn, niet opgepompt maar meer spierpijn.
    Is dit normaal en mocht dit niet zo zijn wat doe ik dan verkeerd?
    Alle info (nuttige) is welkom.

Lichamelijk: niet echt, gaan verschillende theorien rond.
    Geestelijk: afhankelijk van persoon niet tot enorm.
    the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
      Dus geen pomp wil niet zeggen geen groei?

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
        hij heeft ook 4 spiergroepen gedaan

dat krijg je tog niet bij elke spiergroep opnieuw weer steeds die pomp

is die er niet op ten duur uit dan

neem aan dat het meer bij de eerste 2 spiergroepen zijn dat je het krijgt

kan jij dat eens uitleggen
        Pain is temporary...pride is forever...

Comment

De pomp is er gewoon niet in mijn rug of borst, maakt niet uit of ik 1, 2 of 3 oefeningen doe.

Comment

De Pomp is overrated. Het is niets meer dan bloed en vocht wat in je spier gepompt. Dit doet het lichaam vanzelf om voldoende energie en zo in de spier te krijgen zodat je de oefening kunt doen. Hoeveelheid vocht is afhankelijk hoeveel koolhydraten je eet. Vaak zitten die in producten die ook zout bevat en dat houdt vocht vast in het lichaam. Eet je minder, zoals tijdens een cut, heb je weinig tot geen pomps.

Een pomp is dus een tijdelijke groei tot het bloed en vocht er weer uit verdwijnt na een paar uurtjes na het sporten. Sommige vinden het lekker aanvoelen dat strakke gevoel...ik vind het uitermate kut, want zodra je opgepompt bent kun je geen reps meer maken zonder dat het pijn doet en dan stopt de spier vanzelf omdat het niet meer kan samentrekken. Mag van geluk spreken zelden tot nooit een pomp te hebben, want het zorgt er altijd voor dat ik vroegtijdig me work-outs moet stoppen en dat schiet niet op.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              De Pomp is overrated. Het is niets meer dan bloed en vocht wat in je spier gepompt. Dit doet het lichaam vanzelf om voldoende energie en zo in de spier te krijgen zodat je de oefening kunt doen. Hoeveelheid vocht is afhankelijk hoeveel koolhydraten je eet. Vaak zitten die in producten die ook zout bevat en dat houdt vocht vast in het lichaam. Eet je minder, zoals tijdens een cut, heb je weinig tot geen pomps.

Een pomp is dus een tijdelijke groei tot het bloed en vocht er weer uit verdwijnt na een paar uurtjes na het sporten. Sommige vinden het lekker aanvoelen dat strakke gevoel...ik vind het uitermate kut, want zodra je opgepompt bent kun je geen reps meer maken zonder dat het pijn doet en dan stopt de spier vanzelf omdat het niet meer kan samentrekken. Mag van geluk spreken zelden tot nooit een pomp te hebben, want het zorgt er altijd voor dat ik vroegtijdig me work-outs moet stoppen en dat schiet niet op.

is het niet zo dat je dan gewoon doormoet gaan ? en dan bedoel ik als je de pijn voelt , lang kan dat niet zijn maar juist op dat moment nog een paar reps extra ?
              Status: Bulken

Comment

Kan het proberen, maar als je echt ene pomp hebt kan je spier niks meer en zit het vol.

Comment

Maar als je een dikke pomp hebt weet je wel zeker dat de voedingsstoffen uit je bloed gaan waar ze gaan moeten toch? Ik moet zeggen dat ik eigenlijk altijd wel iets van een pomp heb, en dat zie je ook wel als ik de gym uit wandel... helemaal als ik met een hempje train dan zie je het gewoon.
                  Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Pomp is geil. Kan niks tegenop..

Comment

vind het zelf een heerlijk gevoel om na de chin ups je lats te spreiden
                      Heerlijk die pomp
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

hmm..

Kan me niet herinneren ooit een pomp gehad te hebben als ik dit zo lees. !!!:S....
                        Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Het hebben van een pomp is ook lekker, maar daar gaat het ff niet over in deze topic.
                          Het ging erom of het belangrijk is een pomp in je spieren te hebben. Bevorderd een pomp een betere groei?
                          Betekent het dat je je workout niet goed hebt uitgevoerd omdat je de pomp niet voelt?
                          Daar gaat het hier om, niet dat het geil is om een pomp te hebben....

Comment

Dan heb ik liever een pomp in een edele spier wanneer ik geil ben, hahaha

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                              Bevorderd een pomp een betere groei?
                              Betekent het dat je je workout niet goed hebt uitgevoerd omdat je de pomp niet voelt?
                              Nee, en nee.
                              Life's what you make it!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X